اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

از آنجا که دومینیکا یکی از مقاصد سرمایه­گذاری در جهان محسوب می­شود، تقاضا برای ثبت شرکت در این کشور بسیار بالا است؛ به این ترتیب چنانچه شما عزیزان قصد دارید کسب و کار خود را در جمهوری دومینیکا راه‌اندازی کنید باید اطلاعات جامع حقوقی در مورد این کشور کسب نمایید.

جمهوری دومینیکا به عنوان یک کشور جزیره­ای در منطقه­ی کارائیب واقع است. دومینیکا با جمعیت 9378818 متشکل از دو جزیره­ی بزرگ هائیتی و هیسپانیولا است و بزرگ­ترین مقصد توریستی در منطقه­ی کارائیب بشمار می­رود. مخابرات نقشی اساسی در پیشرفت اقتصادی این کشور دارد.

شرکت­های خارجی ممکن است در جمهوری دومینیکن از طریق افتتاح یک دفتر شعبه، یک شرکت تابعه ­ی محلی یا اخذ سهام یکی از شرکت­های دومینیکن کسب و کار کنند.

افتتاح دفتر شعبه
هر شرکتی که طبق قوانین شرکت مبدأ سازمان یافته است و هم­اکنون در آن کشور فعالیت دارد می­تواند پس از ثبت نام در اداره ثبت تجارت و اخذ شماره مالیات از آژانس درآمد داخلی، یک دفتر شعبه در دومینیکن افتتاح نماید. در برخی صنایع تائیدیه­های دیگری نیز ممکن است لازم شود.

جهت ثبت دفتر شعبهمدارک زیر لازم استک

  • ارائه­ ترجمه­ی معتبر تمام مدارک شرکت خارجی به زبان اسپانیایی
  • صورت جلسه­های شرکت برای تأسیس یک دفتر شعبه در جمهوری دومینیکن و تعیین یک نماینده­ی محلی
  •  اطلاعات نماینده­ی محلی و سهامداران شرکت.

در صورتی که فعالیت­های شرکت خارجی فقط محدود به اخذ مالکیت یا سهام در یک واحد تجاری محلی یا معاملات هر از گاهی در جمهوری دومینیکن باشد دیگر نیازی به ثبت شرکت نخواهد بود.

شعبه ­های محلی شرکت­های خارجی موظف هستند مانند شرکت­های دومینیکن مالیات پرداخت کنند و قوانین و مقررات شرکت­های دومینیکن در مورد آن­ها نیز صدق می­کند. جهت پرداخت مالیات، این شعبه ­ها باید امور حسابداری خود را از دفتر مرکزی خود جدا کنند تا درآمدشان به وضوح مشخص باشد.

شرکت تابعه محلی
رایج­ ترین روش­های موجود برای سرمایه­گذارانی که قصد دارند یک شرکت تابعه محلی به عنوان یک واحد تجاری محلی مستقل در جمهوری دومینیکن تأسیس کنند عبارتند از ثبت شرکت سهامی محدود، شرکت سهامی و شرکت ساده.

سهامداران این سه نوع شرکت با مسئولیت محدود هستند؛ به این معنی که اگر شرکت ورشکست شود، آن­ها فقط نسبت به همان مبلغ سرمایه­گذاری خود مسئولیت خواهند داشت و تمام سهامداران فردی یا جمعی هیچ گونه مسئولیتی در قبال تعهدات بدهکاری­های شرکت ندارند. مسئولیت محدود سهامداران تحت نظارت جدی قانون قرار دارد.

تشکیلات تجاری نوع دیگری نیز وجود دارد (شرکت­های سهامی محدود فردی، شراکت، شرکت غیرسهامی و شراکت محدود سهامی) ولی به ندرت مورد استفاده­ی سرمایه­گذاران قرار می­گیرند، زیرا در مورد شرکت­های سهامی محدود فردی سهامدار فقط یک شخص است و در سایر موارد شرکاء دارای مسئولیت محدود نیستند.

پرداخت مالیات برای تمام واحدهای تجاری یکسان است.مگر در برخی شرایط به خصوص، هیچ اجباری نیست که سهامداران، شرکاء، اعضا، مسئولین و مدیران یک شرکت دومینیکن از اتباع یا افراد مقیم دومینیکا باشند.

شرکت­ های سهامی برای کسب و کارهای بزرگ که سهامداران بسیاری دارند مناسب است، زیرا در این شرکت­ها محافظت از منافع اقلیت از اهمیت بسزایی برخوردار است. این شرکت­ها تنها واحدهایی هستند که می­توانند از طریق ارائه­ سهام عمومی سرمایه­ی خود را افزایش دهند.

شرکت­ های ساده برای کسب و کارهای متوسط تا بزرگ مناسب­اند و مشارکت سهامداران برای اداره­ی شرکت لازم است. شرکت­های ساده نمی­توانند از طریق ارائه سهام عمومی سرمایه­ی خود را افزایش دهند، ولی این امکان وجود دارد که برای عموم ابزار بدهی (یک تعهد کاغذی) صادر کنند.

شرکت­های سهامی محدود برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط مناسب­اند و در جمهوری دومینیکن بسیار رایج­اند، شاید به همین دلیل است که شرکت­های سهامی محدود LLC در میان سرمایه­گذاران محلی طرفداران زیادی دارند.شرکت­های LLC نمی­توانند سرمایه­ی خود را از طریق ارائه سهام عمومی افزایش دهند.

ویژگی­های شرکت سهامی محدود (LLC)
شرکت LLC نباید کمتر از دو و بیشتر از 50 سهامدار داشته باشد. حداقل سرمایه­ی لازم برای تأسیس یک شرکت سهامی محدود 100000 پزوی دومینیکن است و باید به طور کامل پرداخت شود؛ این مبلغ به چند سهام با ارزش حداقل 100 پزو برای هر سهام تقسیم می­شود.

سهام­ های شرکت LLC غیرقابل تقسیم است. به جز در برخی موارد نظیر زمانی که شخص ذینفع فرزند یا پدر و مادر شخصی است که سهام را منتقل می­کند، انتقال سهام به شخص سومی که در حال حاضر سهامدار نیست باید از طریق 75 درصد رأی موافق شرکت تائید شود. با این حال اگر با انتقال موافقت نشود، سهام مربوطه باید توسط سایر سهامداران شرکت خریداری یا بازخرید شود. مدیریت شرکت سهامی محدود تحت اختیار یک یا چند مدیر یا هیئت مدیره قرار دارد. مدیران باید افراد حقیقی باشند و شرکت­های دیگر نمی­توانند باشند. هیچ مسئولی برای نظارت بر مدیریت لازم نیست، مگر اینکه در اساسنامه ذکر شده باشد.

ویژگی­های شرکت ساده
شرکت­های ساده باید حداقل دارای دو سهامدار باشند، ولی برخلاف شرکت LLC هیچ حداکثری در تعداد سهامداران وجود ندارد. حداقل سرمایه­ی لازم برای تأسیس یک شرکت ساده 3 میلیون پزوی دومینیکن است و حداقل 10 درصد آن باید هنگام ایجاد شخصیت حقوقی برای شرکت پرداخت شود. سهام­های شرکت ساده قابل تقسیم است، هرچند ممکن است محدودیت­هایی در اساسنامه­ی آن ذکر شود.

مدیریت یک شرکت ساده توسط سهامداران آن در اساسنامه­ی شرکت تعیین می­شود. مدیریت ممکن است متشکل از یک هیئت مدیره، یک یا چندین مدیر باشد. هیچ اجباری نیست که اعضای هیئت مدیره و مدیران اشخاص حقیقی باشند. هیچ مسئولی برای نظارت بر مدیریت لازم نیست، مگر اینکه در اساسنامه ذکر شده باشد. شرکت­های ساده می­توانند به صورت خصوصی (نه عمومی)، اوراق قرضه و سهام صادر کنند.

ویژگی­ های شرکت سهامی
شرکت­های سهامی باید حداقل دارای دو سهامدار باشند. هیچ محدودیتی در تعداد حداکثری سهامداران وجود ندارد. حداقل سرمایه­ی لازم برای تأسیس شرکت 30 میلیون پزوی دومینیکن است و حداقل 10 درصد آن باید هنگام ایجاد شخصیت حقوقی برای شرکت پرداخت شود.

سهام­های این نوع قابل تقسیم است، هرچند ممکن است محدودیت­های به خصوصی در اساسنامه­ی آن ذکر شود.شرکت­های سهامی ممکن است خصوصی یا عمومی باشند. فقط شرکت­های هسامی عمومی می­توانند سهام و اوراق قرضه به عموم ارائه دهند.

مدیریت شرکت­های سهامی ممکن است متشکل از یک هیئت مدیره­ی حداقل سه نفره باشد و هیچ اجباری نیست که اعضای آن اشخاص حقیقی باشند. یک مسئول بازرسی برای نظارت بر مدیریت و ارائه­ی گزارش سالانه به سهامداران درباره­ی اظهارنامه­ های مالی شرکت و عملکرد هیئت مدیره لازم است. ارزش سهام شرکت و نیز سرمایه­ی آن را به می­توان به پول خارجی ثبت نمود. تمام شرکت­ها می­توانند سهام عادی و سهام ممتاز صادر کنند. سهام ممتاز سهم یا درصد ثابتی از سود را برای سهامدار در نظر می­گیرد؛ به این ترتیب در صورت انحلال شرکت سهامدار اجازه دارد در مورد سرمایه­ی شرکت تصمیم­گیری کند.

مراحل ثبت شرکت در دومینیکن
ثبت شرکت توسط یک وکیل مجرب به درستی مدیریت می­شود و تحت نظارت دقیق شما قرار می­گیرد؛ بنابراین بهتر است افراد با آگاهی کامل انتخاب نمایند.

تشکیلات شرکت باید متناسب با نیازهای اعضای شرکت باشد. توجه داشته باشید که جهت ثبت شرکت در دومینیکن به جز در شرایطی خاص هیچ اجباری نیست اعضای شرکت تبعه یا مقیم دومینیکن باشند.

به عنوان یکی از اعضا شما موظف خواهید بود که اطلاعات به خصوصی را ارائه دهید از جمله نام و نام فامیلی، ملیت، شغل، وضعیت تأهل، نشانی و در صورت لزوم یک کپی از گذرنامه و گواهی­نامه رانندگی.

فرآیند ثبت شرکت شامل 5 مرحله است:

  • ثبت نام شرکت
    انتخاب نام ممکن است نیازمند مدت زمان زیادی باشد، زیرا بیشتر نام­های انتخاب شده­ی رایج قبلاً توسط دیگران استفاده شده­اند؛ در نتیجه اگر زمان برای شما مهم است و نام شرکت چندان اهمیتی ندارد چند راه چاره پیش روی شما قرار دارد. بسیاری از مؤسسات حقوقی در دومینیکن شرکت­هایی را برای خرید و فروش به قیمت بالا آماده دارند.
  • آماده ­سازی و امضا نمودن مدارک شرکت
    مدارک لازم به نوع شرکت انتخاب شده بستگی خواهد داشت، ولی حداقل شامل اساسنامه و مدارک اولیه­ی شرکت است.
  • پرداخت مالیات سازمانی
    مبلغ این مالیات 1% از سرمایه­ی قانونی شرکت­ ها است.
  • ثبت مدارک شرکت در دفتر ثبت تجارت
    مدارک شرکت باید در دفتر ثبت تجارت منطقه­ای که شرکت تأسیس می­شود بایگانی شود. هزینه­های ثبت شرکت براساس میزان سرمایه­ی قانونی شرکت محاسبه می­شود.یک شرکت زمانی قانوناً شخصیت حقوقی می­یابد که مدارک آن در دفتر ثبت تجارت بایگانی شود.پس از ثبت شرکت هر گونه مدرکی که مرتبط با فعالیت­های مهم شرکت باشد باید در دفتر ثبت تجارت بایگانی شود. ثبت شرکت در دفتر ثبت تجارت باید هر دو سال تجدید شود.
  • ثبت شرکت در آژانس درآمد داخلی
    جهت آغاز به کار، شرکت­های تازه تأسیس باید در آژانس درآمد داخلی دومینیکن، شماره مالیات دریافت نمایند. به علاوه سهامداران شرکت (محلی یا خارجی) که قبلاً دارای شماره مالیات نبوده­اند باید در این زمان نسبت به اخذ شماره مالیات اقدام نمایند. بدون شماره مالیات شرکت نمی­تواند حساب بانکی باز کند، معاملات ملکی انجام دهد یا به طور کلی در دومینیکن فعالیتی داشته باشد.
  • جلسات سالانه
    تمام شرکت­های دومینیکن باید جهت ارزیابی عملکرد شرکت در طول سال گذشته، هر سال جلسه­ای میان سهامداران برگزار کند. تمام لحظات این جلسه باید در دفتر ثبت تجارت ثبت شود.
  • سرمایه­ گذاری­ های مشترک
    سرمایه­ گذاری ­های مشترک در جمهوری دومینیکن عموماً عبارت است از یک قرارداد میان دو یا چند نهاد تجاری موجود با هدف انجام یک پروژه یا وظیفه­ی مشخص. سرمایه­گذاری مشترک به تنهایی یک شخصیت حقوقی یا دارای مسئولیت محدود نیست، مگراینکه طبق قوانین شرکت­های دومینیکن یک واحد تجاری جدید تأسیس شود.

هزینه­ های ثبت شرکت در جمهوری دومینیکا
ثبت شرکت در جمهوری دومینیکا با یک سرمایه­ی استاندارد عموماً 1800 پوند هزینه در بر دارد و شامل هزینه­های دولتی است.فرآیند ثبت شرکت در جمهوری دومینیکا معمولاً 6 هفته به طول می­انجامد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
:
سلام،در این مقاله شما جمهوری دومنیکن رو با کشور دومنیکا قاطی پاتی نوشتید ،بعضی اطلاعات رو از این کشور نوشتید و بعضی های دیگر رو از اون یکی.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>