اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایران جزء 10 کشور نخست جهان و اولین در کشورهای خاورمیانه از نظر ذخائر معدنی است. ایران در مجموع 7 درصد ذخائر معدنی جهان را که شامل 12 معدن از مهم ترین معادن جهان است را در اختیار دارد. در حال حاضر 6 هزار معدن شامل 60 نوع ماده معدنی در این کشور شناسایی شده است. در مجموع 8 درصد ذخائر روی و 3 درصد ذخائر سرب جهان و حدود 30 میلیون تن ذخائر شناخته شده مس ایران است.

این کشور چهارمین تولید کننده سنگ تزیینی دنیا و همچنین در ردیف بالای دارندگان ذخائر اورانیوم، زغال سنگ و سنگ آهن در جهان است. مطابق بررسی های به عمل آمده ایران برای 100 سال آینده مواد معدنی برای استخراج در اختیار دارد.

اما بر اساس آمار جهانی سهم ایران در صادرات مواد معدنی در بازار جهانی بسیار ناچیز است، در سال 1393 برداشت ایران از ذخایر معدنی 340 تن بوده که کمتر از 4/. درصد ذخائر استخراجی است که در استاندارد جهانی باید 1 درصد باشد.

بر اساس نظر کارشناسان سهم معدن در تولید ناخالص ملی می تواند تا 50 درصد افزایش یابد. هم اکنون 97 درصد معادن کشور در اختیار بخش خصوصی و 3 درصد در اختیار بخش دولتی است این در حالی است که نقش دولت در این صنعت برعکس می باشد.

مهم ترین فرصت های و روشهای سرمایه گذاری درایران که به صورت رسمی اعلام گردیده شامل فروش و واگذاری طرح یا سهام، دریافت وام و تسهیلات از بانکها و موسسات مالی، گشایش اعتبار اسنادی و فاینانس، مشارکت، بای بک و اجرای پروژه ها می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>