اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تی لوگ

هزینه اولیه خرید کامیون های برقی از کامیون های متعارف بالاتر است اما ازآنجاکه به جای سوخت از برق استفاده خواهد شد، هزینه اضافی اولیه جبران می شود. همچنین برخی ویژگی های آن باعث می شود که هزینه نگهداری و تعمیرش کاملاً پایین تر از کامیون های عادی باشد. تنها نکته ای که هنوز مانع از همه گیر شدن استفاده از کامیون برقی می شود این است که باید اعتماد به استفاده از آن در جاده ها به وجود بیاید و این کار زمان می برد.

واقعیت این است که تقاضای زیادی برای کامیون برقی در برخی نقاط جهان وجود دارد؛ به خصوص در مناطقی مثل اروپا که به مسئله آلودگی هوا و تأثیر منفی سوخت های دیزلی روی محیط زیست اهمیت زیادی داده می شود. در راستای حفظ محیط زیست؛ دریکی از جشنواره های معتبر، کامیون برقی مخصوص حمل چوب شرکت سوئدی اینراید مجهز به فناوری خودران سطح 4 رونمایی شد.

جشنواره ی سرعت گودوود، هرسال مجموعه ای از متنوع ترین خودروهای جهان را گرد هم می آورد تا هزاران علاقه مند به دنیای خودرو برای شرکت در این مراسم، اقدام کنند.برگزاری در طول این 25 سال، گودوود اهمیت خود را در صنعت خودروسازی تثبیت کرده است. خودروسازان معمولاً با قدرتمندترین سوپر اسپرت ها و لوکس ترین خودروهای خود در گودوود حاضر می شوند، اما این فقط بخشی از صدها مدل متنوع در زمین های سرسبز گودوود است.

تی لوگ

T/Log کامیون برقی برای حمل چوب
یکی از شرکت های متفاوت امسال، برند سوئدی اینراید (EINRIDE)، با جدیدترین محصول خود به بریتانیا آمده بود. این شرکت که در سال 2016 بنیان گذاشته شده است، در حوزه ی خودروهای خودران فعالیت می‌کند. T/Log جدیدترین محصول اینراید، یک کامیون تمام برقی و خودران مخصوص حمل چوب است. T/Log با داشتن قابلیت های قابل توجه حرکت در مسیرهای آف رود، کامیونی قدرتمند برای حمل چوب در جاده‌های جنگلی است.

رابرت فلک، مدیرعامل اینراید در جریان رونمایی اولین کامیون تمام برقی و خودران حمل چوب دنیا گفت: ما در اینراید باهدف پیشتازی در تغییر حمل ونقل فعلی به سیستم پاک و تجدید پذیر، همواره در حال نوآوری در فناوری خودران و خودروهای تمام برقی هستیم. T/Log می تواند در محیط های سرسخت به راحتی دوام بیاورد. ما در این حوزه تازه وارد هستیم، اما از طرفی پتانسیل خودروهای برقی در این زمینه قابل توجه است.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشرشده، T/Log به لطف پلتفرم خودران انویدیا، از فناوری خودران سطح 4 بهره می برد. این کامیون به کابین راننده مجهز نیست اما باوجود فناوری کنترل ریموت فانتوم اوتو، قابلیت کنترل از راه دور حتی بافاصله چند صد کیلومتر را دارد. در فناوری کنترل از راه دور فانتوم اوتو (Phantom Auto)، می‌توان با ارتباط 4G خودرو را که پتانسیل فراوانی در حوزه های مختلف مانند حمل چوب و خودروهای معدن دارد، کنترل کرد. T/Log با ابعاد 2552 متر عرض، 3563 متر ارتفاع و 7338 متر طول به باتری 300 کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی 193 کیلومتر در یک بار شارژ مجهز بوده و ظرفیت کامل بارگیری آن 16 تن است.

تی لوگ

به دلیل نبودن کابین راننده، T/Log ابعاد بزرگی ندارد و درواقع فضای بار بیشتری در اختیار می گذارد؛ همین مورد در هزینه های تولید نیز تأثیر قابل توجهی گذاشته است. علاوه بر این نبود سیستم تهویه مطبوع یا سیستم های مختلف رفاهی و کمک راننده، به معنی مصرف بهینه ی انرژی و حرکت مطلق با استفاده از باتری ها حتی در محیط های ناهموار است.

کامیون حمل چوب اینراید به نرم افزار راه یابی پیشرفته نیز مجهز است. بر اساس این نرم افزار وضعیت ترافیکی مسیر سنجیده می شود و بر اساس آن مسیر تغییر می کند و همین موضوع باعث تنظیم مصرف انرژی می شود. نبود کابین راننده در این کامیون باعث کاهش یافتن هزینه های بالای ساخت کامیون شده است. با استفاده از سیستم کنترل از راه دور می توان چندین کامیون را هم زمان هدایت کرد که در وقت و زمان و هزینه می توان خیلی صرفه جویی کرد.

عدم تولید گازهای گلخانه ای نیز از نکات مثبت این کامیون است. به لطف وجود دوربین ها و رادارها این کامیون در زاویه 360 درجه ای خود به محیط پیرامونش تسلط کامل دارد. این مورد باعث بالا رفتن ایمنی کامیون می شود و هدایت آن در مسیر و شرایط سخت را بسیار آسان می کند.

شاید برخی افراد در اولین واکنش نگران بی کاری و از دست دادن شغل باشند، اما هنوز هم در شرایط زیادی به اپراتور انسانی نیاز است. حداقل فرصت کار کردن در محیط ها و شرایط کاری مناسب تر با مسئولیت های پیچیده تر و مهم تر برای افراد بیشتر فراهم می شود. مقامات اینراید امیدوار هستند که T/Log تا سال 2020 به جاده ها برسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>