اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ولوو

آن طور که به تازگی اعلام شده است کمپانی ولوو تراکس کشنده های سنگینی روانه بازار می کند که با گاز مایع طبیعی (LNG) یا بیوگاز کار می کنند و با استاندارد آلایندگی یورو 6 مطابقت دارند. این کشنده های گازسوز از عملکرد، توان و مصرف سوختی مشابه با مدل های دیزلی ولوو برخوردار خواهند بود. علاوه بر این، بسته به نوع سوختی که مصرف می کنند، میزان تولید گاز آلاینده CO2 آن ها بین 20 تا 100 درصد از مدل‌های مشابه دیزلی کمتر است.

کشنده های جدید ولوو FH LNG و ولوو FM LNG با توان های 420 یا 460 اسب بخار تولید خواهند شد و می‌توانند در مسافت های طولانی به حمل بارهای سنگین بپردازند. به جای استفاده از پیشرانه سیکل اتو (Otto) که استفاده از آن در وسایل نقلیه گازسوز متداول است، کشنده های ولوو FH LNG و ولوو FM LNG از پیشرانه های گازسوزی استفاده می کنند که به تکنولوژی سیکل دیزل مجهز است.

این بدان معناست که این پیشرانه ها می توانند از توان و عملکردی مشابه همتایان دیزلی شان برخوردار باشند. پیشرانه 460 اسب بخاری قادر است حداکثر 2300 نیوتن متر گشتاور تولید کند، در حالی که نسخه 420 اسب بخاری 2100 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد. این میزان از نیرو و گشتاور دقیقاً با نیرو و گشتاور پیشرانه های دیزلی مشابه است ولی میزان مصرف سوخت بین 15 تا 25 درصد کمتر از مصرف پیشرانه های گازسوز معمولی است.

سوخت مصرفی این کشنده های گازسوز ولوو، گاز طبیعی به شکل LNG یا بیوگاز است که به اسم bio-LNG نیز شناخته می شود. هر دو سوخت حاوی متان هستند و میزان تولید گازهای آلاینده، اگر بیوگاز مورد استفاده قرار گیرد 100% و چنانچه از گاز طبیعی استفاده شود 20% کاهش پیدا می کند.

ولوو

افزایش بُرد کشنده های گازسوز ولوو
باک آن ها با گاز LNG با فشار 4 تا 10 بار و در دمای بین 140- تا 125- پر می شود و بزرگ ترین باکی که بر روی این کشنده ها نصب می شود می تواند گاز کافی برای پیمودن مسافتی برابر با 1000 کیلومتر را در خودش ذخیره کند. جالب است بدانید پر کردن باک از گاز طبیعی به اندازه پر کردن یک باک از گازوئیل زمان می برد و به زمان بیشتری احتیاج نیست.

البته در لحظه پاشش سوخت به داخل سیلندر و به منظور شروع احتراق گاز، مقدار بسیار کمی گازوئیل به درون آن تزریق می شود و اگر بخواهیم به هدف کاهش صد درصدی گاز CO2 دست پیدا کنیم، باید به جای استفاده این مقدار اندک از گازوئیل، از ترکیب روغن گیاهی هیدروژنه یا HVO با bio-LNG استفاده کرد

در حال حاضر، کمپانی ولوو تراکس در حال مشارکت با تأمین کنندگان گاز است تا زیرساخت های لازم برای عرضه LNG در اروپا توسعه پیدا کند. بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا نیز از برنامه توسعه شبکه های زیرساختی استقبال و حمایت کرده اند. فروش کشنده های گازسوز ولوو FM LNG و ولوو FH LNG در اروپا از بهار سال 2018 آغاز شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد حسین مطیع:
خیلی تریلی خوبی است
نادر دیوان سالار :
اتوبوس های شهری گاز سوز در داخل تهران بزرگ راننده های شرکت های خصوصی را به خاک سیاه نشاند.. حالا هم نوبت کامیون های گاز سوز هست که شغل تفریحی را مختل بکنن
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>