اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید خودرو برای صاحبان آن ها، مسئله میزان مصرف سوخت یا در اصطلاح به صرفه بودن آن خودرو برای مشتری است. البته شما در این مورد حتماً نیازی به سوارشدن داخل یک خودروی برقی یا هیبرید را نداشته و می توانید با انجام دادن یک سری کارها، مصرف سوخت خودروی خود را به مقدار قابل توجهی پایین بیاورید.

قیمت سوخت به خاطر تنش های به وجود آمده در سطح اقتصاد جهانی، هم در کشوری مانند ایالات متحده و هم در کشورهای دیگر روبه افزایش است.این مسئله کشور ایران را نیز در بر خواهد گرفت و با توجه به مصرف بالای بنزین در ایران، احتمال بالا رفتن قیمت این سوخت دور از انتظار نیست.

  • درب باک بنزین خود را بررسی کنید
    طبق تخمین ها، 17 درصد از رانندگان، با خودروهایی با درپوش باک شکسته شده یا خراب رانندگی می‌کنند. مسئله ای که منجر به کاهش میزان کیلومتر طی شده با یک بار سوخت کامل شده و همچنین افزایش آلایندگی را به دنبال خواهد داشت.
  • میزان فرمان خودرو
    رانندگی در جاده هایی با دست اندازهای فراوان مخصوصاً در طول فصل زمستان که به دلیل آب گرفتگی شاید از دید راننده دور بمانند، می تواند با برهم زدن تراز بودن فرمان خودرو، نه تنها باعث فرسودگی زودهنگام تایرهای خودرو شود، بلکه می تواند به موتور خودرو فشار آورده و آن را وادار به سخت تر کار کردن نماید. مسئله ای که موجب افزایش زیاد مصرف سوخت و کاهش کیلومتر طی شده تا مقدار 10 درصد شود.
  • باد تایرها و آج تایر ها بررسی گردد
    بر اساس منابع آماری، 25 درصد از خودروهای جاده ای، با تنظیم باد نادرست و غیراصولی رانندگی شده که این مورد منجر به افزایش مصرف سوخت، تعادل کمتر خودرو و درنهایت کاهش توان موتور می شود. تایرهای خودرو باید بر اساس اعداد ارائه شده توسط سازنده خودرو و با استفاده از فشارسنج (که خودتان هم می توانید آن را تهیه کنید) تنظیم شوند تا بهترین عملکرد را به خودرو منتقل کنند.
  • روغن موتور متناسب با خودرو
    چه شما خودتان قصد تعویض روغن موتور را داشته و یا آن را به مغازه های تعویض روغنی می برید، باید این نکته را به خاطر داشته باشید که مهم ترین مسئله در این مورد، انتخاب بهترین روغن موتور بر اساس ویسکوزیته (همان غلظت روغن) است. غلظتی که سازنده خودرو آن را برای موتور خودرو، پیشنهاد داده است.
  • به تعمیرات موتوری توجه کنید
    اگر موتور خودروی شما در اصطلاح نیاز به ویزیت دکتر داشته و یا به صورت خاص، این خودرو در تست آلایندگی نیز نتوانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد، به احتمال خیلی زیاد تا 4 درصد از مسافت طی شده آن کم خواهد شد.
  • بار اضافی با خودروی تان حمل نکنید
    همان طوری که ممکن است هر مهندس خودرویی به شما بگوید، کمتر کردن وسیله های غیرضروری در خودرو و درنتیجه آن کاهش وزن خودرو می تواند راحت ترین روش برای افزایش بهره وری مصرف سوخت باشد. به احتمال زیاد مهم ترین مکان نگهداری این وزن اضافه در خودرو، صندوق عقب آن بوده به طوری که حمل وزن اضافی حدود 45 کیلوگرم می تواند 1 تا 2 درصد از انرژی مصرفی در خودرو را افزایش دهد.
  • موتور خودرو را در حالت بیکاری، خاموش کنید
    یکی از بهترین روش های کاهش مصرف سوخت برای رانندگان خاموش کردن موتور خودرو در حالتی است که خودروی شما بیش از 30 ثانیه پشت چراغ قرمز یا هر جای دیگر متوقف شده است. دلیل آن نیز این است که یک خودروی ایستا، مصرف سوخت لیتر در صفرکیلومتر کارکرده و به همین خاطر است که خودروهای امروزی با سیستم های Stop/Start که به صورت خودکار این کار را انجام می دهند عرضه می‌شوند. همچنین این باور که خودروی شما در هر فصلی از سال نیاز به گرم شدن اولیه دارد اشتباه بوده و تنها باعث هدر رفت انرژی و توان موتور می شود.
  • پای چپتان را در هنگام رانندگی از روی پدال ترمز بردارید
    شاید اشخاصی باشند که برحسب عادت یا ترس، پای چپ خود را در هنگام رانندگی مقداری روی پدال ترمز فشار دهند. این کار به شدت مضر برای خودرو، نه تنها می تواند در درازمدت پدال خودروی شما و سیستم های متعلقه اش را خراب کند بلکه می تواند میزان مسافت طی شده خودرو با یک باک را تا مقدار بسیار زیاد 35 درصد کاهش دهد. پس سعی کنید پای چپتان را روی کف خودرو جایی که باید باشد قرار دهید.
  • سرعت کمتری برانید
    شکی نیست که هیچ کسی تمایلی به رانندگی با سرعت حلزونی در بزرگراه ها و خیابان هایی که می‌توان با سرعت بیشتری حرکت کرد، ندارد. شما می توانید با کاهش 8 کیلومتری سرعت خودرو مثلاً از 112 کیلومتر بر ساعت به 104 کیلومتر بر ساعت تا 7 درصد در مصرف سوخت خودروی تان صرفه جویی کنید.
  • یکنواخت تر رانندگی کنید
    جای تعجبی نیست که هرکسی دوست دارد با خودروی خود سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در سریع ترین زمان ممکن براند تا قدرت خودروی خود را آزمایش کند. اما این کار به دلیل نیاز به گرفتن ترمزهای مکرر و همچنین دوباره فشار دادن پدال گاز می تواند توان بسیار زیادی را از موتور خودروی شما بگیرد. پس تا جای ممکن، با خودروی خود دوستانه و با آرامش رفتار کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>