اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دریفت چیست؟
دریفت در لغت به معنای گرد و خاک کردن است. ولی در عالم رانندگی به لیز دادن خودرو با استفاده از ترمز دستی یا بکس باد کردن گفته می شود. گرچه با ماشین های دیفرانسیل جلو هم می شود دریفت کرد ولی به علت این که با این ماشین ها برای اکثر دریف کردن ها نیاز به استفاده از ترمز دستی هست که چون خیلی سرعت ماشین رو می گیره زیاد با این جور ماشینها دریفت نمی کنن برای همین از ماشین های محور عقب استفاده می کنن.

دریفت برای چه مواقعی خوبه ؟
موقعی که شما با سرعت میخوایید یه پیچ رو رد کنید. برای این که از چپ شدن ماشین جلوگیری کنید(به علت نیروی گریز از مرکز زیاد ماشین) مجبور میشید سرعت اتومبیل خودتون رو کم کنید. ولی غیر از این راه دیگه ای هم وجود داره و اون لیز دادن پشت ماشین با استفاده از ترمز دستی کشیدن یا بکسباد کردن اتومبیل (البته برای ماشین های محور عقب) هستش که به این کار دریفت کردن میگن.

اگه وقت ترمز کردن و کم کردن سرعت ماشین را ندارید وسرعت شما بسیار زیاد هست واگر احساس میکنید که قرار است چپ کنید باید دریفت کنید.البته اینکار نیاز به تجربه داره شما باید از رفتار ماشین بعد از ترمز دستی کشیدن آگاه باشبد و با فرمان آن را کنترل کنید.

نحوه دریفت کردن 
شاید شروع دریفت بسیار ساده باشد. در ابتدا باید چسبندگی (Traction) چرخهای عقب را از بین ببرید. برای این منظور می توانید از ترمز، کلاچ، گاز، فرمان و ترمز دستی استفاده کنید. در ضمن خاک، پستی ها و بلندی ها و... در اطراف پیچ هم موثر هستند. مرحله سخت کار از اینجا شروع می شود، باید تا حد ممکن بدون افت سرعت، با حداکثر سرعت، زاویه و دود!! و بدون چرخیدن به دور خود یک یا چند پیچ متوالی را طی کنید.

امروزه دریفت یکی از شاخه های رشته ی اتومبیل رانی شده که در این رشته دریفت جنبه ی نمایشی داره وباید همه ی پیچ ها رو با دریفت رد کنید. در پیست هایی که برای این رشته طراحی میکنن هیچ جاده ی صافی وجود نداره و پیست پر از پیچ های مختلف هستش (به غیر از بعضی قسمت ها که برای جبران سرعت از دست رفته میزارن)

طریقه
در حال رسیدن به پیچ معمولا اتومبیل را در دنده 2 قرار می دهند (و یا اگر اتومبیل در دنده بالاتری باشد 1 یا 2 دنده معکوس می دهند) سپس دور موتور را درمحدوده 4000 تا 7000 ( بسته به اتومبیل) نگه میدارند و با همین دور موتور ٫ اتومبیل را به شدت به داخل پیچ رانده و پدال کلاج را به صورت ناگهانی فشار داده و رها می کنند که اینکار باعث می شود چرخهای عقب دچار هرز گردی شده و چسبندگی خود را از دست بدهند.

برای ادامه دریفت در طول پیچ و یا پیچ های بعدی باید همچنان پدال گاز را فشار داد و گاز را تنظیم کرد ( بازی کردن با پدال گاز) و برای جلوگیری از spin شدن اتومبیل را با فرمان کنترل کرد ( بازی کردن با فرمان). وقتی اتومبیل در این حالت کنترل شد و راننده توانست کنترل اتومبیل را در دست داشته باشد می تواند با یک حرکت متناسب و کنترل روان فرمان ٫ مسیر را تغییر دهد و پیچ بعدی را نیز با دریفت طی کند. در اینجا اگر سرعت کم باشد دریفت کوتاه تر خواهد بود و چون چرخ ها چسبندگی خود را دوباره کسب خواهند کرد ادامه حرکت میسر نخواهد بود.

چون در اتومبیل های دیفرانسیل جلو (front-wheel drive) بدین روش نمی توان چرخهای عقب را به هرزگردی و از دست دادن چسبندگی واداشت ٫ باید از تکنیک اصلی دوم برای دریفت استفاده کرد که تکنیک ترمز دستی است (hand-brake technique).

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی مقدم:
سلام درمورد مطلب دریف تشکر میکنم خوب بود
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>