اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آشنایی با مالتا
جمهوری مالتا یکی از کشورهای کوچک در قاره اروپاست که مجموعه ای از هفت جزیره است که سه تای آنها غیر مسکونی هستند.این کشور در میان آب های دریای مدیترانه قرار گرفته است و 93 کیلومتر با جزیره سیسیل کشور ایتالیا فاصله دارد.فاصله کشور مالتا با قاره آفریقا که در جنوب آن قرار دارد 288 کیلومتر است و به همین دلیل در طول تاریخ به عنوان منطقه ای استراتژیک برای اروپایی ها شناخته می شد.

آب و هوای کشور مالتا گرم است. زبان های رسمی کشور مالتا، مالتی و انگلیسی است. مالت در دوره ای از تاریخ خود تحت سلطه انگلیس بود.مالتا در سال 1964 استقلال خود را به دست آورد و در حال حاضر عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا است.

زبان
دو زبان مالتی و انگلیسی زبان های رسمی کشور مالتا هستند. زبان مالتی از خانواده زبان های آفریقایی-آسیایی و از شاخه زبان های سامی است و با زبان عربی خویشاوندی دارد، هرچند که واژه های بسیاری از گویش های ایتالیایی به ویژه سیسیلی (و به تازگی از انگلیسی) در این زبان وارد شده است.. زبان مالتی با نویسه های لاتین نوشته می شود.

رئیس جمهور در مالتا هر پنج سال یک بار با رای مجلس این کشور انتخاب می شود. او قدرت اجرایی زیادی ندارد.نمایندگان مجلس مالتا برای دوره ای پنج ساله انتخاب می شوند. این مجلس 65 کرسی دارد.نخست وزیر را از میان اعضای مجلس انتخاب می کند.

تولید ناخالص داخلی مالتا:
342/9 میلیارد دلار است. 164 هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می دهند که 3 درصد آنها در بخش کشاورزی، 22 درصد در بخش صنعت و 75 درصد در بخش خدمات مشغول به کارند.نرخ بیکاری در این کشور 8/6 درصد است و نرخ تورم 9/0 درصد.

محصولات صادراتی مالتا :
شامل ماشین آلات و تجهیزات و تولیدات کارخانه ای است که به کشورهای فرانسه (3/15 درصد)، سنگاپور (2/13 درصد)، آمریکا (13 درصد)، آلمان (5/12 درصد)، انگلیس (5/9درصد)، ژاپن (9/4درصد) و هنگ کنگ (2/4درصد) صادر می شود.

محصولات وارداتی مالتا :
شامل ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، تولیدات کارخانه ای، مواد غذایی و تنباکو است که از کشورهای ایتالیا (28 درصد)، انگلیس(5/10 درصد)، فرانسه(7/8درصد)، آلمان (6/7 درصد)، سنگاپور (8/6درصد) و آمریکا (6/5 درصد) وارد می شود.

لیره مالت از سال 1972 تا تا دسامبر 31st، 2007، مالتا ارز خود را داشت. در سال 2008 واحد پول مالتا به یورو تبدیل شد.

€ 0٫01، 0٫02 € و € 0٫05 دارای تصویر محراب یکی از معابد مگاتیلییک می باشند. € 0٫10، 0٫20 € و € 0٫50 سنت سکه نشان ملی مالت هستند در حالی که 1٫00 € و € 2٫00 صلیب جورج را به نمایش می گذارند. بانک ها عمدتا تا بعد از ظهر اوایل روز دوشنبه تا جمعه و تا ظهر روز شنبه باز است.

برخی ازشعبه ها نیز ساعت دیگر اما تابستان و زمستان ساعات می تواند متفاوت کار می کنند. به bankcards بین المللی مانند ویزا، امریکن اکسپرس، باشگاه داینرز و مسترکارت نیز در این به عنوان ارزهای خارجی که به راحتی می توانید در صرافی رد و بدل می شود.

بانک ها و همچنین دستگاه خودپرداز یا ATM (خودپرداز) و دفاتر ارز را می توان در سراسر جزیره پیدا کرد در حالی که اکثر مغازه ها و رستوران انجام پرداخت در برخی از ارزهای بین المللی را میپزیرند با این حال، تقریبا همه رسانه های خرده فروشی ها، رستوران ها قبول کارت های اعتباری بین المللی است. کارت های اعتباری دارای کردیت نیز در دستگاه های خودپرداز مالت پذیرفته می شوند ارائه به بانک خود کارت خود را برای استفاده های بین المللی صادر کرده است. چک مسافرتی همچنین می توانید در موسسات مجاز رد و بدل شود.

جمعیت کشور مالتا :
401 هزار و 880 نفر است که میانگین سنی آنها 39 سال است. امید به زندگی در بدو تولد برای زنان 47/81سال و برای مردان 95/76سال است

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>