اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه سیستمی در چراغ های جلو برخی خودرو ها پیاده سازی شده است که ریشه آن را باید در دهه 50 میلادی پیدا کنیم. این سیستم را اگر بخواهیم به طور ساده شرح دهیم، باید بگوییم که در سر پیچ ها با گردش فرمان، چراغ های جلو نیز زاویه می گیرند تا دید رو به جلو بیشتر شده و نقاط کور موجود در پیچ نیز در معرض نور چراغ ها قرار بگیرند.

این سیستم به نام AFS شناخته می شود که مخفف عبارت adaptive frontlight system به معنی چراغ های جلو تطبیقی است.فروش خودرو، در خودرو هایی که فاقد این سیستم هستند، در هنگام ورود به پیچ در جاده، چراغ همیشه رو به مستقیم تابیده و بیرون جاده را بیشتر از مسیر روشن می کند. این عیب خصوصا در مسیر های کوهستانی و پیچ و خم های مسیر می تواند بسیار خطرناک باشد.

اما خودرویی که مجهز به این سیستم است، در هنگام چرخش و گذر از پیچ ها عملکرد و ایمنی بیشتر و بهتری خواهد داشت. به این معنی که یک موتور کوچک قرار گرفته درون کاسه چراغ ها با توجه به سرعت خودرو و میزان انحراف فرمان از خط مرکزی آن، اقدام به چرخش کاسه چراغ ها می کند. این سیستم می‌تواند کاسه چراغ ها را تا 15 درجه به هر طرف بگرداند که در مجموع 30 درجه خواهد بود.

اما این سیستم بیشترین اثر خود را از سرعت خودرو می گیرد. به این معنی که زاویه کم چرخش که نهایتا برابر با 15 درجه به هر سمت است، برای عبور در سرعت های بالا که چرخش خودرو به نسبت طول مسیر کم است، کاملا کافی خواهد بود. اما اگر خودرو در حال پارک کردن باشد و یا در یک مسیر کوهستانی پر پیچ و خم در حال تردد است، سیستم AFS به شکل دیگری توانایی خود را افزایش می دهد.

به این صورت که اگر سرعت خودرو کم و زاویه پیچش زیاد باشد، در برخی خودرو ها با روشن شدن چراغ های کناری خودرو که به این منظور تعبیه شده اند و یا شدید تر شدن تابش چراغ های جلو، این عیب برطرف می‌شود. همچنین اکثر خودرو هایی که به این سیستم مجهز هستند، در عبور از سربالایی و سراشیبی ها نیز از این سیستم بی بهره نخواهند بود.

به این معنی که با ورود به یک سر بالایی، چراغ ها رو به پایین زاویه می گیرند تا مسیر بیشتری از روبه رو را روشن کنند و از تابش مستقیم به چشم رانندگانی که از روبه رو می آیند بکاهند و با ورود به یک سراشیبی این عمل به صورت عکس انجام می شود تا در لحظه ورود به سرازیری نیز دید کافی موجود باشد. این سیستم در هنگام دنده عقب رفتن از کار می افتد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>