اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


به نقل از کلارکسون Platou، روانه شدن تعداد بیشماری شناور به سمت یارد های اوراق شاید خبر خوبی باشد چراکه یارد ها پیشنهاد های قیمتی خوب و روبه بالایی را در دستور کار قرار دادند و این امر موجب تشویق مالکان برای فروش شناور های قدیمی ناوگان شده است، اما ایجاد تعادل دوباره در بازار های کشتیرانی را با سختی همراه می سازد.بر اساس این گزارش، کارگزاری کلارکسون Platou گفت: بار دیگر به سطوح مشابهی که در آغاز سال جاری میلادی با آن روبه رو بودیم خواهیم رسید. در آن زمان علی رغم افت فعالیت ها به موجب ماه های تابستان، بازار توانست همزمان با افزایش و بهبود قیمت اوراق و رسیدن آن به 40 تا 50 دلار در ازای هر DLT بار دیگر اعتماد به نفس و رشد مثبت را تجربه کند.

نرخ اوراق

کلارکسون ادامه داد: درحالی که بازبینی وضعیت نشان از شلوغی بازار دارد، هنوز جریان تناژ موجود اشباع نشده است و طبیعتا تعداد فروش برای دستیابی به این مهم افزایش می یابد. اما نرخ های افزایشی می تواند سناریو را تغییر دهد چراکه مالکان می توانند تناژ خود را به دست خریداران دست به نقد بسپارند. به طور کلی، به نظر می رسد با وجود دریافت تناژ بالا در هفته های اخیر بازار بنگلادش در اغما فرو رفته و در مقابل رقبای آن یعنی هند و پاکستان سخت مشغول معامله و فعالیت و رونق بخشی به بازار هستند. عدم دسترسی به تناژ شناور های فله بر خشک و کانتینری که انتظار می رود تا پایان سال جاری میلادی ادامه داشته باشد، سیلی عظیم از شناور های دیگر را روانه یارد های اوراق کشور های مذکور خواهد کرد. افزون بر آن، به نظر می رسد بازار کانتینری تا حدی آرام گرفته و به احتمال زیاد کاندید های خود را در ماه های آتی روانه یارد ها می سازد.

در ادامه این گزارش، کارگزاری دیگری موسوم به Allied در بیانیه ای مستقل نوشت: هفته آرام دیگر برای بازار اوراق و بازیافت شناور ها در پیش داریم چراکه تعداد معاملات در تمامی بخش های کشتیرانی با افت همراه بوده است. در بخش شناور های فله خشک تنها یک فروند شناور 33 سال هندی ماکس به ارزش 360 دلار در هر LDT به فروش رسید. در بخش تانکر نیز، میزان فعالیت اوراق متمرکز در شناور های حمل تولیدات نفتی بود و سه شناور به فروش رسید که در میان آن ها یک شناور 22 ساله قرار داشت. افزون بر آن، یک فروند شناور FSO ساخت سال 1979 میلادی به یارد اوراق هند فرستاده شد. شناور هایی که در هفته های اخیر در بازار بنگلادشی پهلو گرفتند به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت چراکه اشتهای اوراق کنندگان این منطقه بهبود چشمگیری را تجربه کرد. در پاکستان، اما میزان تقاضا پس از آنکه مجوز هایی به برخی یارد ها داده شد و حمایت مالی دولت در آن ها نقش داشت، به تدریجی حیاتی دوباره را از سر گرفته است. بازار هند نیز در حال حاضر با نوسان همراه است، اما افزایش قیمت ها در شبه قاره هند، نور امیدی برای بهبود و افزایش میزان تقاضا و جذب مالکان به حساب می آید.

نرخ اوراق

بزرگ ترین خریدار نقد جهان با نام تجاری GMS در این باره می گوید: تعمق و تصمیم اصولی بسیاری از خریداران دست به نقد موجب شد تا در هفته گذشته شاخص ها به قیمتی باورنکردنی برسند و مانع مطلوب 500 دلار در ازای هر LDT را نقض کند. اما، این رونق عمری طولانی نخواهد داشت و بزودی وبه تدریجی روندی نزولی را در پی می گیرد، زیرا پیشنهاد های منطقه ای و محلی قادر به رسیدن به رقم حاضر نیست و نیز قیمت ورقه های فولاد در هند و بنگلادش رو به کاهش است. در واقع، خریداران محلی نسبت به خریداران نقد وارد جبهه ای جدید شده اند و در برابر آن ها برخلاف بهبود تقاضا در تمامی بخش ها به دنبال عرضه تناژ محدود، مقاومت خواهند کرد.

نرخ اوراق

در نهایت پاکستان تصمیم دارد جهش تدریجی خود را آغاز کند و به نظر می رسد که خریداران دست به نقد وارد یک قمار دوسویه به ویژه در بخش شناور های VLCC شده اند تا فضا را برای ورود تانکر ها فراهم کنند. نگرانی هایی نیز در خصوص اعلام "بودجه کوچک" در پاکستان وجود دارد که به موجب آن عوارض تولیدات فولادی افزایش یافته است. اما به نظر می رسد، تأثیر کلی بر بخش بازیافت و ارواق شناور حاشیه ای است و نگرانی ها به دنبال اقدام خریدارن Gadani پایان می پذیرد. در همین حال، برخلاف ارزش تاریخی و پایین آمدن ارزش روپیه، هفته گذشته این واحد پول به ثبات رسید. این درحالی است که نوسان قیمت در تولیدات فولادی در بازار به چشم می خورد. در این میان، ترکیه و چین در وضعیتی که دارند به فعالیت خود ادامه می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>