اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات به مفهوم فرصت های بیشتر می باشند، اما صادرات به استرالیا نیز شامل ریسک هایی هستند، گرچه شرایط برای تجارت بین الملل در این سال ها تغییر یافته اما ریسک، زمانی که شما کالا و خدمات خود را به کشور دیگری میفرستید هنوز وجود دارد.

اولین گام در مدیریت ریسک صادرات، شناسایی منابع هر ریسکی می باشد، و سپس شما باید طوری آنها را مدیریت کنید تا به حداقل برسند. افراد متخصص زیادی می توانند به شما در این زمینه کمک مینمایند که انتخاب فرد مناسب در زمان مناسب مهم ترین مرحله در کاهش ریسک می باشند.

مهم ترین متخصصینی که نیاز دارید شامل بانکداران، وکلای تجاری، متخصصین بیمه و حسابداران می باشند که می توانند آگاهی مورد نیاز شما را در زمینه ریسکهای موجود در کشور مورد نظر بالا ببرند.

امروزه آژانسهای واردات و صادرات در هرکشوری وجود دارند که امکان دسترسی زیادی به اطلاعات و تخصص های مورد نیاز شما در آن کشور را دارا می باشند و با کمک گرفتن از این خدمات امکان ارتباط شما با تمام تخصصهای مورد نیاز سهل تر می گردد.

ریسک های موجود در تجارت بین الملل می توانند شامل همان ریسکهای داخلی و همچنین ریسکهای متفاوت دیگری باشند.

ریسک های سیاسی:
بیشتر ریسک های سیاسی می توانند قرارداد صادرات شما را قطع و یا کلا باطل نمایند.این نوع از ریسکها ممکن است شامل جلوگیری از پرداخت ها، مصادره، ملی کردن داراییهای خارجیان، ضبط اموال، تغییر در سیاست واردات و صادرات دولت، بروز جنگ و یا انقلاب باشند.

ریسک های قانونی:
قوانین تجاری در کشورها می توانند متفاوت باشند، شما نیاز دارید به دانستن این اختلافات در کشور مورد نظرتان و تأثیر آن ها در موفقیت شما در صادرات کالاها و خدماتتان. برای مثال تفاوت قوانین بین کشورها عضو و غیر عضو در پیمان های تجاری مانند سازمان تجارت جهانی، تفاوت در نوع قراردادها و شرایط آنها، سوال در مورد اینکه کدام قانون و در کدام کشور مرجع حل اختلاف خواهد بود، قوانین مربوط به وارانتی و ایمنی کالاها، قوانین دارایی و مالیات، قوانین مربوط به غفلت و ارائه اطلاعات نادرست.

ریسک های رشوه خواری، اختلاس و فساد:
این موارد در بیشتر کشورها غیر قانونی هستند، بنابر این، ریسک برای هر شخصی که درگیر در این موارد گردد تحت قوانین اکثر کشورها بسیار بالا می باشد.

ریسک قرنطینه اجباری:
بیشتر کشورها دارای قوانین قرنطینه اجباری هستند. قبل از هرگونه اقدام به صادرات، شما نیاز به دانستن قوانین قرنطینه در کشور مقصد برای کالاها وخدمات، مربوط به آنچه که قرنطینه دارد و آنچه که ندارد.

همچنین محدودیت هایی برای واردات بعضی از اقلام کالاها در بعضی از کشورها وجود دارد.

ریسک نرخ مبادله ارز:
تغییرات نرخ ارز بیشتر به دلیل نوسانات حاصل از ارزش پول رایج است. متاسفانه خیلی از صادر کنندگان حاشیه سودشان به دلیل همین نوسانات ارز کاهش پیدا می کند.

راه های زیادی برای حفاظت در برابر این ریسک وجود دارد که می توان از قیمت گذاری بر مبنای ارز قوی نام برد.

ریسک عدم پرداخت:
این ریسک البته بستگی به ساختار کشوری دارد که شما کالای خود را صادر میکنید. برای کم کردن این ریسک روشهای پرداختی که شما انتخاب میکنید بسیار اهمیت دارد.

روشهای پیش پرداخت یا اعتبار اسنادی غیرقابل فسخ (L/C)، حتی برای کشورهای معتبر نیز باعث کاهش این ریسک می شوند.

همچنین می توان با اتخاذ روش های ساده این ریسک را کاهش داد برای مثال باید در دادن اعتبار به مشتریان دقت کرد و از بیمه های اعتباری استفاده نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>