اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در جاده های نیوزیلند بیشتر از کامیون به عنوان وسیله نقلیه سنگین برای حمل بار استفاده می شود و اگر دنبال شغلی در این حوزه می گردید، در این مقاله با انواع و اقسام کامیون هایی آشنا می شوید که می توانید رانندگی آن ها را بر عهده بگیرید.

کامیون های حمل قایق: اهالی نیوزلند عاشق قایق هستند، بنابراین تعداد قایق هایی که باید به این طرف و آن طرف حمل بشوند بسیار زیاد است. با این که بعضی قایق ها به اندازه کافی کوچک هستند که بتوان آن ها را با ماشین سواری یا شاسی بلند یدک کشید ولی برای کشیدن قایق های بزرگ تر یا به یک پیکاپ قوی احتیاج داریم و یا به یک تریلر مخصوص که کشنده ای آن را یدک می کشد. در تصویر زیر یکی از محصولات کمپانی مولتی-ترنز را می بینید. این شرکت متخصص حمل بارهایی است که جابه جایی شان بسیار دشوار است.

قایق بر

تریلی های خودرو بر: در کشور نیوزلند برای رانندگی با تریلی های خودرو بر باید گواهینامه مخصوصی داشته باشید. وقتی تریلر تا بالای کابین کشنده امتداد می یابد، هنگام دور زدن یک طاق بزرگ تشکیل می دهد که رانندگان باید از وجود آن آگاه باشند. علاوه بر این، راننده مسئول بارگیری و تخلیه خودروها است.

خودروبر

میکسرها: سیمان تر با استفاده از کامیون های میکسر به سایت های ساخت و ساز حمل می شود.

میکسر

کامیون های یخچال دار: این گونه کامیون ها کالاها را در یک دمای خاص و یا به صورت منجمد نگه می دارند. یک کامیون یخچال دار، کامیونی با اندازه استاندارد است که به یخچال مجهز است.

یخچالی

جرثقیل ها: جرثقیل ها تا یک اندازه مشخص اجازه حرکت در جاده را دارند، البته به شرطی که برای این کار طراحی شده باشند. راننده جرثقیل باید بداند که چگونه آن را با ایمنی کامل پارک و از اهرم جرثقیل استفاده کند.

جرثقیل

بارهای خشک: بسیاری از بارهایی که در نیوزلند جابجا می شوند به صورت بار خشک هستند. این گونه بارها معمولاً با کانتینر، تریلی های لبه دار و کامیون حمل می شوند. کامیون باید طوری از پالت های کالا پر شود که یک لیفت تراک بتواند کنار کامیون بایستد و آن ها را تخلیه کند. بعضی از کامیون ها هم دنباله ای دارند که به تخلیه بار کمک می کند.

بارخشک

خودروهای امدادی: رانندگان خودروهای آتش نشانی باید گواهینامه رانندگی با خودروهای سنگین داشته باشند، مگر این که از آن خودروها در مکان های بسته (مانند فرودگاه ها) استفاده شود.

خودرو امدادی

تریلی های کفی: تریلی های کفی همه فن حریف هستند و برای حمل همه نوع جنس مورد استفاده قرار می‌گیرند، از تیر آهن گرفته تا لوله های بتونی و حتی یک خانه کامل.

کامیون های حمل اثاثیه: این گونه کامیون ها می توانند به صورت یک ون حمل بار و یا به صورت تریلی باشند. راننده های این کامیون ها معمولاً در بار زدن اثاثیه هم کمک می کنند، بنابراین این شغل در مقایسه با رانندگی کامیون های معمولی کار دشوارتری است.

کامیون های مراقبت از بزرگراه: این کامیون ها تجهیزات خاصی دارند که با استفاده از آن ها یک نفر می تواند در قسمت عقب بایستد و موانع مخروطی را روی جاده بچیند، علاوه بر این، این کامیون ها در قسمت عقب به یک میله متحرک برای جلوگیری از تصادف به همراه چراغ های چشمک زن و همچنین بر روی بدنه کابین به چراغ های چشمک زن نارنجی مجهز هستند.


مراقبت جاده

کامیون های حمل احشام: این کامیون ها گاو، گوسفند، خوک، بز، شترهای آلپاکا و به طور کلی هرگونه دام و احشام را در تعداد زیاد جابجا می کنند، البته برای حمل حیوانات باغ وحش کامیون های مخصوصی وجود دارد که با کامیون مخصوص احشام متفاوت است. رانندگان باید از قوانین و مقررات مربوط به حمل ایمن و به دور از خشونت احشام آگاهی داشته باشند.

کامیون های کنده بر: این کامیون ها قفسه ای برای قرار دادن کنده های درخت دارند که از قسمت بالا و به وسیله یک جرثقیل مخصوص بارگیری می شود.

کامیون های خارج جاده و کامیون هایی که اجازه تردد در جاده را ندارند: کامیون هایی که در معادن و سایت های ساختمانی بزرگ کار می کنند ممکن است آن قدر بزرگ باشند که اجازه تردد در جاده با آن ها داده نشود. رانندگان این گونه کامیون ها هم لزوماً نباید برای رانندگی با آن ها گواهینامه پایه یک داشته باشند. این قانون در مورد ماشین آلات کشاورزی و خودروهای گردشگری نیز اعمال می شود.

کامیون های حمل پسماند: این کامیون ها زباله ها را از اطراف جمع آوری و به محل انباشت زباله ها منتقل می‌کنند.

برف روب ها: این خودروها برای پاک سازی جاده ها در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرند. با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، این شغل می تواند شغل خطرناکی باشد.

برف روب

تانکرها: تانکرها مایعاتی مانند بنزین، شیر و مواد جامدی مانند ذرت و سیمان حمل می کنند.

کمپرسی ها: در واقع، کمپرسی یک نوع کامیون است که قسمت بار آن برای سهولت در امر تخلیه بالا می رود.

کامیون های یدک کش: این نوع کامیون ها به وینچ و رمپ هایی مجهز هستند که به راننده اجازه می دهد یک خودرو از کار افتاده را روی رمپ بکشد و آن را بردارد. انواع بزرگ تری از کامیون های یدک کش نیز وجود دارند که به قلاب های قوی مجهزند و می توان برای یدک کشیدن اتوبوس و یا کامیون های دیگر از آن ها استفاده کرد.

یدک کش

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>