اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شاید برای بسیاری سوال است که بهترین زمان بنزین زدن خودرو چه زمانی است یا در چه ساعتی از روز بنزین زدن بهتر است؟ برای درک و دانستن بهترین زمان بنزین زدن با ما همرا باشید، فقط صبح زود که حرارت زمین هنوزدر پایین ترین حد قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ بنزین ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ تر و متراکم تر است.

وقتی هوا گرم می شود، بنزین منبسط می گردد.بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتی شب که هنوز هوا کاملا سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می شود که یک لیتر شما واقعا یک لیتر نباشد. دمای بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی با میزان تبخیر و چگالی آنهارابطه مستقیم دارد.

هر درجه حرارت که افزایش یابد، بخارات بیشتری به جای بنزین به شما فروخته می شود و این بخارات هم در نهایت توسط مکنده ها از باک بنزین مکیده شده و به مخزن بنزین جایگا ه های سوخت بر می گردد و منفعت زیادی نصیب جایگاه داران می کند.

جایگاه های سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ هایشان نیستند.بر خلاف جایگاه های پمپ بنزین، در پالایشگاه ها دستگاه محاسبه جبران حرارت وجود دارد و هنگام بارگیری دقیقا یک گالن بنزین واقعا یه گالن بنزین است و دستگاه های محاسبه جبران حرارت از محاسبه بخارات بنزین جلوگیری می کند.

برای بنزین زدن عجله نکنید!
وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید می بینید دارای سه درجه است: کند، متوسط و تند.در حالت کندمیزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می شود به حداقل می رسانید. همهء شیلنگ ها دارای محل بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید، بنزین محاسبه شده توسط شمارشگر، در باک شما تبخیر شده و این بخار مکیده شده و وارد مخزن زیرزمینی می شود به طوری که وقتی شما بنزین میزنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می دهد بنزین نزده اید.

با باک بنزین خالی سوخت گیری نکنیم!
یکی از مهم ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که، هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می کند.بنزین به مراتب سریع تر از آن چیزی که تصورمی کنید تبخیر می شود. مخازن ذخیره ی بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند. این سقف به عنوان نقطه ی صفر بین بنزین و جو عمل می کند تا تبخیر را به حداقل برساند.

هنگام تخلیه تانکر سوخت بنزین نزنیم!
نکته ی دیگری که یاد آوری کنم این است که اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین باشدو شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین نزنید. به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می شود سبب می گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولا ته نشین می شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد حسن مظفری :
چه مواقعی می توان بنزين سوپر زد.ببخشیددرواقع يه خط از باک مونده میتونم بنزين سوپر بزنم
حمیدرضا:
سلام بسیار ممنون
امین کردزنگنه:
با چراغ روشن چند کیلومتر میتون رفت ماشینم پراید یو رو۴ هست
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>