اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بندر امام

معاون اموربندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حجم قابل توجه کالای دپو شده برخی از سازمان های دولتی در انبارهای بندر امام خمینی، بر انجام مذاکره با آنان برای خروج هر چه سریع تر کالا از بندر و رفع محدودیت ها در زمینه انبارش کالاها تأکید کرد.

محمدعلی حسن زاده در جریان بازدید از بندر امام خمینی بر اتخاذ تمهیدات برای تسهیل و تسریع در روند تخلیه و خروج کالاهای اساسی از بندرامام خمینی تأکید کرد.معاون اموربندری و اقتصادی سازمان بنادرو دریانوردی ضمن بازدید از بخش های مختلف این بندر بزرگ تجاری کشور، شیوه های تسریع روند خروج کالا با بهره گیری از توانمندی ریلی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی با اشاره به تقاضای فزاینده واردات کالاها به مجتمع بندری امام خمینی و همچنین صادرات کالا از این بندر به دیگر کشورها بیان داشت: در روند انجام تخلیه و بارگیری این حجم از محمولات در زمینه اسکله ها، تجهیزات بندری، محوطه ها و پسکرانه های بندری با محدودیت های گذرا مواجه می شویم، که این موضوع با هم افزایی سازمان های ذی ربط مرتفع می شود.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح هدف بازدید خود از مجتمع بندری امام خمینی خاطر نشان ساخت: طی این بازدید با همکاری مدیران و نمایندگانی از راه آهن، گمرک و سازمان پایانه ها و حمل و نقل جاده ای به دنبال آن هستیم چالش های پیش رو را به حداقل برسانیم.

موضوع بهره گیری از ظرفیت ریلی با توجه به اینکه بندر امام خمینی از جمله بنادر ریل پایه کشور است، یکی از مهم ترین دستورکارهای ما در نشست مشترک با مدیران راه آهن است تا از توان حمل و نقل ریلی به نحو احسن استفاده شود.وی همچنین بررسی محدودیت های گمرک در فعال سازی تعداد بیشتر مبادی خروجی رسمی با حضور نمایندگان گمرک را از دیگر دستورکارهای خود طی نشست مشترک با نمایندگان گمرک عنوان کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین هماهنگی با سازمان پایانه ها و حمل و نقل جاده ای به منظور افزایش توان جاده ای، تغییر موقت کاربری برخی از اسکله ها با هدف پاسخگویی به حجم شناورهای ورودی و به حداقل رساندن صف انتظار آنها را از دیگر محورهای مذاکرات خود طی نشست مشترک برشمرد.

شایان ذکراست به دنبال ورود بیش از 200 فروند شناورهای حامل کالاهای اساسی از ابتدای فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، میزان تخلیه این نوع کالا در بندر امام خمینی رشدی بیش از 72 درصد را نشان می دهد.بندر امام خمینی بزرگ ترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی دراستان هرمزگان است.بیش از 90 درصد حجم غلات و نهاده های دامی و کشاورزی مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی وارد کشور می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>