اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اقتصاد
اقتصاد کشور مالتا وابسته به بازرگانی بین المللی، تولیدات (پارچه، میوه و سبزی، فراورده های دامی)، صنایع کشتی سازی و لوازم الکترونیکی و جهانگردی می باشد.از جمله واردات کشور مالتا می توان به مواد غذایی، نفت، خودرو و کالاهای مصرفی اشاره کرد و معادن سنگ آهک بیشترین درصد منابع طبیعی این کشور را شامل می شود. کشور مالتا منابع انرژی طبیعی ندارد ولی در برابر آن دارای نیروی تولید فعال است. شایان ذکر است که کشور مالتا مشکل کمبود آب دارد و تولیدکنندگان صنایع غذایی مالتا، تنها پاسخگوی 20 درصد نیاز غذایی کشور هستند.

یکی از راه های جذب سرمایه های خارجی در سال های اخیر در کشور مالتا فروش املاک در این جزایر می‌باشد که آن را به تفریحگاه مردم سایر کشورها تبدیل کرده است. واحد پول کشور مالتا در سال 2008 بعد از حدود 3 سال عضویت در اتحادیه اروپا به یورو تغییر پیدا کرد.

کشور مالتا دارای جاذبه های گردشگری طبیعی به خصوص در سواحل و کرانه ها می باشد و امروزه مهمانخانه های مجهزی در همه جزایر مالتا ساخته شده اند. بسیاری از مردم کشور مالتا به مسافرتهای خارجی می روند، هرچند که این کشور بیشتر واردکننده صنعت جهانگردی است. نسبت جهانگردان مالتی به جهانگردان خارجی که به این کشور سفر می کنند، در حال کاهش می باشد.

تاکنون این جزیره میزبان فیلم ها و نام های بزرگی بوده که هر یک به نوبه خود بر صنعت گردشگری کشور مالتا تأثیرگذار بوده اند. کشور مالتا از سال 1925 میلادی به عنوان مکانی برای فیلمسازی مورد توجه قرار گرفت و کنار دریا سومین فیلمی بود که برد پیت برای ساخت آن راهی کشور مالتا شد و او پیش از این برای فیلم های تروی و جنگ جهانی زد نیز در کشور مالتا جلوی دوربین رفته بود. لازم به ذکر است که فیلم های گلادیاتور، کاپیتان فیلیپس و فصل اول بازی تاج و تاخت در کشور مالتا ساخته شده اند.

بیشینه مردم کشور مالتا از تبار سامی (آمیزه ای از فنیقی ها و کارتاژی ها) می باشد و با اعراب خویشاوندی نزدیک دارند. اقلیت هایی از ایتالیایی ها، سیسیلی ها و اعراب نیز در کشور مالتا زندگی می کنند.

فرهنگ و سنت های کشور مالتا:
آمیزه ای از سنت های فنیقی و کارتاژی، ایتالیایی، اسپانیایی، عربی و انگلیسی می باشد و از تأثیرات فرهنگ اسپانیایی، می توان به وجود گیتار در موسیقی محلی مالتا و ایوان های چوبی برگرفته از معماری سنتی اسپانیا اشاره کرد. همچنین واژه هایی از زبان اسپانیایی در گویش کنونی آنها دیده می شود. جشن های محلی کشور مالتا، به خصوص جشن های عروسی و کریسمس، شباهت بسیاری به جشن های مردم شمال ایتالیا دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>