اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خواب الودگی

محققان از ساخت دستگاهی جدید خبر دادند که از خواب آلودگی رانندگان در خودرو جلوگیری می کند. براساس گزارشات منتشر شده، خواب آلودگی یکی از علت‌های اصلی بروز تصادف در خیابان ها و جاده ها است و طراحی چنین دستگاهی کمک بزرگی در جهت کاهش تصادفات محسوب می شود.

این دستگاه بر روی شیشه جلو خودرو نصب می شود و از حواس پرتی راننده جلوگیری می کند و یا در هنگام حرف زدن با موبایل با پخش بوق های ممتد به راننده هشدار می دهد. دستگاه مذکور به بررسی سطح هوشیاری چشم می پردازد و در واقع حرکات چشم و نوع نگاه راننده را تحلیل می کند و در نهایت، درصورت شناسایی مورد غیر عادی و یا خستگی راننده، هشدار می دهد.

لازم به ذکر است که این دستگاه کوچک ترین جزییات و حرکات را نیز تشخیص داده و حتی از پشت عینک نیز می تواند حرکات چشم راننده را بررسی کند. قیمت اعلام شده برای دستگاه ضد حواس پرتی راننده تنها 129 دلار اعلام شده است.

«دنسو» (Denso) در زمینه تولید و عرضه انواع قطعات خودروها، کامیون ها و ماشین آلات سنگین فعالیت می‌نماید. این شرکت در سال 1949 تحت نام "نیپون دنسو" تأسیس شد و در سال 1996 به فرم کنونی، تغییر نام داد. شرکت «دنسو» (Denso) یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه "تویوتا" به شمار می آید.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر کاریا، آیچی، ژاپن قرار دارد. در سال 2010 شرکت «دنسو» (Denso) در فهرست فورچون جهانی 500 در رتبه 232 از بزرگ ترین شرکت های جهان قرار گرفت. درحال حاضر، شرکت «دنسو» (Denso) از 184 شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شده است. که تعداد 68 شرکت در ژاپن، 34 شرکت در آمریکا، 34 شرکت در اروپا و 48 شرکت در آسیا-اقیانوسیه مستقر هستند.

شرکت دنسو (Denso) به تازگی دستگاهی مجهز به دوربین روانه بازار کرده است که عملکرد راننده را کنترل می کند. این سیستم حواس پرتی، خواب آلودگی یا وضعیت نامناسب و غیر عادی نشستن راننده را تشخیص می دهد تا از بروز تصادف جلوگیری کند.

دنسو

این سیستم نظارتی دستگاه دنسو از طریق یک دوربین که در داخل کابین نصب شده است، از صورت راننده عکسبرداری می کند. اگر خواب آلودگی یا حواس پرتی در راننده تشخیص داده شود، سیستم نظارتی یک بوق هشدار را به صدا در می آورد. این سیستم وضعیت کلی راننده را تشخیص داده و آن را در یک کارت حافظه SD ضبط می کند.

مدیر ناوگان حمل و نقل و همچنین خود راننده می توانند در آینده وضعیت راننده را مورد بررسی قرار دهند. از جمله مواردی که می توان مورد بررسی قرار داد تعداد بوق های هشدار و نحوه واکنش نشان دادن راننده به آن ها است. از طرفی، این امکان نیز وجود دارد که وضعیت راننده به صورت لحظه ای به مدیر ناوگان گزارش داده شود تا بتوان در موارد اضطراری که امکان بروز تصادف وجود دارد به راننده هشدار داد یا اقدامی مقتضی انجام داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>