اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

طرز کار آن چگونه است؟
این نوع فرمان مدرن ترین نوع فرمانهای حال و آینده است.در این نوع سیستم، ستون فرمان حذف شده و هیچ رابط مکانیکی بین غربیلک و قسمت دنده شانه ای و پینیون (R , P) وجود ندارد.

این فرمان از دو آیتم الکترونیکی تشکیل شده است که به شرح زیر است:

  • آیتم انتقال مقدار چرخش غربیلک به قسمت پینیون:
    این بخش شامل سنسور و زاویه ای (Angular Sensor) میکروکنترولر(ECU) و موتور DC است. سنسور زاویه ای، روی محوری که غربیلک روی آن میچرخد، قرار دارد و مقدار زاویه گردش فرمان را حس نموده، به میکروکنترولر انتقال می دهد. آنگاه میکروکنترلر سیگنال لازم را به موتور DC این آیتم که روی پینیون قرار دارد، ارسال و در نهایت به دنده شانه ای منتقل و عمل هدایت خودرو توسط فرمان انجام می‌شود.
    ممکن است این استنباط به وجود آید که فیدبک جاده و چرخها به غربیلک و در نتیجه به راننده منتقل نمی‌گردد و همچنین هیچ باز دارنده ای در میزان چرخش غربیلک توسط راننده وجود ندارد. در حالی که این استنباط درست نبوده و بازتاب و عکس العمل جاده به غربیلک (با توجه به این که ستون فرمان وجود ندارد) و راننده منتقل می شود.
  • آیتم انتقال فیدبک (Feedback) جاده و چرخ ها به راننده:
    این بخش شامل سنسور گشتاور (Torque Sensor)، میکروکنترلر و موتور DC مجزا است. سنسور گشتاور روی پینیون مستقر بوده و گشتاور به وجود آمده را حس نموده، به میکروکنترلر انتقال می‌دهد. میکروکنترلر نیز پس از پردازش سیگنال دریافتی، دستورالعمل لازم را به موتور DC این آیتم که روی محور غربیلک نصب شده است، ارسال می کند که به غربیلک نیرو وارد نماید.در نتیجه فیدبک جاده به راننده منتقل گشته و عمل هدایت خودرو از طریق فرمان به درستی و واقعی انجام می پذیرد. لذا این نوع سیستم فرمان علاوه بر قسمت مکانیکی دنده شانه ای و پینیون، از دو مجموعه سنسور، میکروکنترلر و موتور DC تشکل شده است. این نوع سیستم اگر چه به جهت حذف ستون فرمان به ایمنی راننده در مواقع بحرانی می انجامد اما ضریب ایمنی بالایی را در سیستم هدایت خودرو می طلبد. زیرا سیستم مکانیکی کامل نبوده، عمل ستون فرمان توسط یک سیگنال الکترونیکی انجام می شود و سیگنال های الکترونیکی ضریب اطمینان بالایی را لازم دارند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>