اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامیون فرا بهینه خورشیدی

جابه جایی بار با کامیون، یکی از بخش های مهم صنعت حمل و نقل است و دوستداران محیط زیست در تلاش هستند با اعمال محدودیت های زیست محیطی هرچه بیشتر بر این بخش از صنعت، آلایندگی عظیم آن را مهار کنند.

یکی از معروف ترین شرکتی های نفتی - شل - سال ها است که رقابتی را برای افزایش بهره وری مصرف سوخت ترتیب می دهد. به تازگی یکی از شرکت های زیرمجموعه آن، شل لوبریکنتز (Shell Lubricants) که به تولید روانسازها می پردازد، در همکاری با شرکت کامیون سازی ایرفلو (AirFlow Truck Company) توانسته است کامیون منحصر به فردی با عنوان The Starship (به معنی کشتی فضایی) بسازد که با بهره گیری از انواع فناوری های بهینه سازی مصرف سوخت به عملکردی فوق العاده دست پیدا کرده است.

شرکت ایرفلو، سابقه ای طولانی در طراحی و ساخت تریلرهای بهینه دارد. بولت تراک (Bullet Truck) که سال 2012 رونمایی شد، می توانست کامیون بارگیری شده به وزن 29500 کیلوگرم را به مصرف سوخت 17.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برساند. در مقایسه با بولت تراک، استارشیپ به مراتب بهینه تر است.

در همان نگاه نخست می توان متوجه شد که استارشیپ، آیرودینامیک تر از هر کامیون دیگری است که تاکنون ساخته شده است. اتاقک سفارشی راننده برای کاهش هرچه بیشتر وزن، از فیبر کربن ساخته و خطوط منحنی آن به راحتی هوا را می شکافند. هود، سپر و پنل های کناری استارشیپ هم از فیبر کربن ساخته شده اند. دریچه های فعالی که در جلوی خودرو نصب شده اند، متناسب با وضعیت حرکت باز و بسته می شوند تا هوا تنها به میزان لازم برای خنک سازی رادیاتورها وارد و مابقی آن به کناره ها هدایت شود. علاوه بر آن، پروفایل انتهای تریلر هم به کاهش هرچه بیشتر نیروی درگ (مقاومت هوا) کمک می کند.

موتور شش سیلندر Cummins X15 که سال 2017 ساخته شده، 400 اسب بخار (298 کیلووات) قدرت و 2508 نیوتن متر گشتاور تولید می کند؛ اما اکسل هیبریدی آن در شرایط ضروری برای دستیابی به قدرت و گشتاور بیشتر از موتورهای الکتریکی کمک می‌گیرد. این اکسل به فناوری جدید دنده معکوس هم مجهز است تا مصرف سوخت هرچه بیشتر بهینه شود. تایرها هم به سیستم باد کننده خودکار (ATIS) مجهز شده اند تا کامیون همیشه روی بهترین حالت چرخ ها جابجا شود.

بخش فوقانی تریلر هم که در شرایط معمولی بی استفاده رها می شود، با آرایه ای عظیم از سلول های خورشیدی پوشانده شده که با تولید 5000 وات برق، سیستم باتری 48 ولتی خودرو را شارژ و انرژی مصرفی تجهیزاتی مانند چراغ ها، موتورهای دمنده، مایکروفر و تهویه مطبوع را تامین می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
Jafar ba:
عالیòK
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>