اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باتری

باتری خودرو به چندین و چند دلیل خالی می شود، یا به قول معروف می خوابد. همان طور که می دانید باتری هم مانند دیگر اجزاء خودرو به تعمیر و نگهداری احتیاج دارد، در غیر این صورت از کار خواهد افتاد.

صرف نظر از این که چقدر خوب از موتور خودرو مراقبت کنید، اگر حواس تان به باتری نباشد، خالی می شود و ماشین روشن نخواهد شد. هوای سرد زمستانی اثری مخرب بر روی باتری دارد و واکنش های شیمیایی داخل آن را کند می کند و در بدترین حالت، دیگر انرژی کافی برای روشن کردن موتور را در خودش نخواهد داشت.

شاید یکی از بدترین اتفاق هایی که اول صبح یک روز کاری ممکن است برایتان بیفتد، این باشد که باتری بخوابد و ماشین تان روشن نشود. به این ترتیب، عاقلانه ترین کار این است که در طول ماه های فصل زمستان، باتری را در بهترین شرایط ممکن نگهدارید

توصیه هایی برای نگهداری باتری در بهترین وضعیت

1-برانید و برانید
وقتی سفرهای کوتاه و زیادی انجام می دهید، باتری به زحمت زیادی می افتد چون موتور و دینام فرصت کافی برای شارژ کردن باتری و بازگردان آن به وضعیت قبلی را پیدا نمی کنند. به این ترتیب، بهتر است هر چند وقت یکبار مسافت هایی طولانی را بپیمائید و به خودرو فرصت بدهید تا خودش را شارژ کند.

2-همه چیز را خاموش کنید
خودروهای مدرن و امروزی تجهیزات برقی زیادی دارند که اگر در حالت روشن باقی بمانند، به کار کردن ادامه خواهند داد و باتری را به سرعت خالی خواهند کرد. روشن ماندن چراغ ها و بخاری بزرگ ترین تهدید برای باتری است. همچنین لوازمی که به درگاه USB یا پریز برق 12 ولت متصل باشند نیز به سرعت شارژ باتری را خالی خواهند کرد. چراغ های داخل کابین را نیز حتماً چک کنید. روشن ماندن آن ها از شب تا صبح می تواند خطایی باشد که خرج زیادی روی دست تان می گذارد.

3-استارت زدن را آسان کنید
پایین نگه داشتن کلاچ هنگام استارت زدن می تواند باز زیادی از روی شانه خودرو بردارد. این کار نیروی لازم برای استارت زدن را کاهش می دهد و به این ترتیب، از مصرف شدن مقداری زیادی از انرژی باتری جلوگیری می کند.

4-باتری را چک کنید
هر بار که کاپوت را بالا می زنید، نگاهی هم به باتری بیندازید، با این حال بهتر است هر چند وقت یکبار آن را به یک متخصص نیز نشان بدهید تا آن را خوب وارسی کند. اگر خودرو دست دوم خریداری کردید، دفترچه راهنمای آن را بخوانید و مطمئن شوید مالک قبلی آن باتری مناسبی روی خودرو نصب کرده است، البته در صورتی که خودرو دست دوم خریدید، ارزشش را دارد که کمی دیگر پول خرج کنید و یک باتری نو بخرید.

5-سیستم های متصل به باتری را چک کنید
بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید دینام، استارت و سایر قسمت های مرتبط با باتری را چک کند. اگر یکی از این قسمت ها خوب کارش را انجام ندهد، ممکن است باتری بیش از حد شارژ شود، کمتر شارژ شود و یا اصلاً شارژ نشود! همه تجهیزات مرتبط به باتری می توانند بر طول عمر آن تأثیر بگذارند.

باتری

6-خودرو خودتان را به طور مرتب سرویس کنید
خودرویی که به خوبی سرویس و نگهداری نشود، بار زیادی بر باتری تحمیل خواهد کرد. چرخ های نامیزان و موتوری که زیاد از آن کار کشیده شده باشد نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر پارکینگ سرپوشیده دارید، ماشین خودتان را داخل آن پارک کنید. هوای گرم تر برای باتری بهتر است.

7-علائم هشدار دهنده را بشناسید
وقتی استارت می زنید، شنیده شدن صدای تلق تلق، کم نور شدن چراغ های پشت آمپر یا دیر روشن شدن موتور، همگی نشانه هایی از این هستند که باتری ضعیف تر از آن چیزی است که باید باشد.

باتری

8-به باتری فشار نیاورید
باتری نمی تواند به طرز معجزه آسایی خودش را شارژ کند، پس اگر نتوانست موتور را روشن کند به آن فشار نیاورید چون با این کار فقط اوضاع را خراب تر می کنید.

9-اول ایمنی
اگر ماشین تان در جای نامناسب و خطرناک، مثلاً روی تقاطع، از کار افتاد قبل از هر کاری سعی کنید آن را به مکانی امن تر منتقل کنید. در چنین مواقعی چاره ای نیست جز این که از عابرین پیاده کمک بخواهید.( برای مطالعه 20 نکته ضروری برای رانندگی در شب کلیک کنید)

10-برای باتری به باتری کردن آمادگی داشته باشید
در مواقع ضروری، شاید احتیاج پیدا کنید که برای روشن کردن خودرو، باتری آن را به باتری یک خودرو دیگر متصل کنید. همیشه یک جفت کابل باتری در صندوق عقب داشته باشید و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>