اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ خودرو

چند سال پیش گروهی از محققان اثبات کردند که استفاده از اتومبیل هایی نقره ای یا سفید برای محیط زیست مفیدتر است. بر اساس نتایج تحقیق این گروه، کابین خودروهای نقره ای یا سفید خنک تر از کابین خودروهایی با رنگ های تیره هستند؛ دلیل این امر هم ساده است، رنگ های روشن تا 60 درصد از نور خورشید را منعکس نموده و کابین خودرو خنک تر باقی می ماند.

این مساله نیز احتمال استفاده از سیستم تهویه مطبوع را تا حد زیادی کاهش می دهد که آن هم به نوبه خود کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلودگی هوا را در پی دارد. دانشمندان لابراتوار ملی لارنس برکلی در آزمایش خود دو دستگاه هوندا سیویک - یکی به رنگ نقره ای و دیگری به رنگ مشکی - را به مدت یک ساعت و در شرایط کاملا مشابه در زیر تابش نور مستقیم خورشید قرار دادند.

رنگ

با این آزمایش که در ساکرامنتوی کالیفرنیا برگزار شد، دانشمندان مشاهده کردند که دمای کابین سیویک نقره ای بین 5 الی 6 درجه خنک تر از کابین سیویک مشکی رنگ است. با محاسبات انجام شده محققان به این نتیجه رسیدند که با کاهش احتمال روشن شدن کولر، مصرف سوخت تا 2% بهبود یافته و تا 1.9% دی اکسید کربن کمتری وارد جو می شود؛ ضمن اینکه سایر آلاینده های خروجی از اگزوز نیز تا 1% کاهش می یابد.

شاید این ارقام چندان جلب توجه کننده به نظر نرسند، اما وقتی در مقیاس کشوری مثل آمریکا مصرف سوخت کل خودروها تا 2% کمتر شود، میلیون ها گالن سوخت صرفه جویی شده و به همین میزان از ورود دی اکسید کربن بیشتر به جو جلوگیری خواهد شد.

نکته دیگر اینکه می توان برای اتومبیل هایی که رنگ روشن دارند، از سیستم های تهویه مطبوع کوچک تر و ضعیف تر که اثر کمتری بر روی میزان مصرف سوخت دارند استفاده نمود.

دود

درست است که تأثیر رنگ خودرو بر روی کاهش آلودگی یک مساله نسبتا بی ربط محسوب می شود، اما همین اصل - جذب کمتر نور توسط رنگ های روشن - در طراحی و ساخت بناها و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. پس اگر دوست دارید نقشی کمتر در تخریب محیط زیست داشته باشید، اتومبیلی با رنگ روشن خریداری کنید!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>