اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رانندگى در زمستان با رانندگى در فصل هاى دیگر بسیار متفاوت است. به این ترتیب تایرهایى که براى رانندگى در زمستان استفاده مى شوند با تایر هایى که در بقیه فوصول استفاده مى شوند متفاوت هستند.

طراحى تایرهاى چهار فصل و تایرهاى زمستانى کاملاً متفاوت هستند. برخلاف تایرهاى چهار فصل، تایرهاى زمستان، در برف و یخ باعث کنترل راحت تر خودرو و رانندگى امن ترى مى شوند. اما این طراحی برای امنیت بالا باعث افزایش مصرف سوخت تا حداقل 20 درصد می شود.

بعضى افراد فکر مى کنند که تایرهاى چهار فصل براى زمستان مناسب هستند و در شرایط برف و سرما مانند تایرهاى زمستانى عمل مى کنند. اما این تصور کاملا اشتباه است چون جنس لاستیک زمستانی حتما باید از موادى بر پایه سیلیکا ساخته شده باشد.

بهتر است بدانید در همه جای دنیا لاستیک هایی که در ایران بنام چهارفصل میشناسند، بنام سه فصل می نامند اما در ایران از روی عادت غلط به چهار فصل معروف شده است!

تفاوت درچیست؟
اول از همه، این تفاوت در بین آج هاى این دو تایر وجود دارد. در تایرهاى زمستانى فاصله ى بین آج ها زیاد است، که کمک مى کند تایرها راحت تر از میان برف ها عبور کنند. همچنین در زمان برف و یخبندان چسبندگى بیشترى دارند. اما این چسبندگی و اصطکاک در حالت خشک خیابانی باعث مصرف سوخت مضاعف و استهلاک سریع قطعات جلوبندی می شود.

از سوى دیگر، در تایرهاى چهار فصل فاصله ى بین آج ها زیاد نمى باشد.همچنین تایرهاى زمستانى داراى میخ هایى هستند که اصطکاک را افزایش دهند.لاستیک های آفرود شامل تایرهای زمستانی با جنس سیلیکا می باشد.مزایای استفاده از جنس سیلیکا برای لاستیک های زمستانی بر رویه تایرهاى باعث افزایش چسبندگى به سطح جاده مى شود در حالى که تایرهاى چهار فصل این ویژگى را ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>