اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با اشاره به منحصر فرد بودن کد VIN در هر اتومبیل استعلام خلافی از طریق کد VIN باید به مردم آموزش داده شود.VIN یک کد 17 رقمی منحصر بفرد است و شامل اعداد از 1 تا 9 و حروف الفبای انگلیسی به جز حروف O و Q که برای جلوگیری از تشابه حذف شده‌اند، می باشد.کد VIN توسط سازمان بین‌المللی استانداردسازی تعریف می‌شود، جهت شناسایی موتور وسایل نقلیه سبک و سنگین، موتورسیکلت‌ها و موتورهای گازی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می توان این کد را معمولاً زیر لبه شیشه جلو سمت راننده، یا بر روی پلاک پیشرانه خودرو مشاهده کرد، یکی از دغدغه های رانندگان مخصوصا افرادی که قصد خرید یا فروش خودرو دارند دریافت برگه خلافی یا همان میزان تخلفات رانندگی است.ابتدا لازم است که شهروندان نسبت به استعلام تخلفات خود از طریق سایت پلیس راهور 120 ( www.rahvar12.ir) اقدام نمایند.

البته این روش به دلیل اینکه تاریخ استعلام معمولا 4 یا 5 روز قبل از استعلام است که می توان علت آن را در دو عامل جستجو کرد. اولا از هنگام صدور تا ورود قبض های جریمه ساعاتی یا روزهایی فاصله است و دومین دلیل برای عدم برقراری ارتباط با سامانه اصلی است تا امنیت پایگاه داده راهنمایی و رانندگی تامین شود. ابتدا باید این کد را در کنار مشخصات اصلی خودرو در کارت مالکیت اتومبیل است و با IR ابتدای آن مشخص گردیده را پیدا کنید.

روش های استعلام خلافی از طریق کدVIN

  • برای استعلام خلافی خودرو از طریق کد VIN می توان از چند روش که توسط راهنمایی و رانندگی قرار داده شده استفاده کرد.
  • #110* را از گوشی خود شماره گیری نمایید و کد هفده رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را وارد کنید. همچنین پس از رویت جریمه می توانید از طریق همین سامانه نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.
  • شماره پیامک خلافی ماشین از یک شماره به سه شماره ارتقا پیدا کرده است و شما می توانید برای دریافت میزان جریمه کد هفده رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را به یکی از سه شماره پیامک خلافی ماشین ارسال نمایید.

پس از این عمل پیامک خلافی ماشین شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد. و شما می توانید از اطلاعات موجود در پیامک خلافی ماشین برای پرداخت جریمه توسط یکی از بسترهای الکترونیکی (درگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه کارت‌ خوان و کدهای USSD) اقدام نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>