اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

طریقه تعویض واترپمپ
برای تعویض واترپمپ در زمان خرابی یا چکه کردن آن موتور باید سرد بوده و آب رادیاتور نیز خالی شود و ابتدا پیچ های رادیاتور و بست شیلنگ های آب بالا و پائین را باز کرده و رادیاتور از موتور جدا می شود سپس پیچ‌های پروانه و فولی و در خاتمه پیچ های اطراف پوسته واترپمپ را باز نمائید.

برای بستن واترپمپ اول واشر پوسته را با گریس اندود کرده پیچ های واترپمپ را یکنواخت ببندید، بعداً پروانه و فولی و در آخرین مرحله پیچ های رادیاتور و بست شیلنگ های آب را نیز سفت نمائید.

تذکر
همیشه برای شستن رادیاتور سرشیلنگ آب را از داخل به طرف بیرون بگیرید

حال با سیستم های خنک کنندگی موتورها آشنائی پیدا کردیم و در خاتمه به چند سوال و جواب در همین رابطه می پردازیم.

علل گرم کردن موتور چیست؟

  • کثیف بودن هواکش
  • کثیفی و کمی آب رادیاتور
  • شل بودن تسمه پروانه
  • نامیزانی دلکو (آدواتس و ریتارد)
  • خرابی درب رادیاتور
  • شکستگی پره های پروانه
  • سوراخ بودن رادیاتور
  • خرابی ترموستات
  • سفت بودن یا کار نکردن سوپاپ ها
  • سفت بودن چرخ ها
  • خرابی آب پخش کن واترپمپ
  • سوختن واشر سرسیلندر
  • باد مخالف
  • گرفتگی اگزوز دود که عمل تخلیه به راحتی صورت نمی گیرد.
  • گرفتن لوله خروج بخار آب رادیاتور
  • گیر کردن ترمز یکی از سیلندر چرخ ها
  • حرکت کردن با دنده قوی (دنده سنگین).
  • کثیفی بدنه موتور که تبادل حرارت بخوبی انجام نمی گیرد.

علل سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
 گرم شدن بیش از حد موتور، تاب داشتن سرسیلندر، ترک داشتن سرسیلندر شل بودن پیچ های سرسیلندر، نامیزان بستن پیچ های سرسیلندر

علت تاب داشتن سرسیلندر چیست؟
باز کردن سرسیلندر هنگامی که موتور گرم است و قراردادن سرسیلندر در سطح ناهموار.

علائم سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
 مخلوط شدن آب و روغن، (وجود روغن در رادیاتور، وجود آب در کارتر)، گرمای بیش از حد موتور، کمی کشش موتور زدن جوش کاذب در رادیاتور وجود آب در سرپیستون ها، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز (البته خروج بخار سفید از اگزوز در زمستان موقع روشن کردن موتور دلیل سوختن واشر سرسیلندر نیست بلکه از برودت هوا می باشد و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین که در درس اول گفته شده است درب موتور کپک سفید رنگی خواهد داشت.

علل خرابی و چکه کردن واترپمپ چیست؟
خرابی کاسه نمد (فیبرو فنر)، گیرپاژ بلبرینگ، شکستگی آب پخش کن، پارگی تسمه پروانه.

علل چکه کردن واترپمپ چیست؟
سائیدگی میل واترپمپ، خرابی کاسه نمد، شل بودن پیچ های پوسته واترپمپ، پوسیدگی واشر ویکتوری واترپمپ

کار واترپمپ چیست؟
به جریان انداختن آب از رادیاتور به سیلندر و سرسیلندر و برگشت به رادیاتور را واترپمپ انجام می دهد.

کار فیبرو فنر (کاسه نمد) واترپمپ چیست؟
 از نشت و خروج و چکه کردن آب جلوگیری می کند.

آزمایش سالم یا خراب بودن واترپمپ چیست؟
 در زمان روشن بودن موتور درجه حرارت آب که به حد نرمال رسید درب رادیاتور را برداشته و نگاه می کنیم اگر آب در گردش بود واترپمپ سالم و در غیر این صورت واترپمپ خراب است.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>