اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استفاده ی برخی رانندگان از کولر خودرو در روزهای گرم ریشه در باورهای اشتباه مبنی بر افزایش میزان مصرف سوخت خودرو دارد. در هوای گرم کابین خودرو به شدت گرم می شود به طوری که بیش از چند دقیقه نمی توان در آن طاقت آورد و گرمای شدید در صورت عدم استفاده از کولر خودرو موجب افزایش خطر گرمازدگی و قرار گرفتن در معرض استنشاق هوای آلوده به آلاینده های مختلف و ذرات معلق برای رانندگانی که ساعت های طولانی در خودرو به سر می برند و سر نشینان به خصوص کودکان، سالخوردگان می شود.

گرمای شدید موجب عصبی شدن راننده و دیگر سرنشینان خودرو می شود و بر کیفیت رانندگی اثر می گذارد و احتمال بروز تصادف را بالا می برد. گرمای شدید سبب آسیب به بخش های داخلی خودرو، مانند روکش داشبورد، یا وسایلی چون گوشی تلفن همراه می شود.

زمان روشن کردن کولر خودرو و نحوه استفاده صحیح از آن
برخی از افراد به دلیل افزایش میزان مصرف سوخت خودرو از کولر استفاده نمی کنند اما باید بدانید در برابر این شرایط دشوار و عوارض منفی آن روشن نکردن کولر کار اشتباهی است. باید بدانید دیگر لوازم برقی خودرو مانند چراغها، سیستم پخش صوت، بخاری و... نیز، تاحدی میزان مصرف سوخت خودرو را افزایش می دهند، اما گاهی درباره مصرف سوخت به علت روشن کردن کولر مبالغه شده است. استفاده از کولر سبب مصرف بیش از حد سوخت نمی شود. بهتر است هنگام استفاده از کولر، آرام تر برانید و فشار کمتری به خودرو وارد کنید.

کولر

نکاتی ساده و کوتاه برای استفاده مناسب از کولر خودرو:

  1. قبل از فصل گرما کولر خودرویتان را بررسی کنید و از سالم بودن کولر خودرو و کافی بودن فشار گاز آن اطمینان حاصل نمایید. تمیز یا تعویض کردن فیلترهای تصفیه هوای سیستم تهویه خودرو از رشد باکتری های و قارچ ها در کولر جلوگیری کنید. استفاده از کولر در فضای داخلی خودرو تا 80 درصد میزان قارچ ها و آلودگی ها هوا را کاهش می دهد. این کار برای کاهش ابتلا به مشکلات ریوی و پوستی و بهره گیری بیشتر از سرمای کولر ضرورت دارد.
  2.  زیر آفتاب شدید خودرو خود را پارک نکنید. اگر مجبور شدید زیر نور آفتاب خودرویتان را پارک کنید، هنگام روشن کردن و حرکت خودرو شیشه ها را پایین بکشید، دستگاه تهویه (بدون کولر) را روشن کنید تا هوا عوض شود و داخل خودرو کمی خنک شود تا به کولر فشار کمتری وارد گردد.

کولر

راهنمایی هایی عالی درباره چگونگی روشن کردن کولر خودرو

  1.  در خودروهای کمتر از 6 سیلندر هنگامی که کولر مشغول کار به خصوص در خودروهای کمتر از 6 سیلندر از توان خودرو کاسته می شود. در این شرایط پدال گاز را فشار ندهید و از حرکت با سرعت بالا در مسیرهای طولانی، خودداری کنید. اگر این کارها را انجام ندهید به موتور خودرو فشار بیشتری وارد می‌شود و مصرف سوخت افزایش می یابد.
  2.  کولر را چند دقیقه ای هنگام رانندگی در ترافیک شدید یا سربالایی هایی با شیب تند خاموش کنید و یا از درجه کم آن استفاده نمایید. استفاده طولانی از کولر در ترافیک شدید یا سربالایی هایی با شیب تند فشار زیادی به موتور وارد می کند و همچنین مصرف سوخت را دو برابر می نماید. این مشکل به علت قدرت بالای موتور و طراحی پیشرفته در خودروهای جدید و 6 سیلندر به بالا بروز نمی کند.

چگونه با کولر روشن خودرو مصرف سوخت را کم کنیم؟

  1.  هنگام حرکت خودرو پنجره ها را ببندید تا فشار کمتری به کولر وارد شود و مصرف سوخت کمتر شود. در صورت باز بودن حتی یک پنجره هوای خنک داخل خودرو سریع از دست می رود. اگر باد کولر موجب حساسیت یا اذیت شما می شود، یکی از پنجره های نزدیک به خودتان را کمی پایین بکشید و یا دریچه های کولر را به سمت دیگری تنظیم نمایید.
  2.  گاز کولر خودرو همان گاز فرئون و کاملا سمی می باشد بنابراین هیچ گاه خودتان اقدام به شارژ گاز کولر نکنید و کارتان را به مکانیک بسپارید. اگر هنگام روشن کردن کولر ابتدا هوا خنک می شود ولی سپس هوایش گرم و مرطوب می شود، ترموستات کولر ایراد دارد و احتیاج به رگلاژ دوباره دارد.

کولر

روش های نگهداری از سیستم کولر خودرو
برای مشاهده عبور گاز در مدار گاز سیستم شیشه ای در قسمت بالای کپسول ذخیره و خشک کننده گاز تعبیه شده است. وقتی گاز مایع به اندازه کافی در مدار وجود داشته باشد، از زیر شیشه عبور مایع سفید رنگ پرفشار به همراه حباب های فراوان به چشم می خورد.

اگر فقط حباب ها را به همراه کف کم فشار می بینید، در سیستم گاز مایع به اندازه کافی موجود نیست و اگر حباب و مایع سفید رنگ در مدار مشاهده نمی شود، سیستم کولر شما بدون گاز است. اگر سیستم کولر را بدون گاز یا با گاز کم روشن کنید، به کمپرسور کولر آسیب خواهد رسید. هنگام شارژ گاز، همواره از گازی که با سیستم کولر خودرو سازگار است و اطمینان یابید که گاز داخل سیستم کولر شما با گاز دیگری مخلوط نشود.

راه های افزایش طول عمر کولر خودرو

  • اطمینان یابید لوله فاضلاب اواپراتور مسدود نشده باشد.
  • هنگام استارت زدن، دقت کنید سیستم کولر اتومبیل در حالت خاموش باشد.
  • در سرعت و دور موتور بالا سیستم کولر خودرو را روشن نکنید. بهترین زمان برای راه اندازی سیستم کولر، قبل از حرکت یا در سرعت بسیار پایین است.
  • برای این که گاز و روغن کولر خودرو پایدار بماند، در فصول سرد نیز کولر خودرو را برای دقایقی روشن کنید.
  • برای استفاده بهتر از کولر خودرو و زودتر سرد شدن هوای داخل کابین دکمه مربوط به گردش هوای داخل را بزنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>