اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل رنگ آمیزی خودرو
رنگی که روی بدنه خودرو تو بازار و خیابونا دیده میشه مرحله های مختلفی رو تو سالن رنگ خودرو در شرکت های خودروسازی می گذروند که باعث می شود تو چشم شما زیبا جلوه کند و از استقامت خوبی در مقابل عوامل محیطی از قبیل گرما و سرما داشته باشد.

  • چربی زدایی (فسفاته)
    وقتی که بدنه از سالن جوش بدنه به سالن رنگ وارد میشه از اونجایی که ورق بدنه آلودگی هایی مثل چربی و روغن داره و بدنه برای چربی زدایی و چسبندگی بهتر رنگ روی سطحش وارد قسمت PT یا فسفاته (phosphate treatment) می شود به این شکل که بدنه یا تو استخر مواد فسفاته غوطه ور می شود یا این کار به صورت دوش و پاشش رو بدنه انجام می شود. بدنه تو مرحله بعدی وارد تونل شستشو می شود و با آب نرم یا آب دیونیزه (DI) کاملا شسته می شود. بعد از این مرحله اتاق خودرو وارد تونل خشک کن می شود و کاملا خشک می شود و آلودگی هاش از بین می رود.
  • آستر(ED)
    عبارت ED به معنی غوطه وری توسط جریان الکتریسیته می باشد. تو این مرحله بدنه خودرو داخل استخر آستر یا ED غوطه ور می شود و تمام قسمت های بدنه آستر می شود این روش مقاوم ترین آستر روی بدنه خودرو می باشد که برای جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی تو دراز مدت انجام می شود بعد از اعمال ED بدنه وارد تونل شستشو می شود و توسط آب دیونیزه شسته می شود  و بعدش برای پخت وارد کوره می شود، رنگ ظاهری این نوع آستر شکلاتی یا مشکی است.
  • سیلر کاری
    سیلرکاری به معنی درزگیری قسمت های مختلف خودرو است. تو این قسمت تمام درزهایی که زیر و داخل و روی بدنه وجود داره توسط سیلر یا موم درزگیری می شود این کار برای جلوگیری از ورود گرد و خاک و گل و لای و همچنین نفوذ آب و سروصدا به داخل خودرو انجام می شود.
  • قیرپاشی (PVC)
    قیرپاشی به منظور عایق کردن قسم تهای زیر بدنه و زیر رکابها و زیر گل گیرهای عقب و جلو برای جلوگیری از پوسیدگی انجام می شود چون زیر بدنه بیشتر از قسمت های دیگه تو معرض گل و لای است. بعد از این کار تمیز کاری انجام می شود بعد از تموم شدن مراحل سیلر کاری و قیرپاشی بدنه برای پخته شدن هر دومرحله وارد کوره می شود.
  • آماده سازی و پدگذاری
    بعد از مرحله کوره بدنه وارد قسمت آماده سازی می شود. تو این قسمت تمام قسمت های مختلف بدنه از لحاظ قری و سنباده کاری مقطعی بررسی و داخل درها و کف داخل بدنه و صندوق پدگذاری می شود(قیر) و بعدا بدنه به قسمت آستر انتقال داده می شود.
  • پاشش آستر
    قبل از پاشش آستر تمام سطح بدنه نظافت و بادگیری می شود بعدش بدنه وارد کابین پاشش آستر می شود و تمام بدنه آستر می شود البته تو سیستم هایی که پاشش به صورت دستی انجام می شود پاشش به وسیله نیروی انسانی انجام می شود و تو سیستم اتوماتیک مثل خط رنگ دو، چهار و پنج ایران خودرو پاشش توسط رباط انجام می شود.فقط قسمت هایی مثل لای درها و صندوق داخل محفظه موتور به وسیله نیروی انسانی انجام می شود. بعد از تموم شدن پاشش بدنه جهت تبخیر حلال های ناشی از اسپری وارد اتاق انتظار می شود و بعد برای پخت آستر وارد کوره می شود.
  • آماده سازی برای رنگ خودرو
    زمان کوره آستر که تموم شد بدنه وارد ایستگاه آماده سازی می شود تو این قسمت سنباده زنی انجام می شود. سنباده زنی به دو شکل انجام می شود تو بعضی از سیستم ها به صورت خیس و تو بعضی دیگه به صورت خشک انجام می شود.این سنباده زنی به خاطر این انجام می شه که ذرات و آشغال های چسبیده به سطح آستر از بین بره و باعث می شود که رنگ بهتر به بدنه بچسبه، بعد از سنباده زنی بدنه کاملا بادگیری و نظافت و خشک می شود.
  • پاشش رنگ نهایی خودرو
    قبل از پاشش رنگ رویه بدنه با یه دستمال چسبی کاملا تمیز می شود که آشغال ها احتمالی روی سطح بدنه از بین بره و بعدش وارد کابین پاشش می شود. تو سیستم های دستی به وسیله نیروی انسانی و تو سیستم های اتوماتیک به وسیله ربات رنگ روی بدنه پاشیده می شود که تو رنگ های روغنی (SOLID) دولایه و تو رنگ های متالیک دولایه بیس کت یا لایه زیرین و بعد دولایه کیلر پاشیده می شود که تو سیستم های ربات رنگ ها یک لایه و کیلر هم یک لایه پاشیده می شوند بعدش بدنه وارد اتاق انتظار می شود و بعد برای پخت وارد کوره می شود.
  • پولیش کاری و تعمیرات
    بعد از مرحله کوره بدنه وارد مرحله پولیش کاری و تعمیرات می شود که تو این قسمت آشغال های احتمالی و عیب هایی که قابل برطرف شدن هستند سنباده و بعدش پولیش کاری می شوند و در صورتی که به لکه گیری احتیاج داشته باشند بدنه به قسمت تعمیرات و لکه گیری رنگ انتقال داده می شود.
  • تحویل خودرو به سالن مونتاژ
    بعد از کامل کردن بدنه خودرو بررسی به وسیله واحد کنترل کیفیت انجام می شود که بعد از اینکه تایید نهایی شد به واحد مونتاژ تحویل داده می شود البته تو تمام مراحل گفته شده تو سالن رنگ بدنه بعد از تایید واحد کنترل کیفیت و بازرسی به مرحله بعدی انتقال داده می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>