اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل بار از شرق آسیا
کشورهای آسیای شرقی با استفاده از بازارهای زنجیره و همچنین گسترش تجارت منطقه ای، در دهه های اخیر به رشد قابل توجهی دست یافته اند. در جهت تسریع روند رشد اقتصادی و گسترش مراودات سیاسی-تجاری در جنوب شرقی آسیا، اتحادیه ای با نام ( آ.سه.آن) در سال 1967 با مشارکت کشورهای تایلند، مالزی، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین و چین تأسیس شد.

پس از آن کشورهای ویتنام، برونئی، لائوس و مامبوجیا به این اتحادیه پیوستند. این اتحادیه از سال 2016 با امضای موافقت نامه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین پکن و آ.سه.آن، سومین شریک اقتصادی چین به حساب می‌آید. به همین دلایل است که در این مقاله به حمل بار از شرق آسیا و کشورهای عضو اتحادیه مانند حمل بار از مالزی، حمل بار از تایلند و حمل بار از ویتنام می‌پردازیم.

حمل بار از تایلند
تایلند کشوری در شرق آسیا به پایتختی شهر بانکوک است. این کشور در شبه جزیره چین و هند واقع شده‌است. اقلام بسیار متنوعی به صورت حمل بار از تایلند به کشورهای دیگر ارسال می شوند. صنایع متنوع تایلند عبارت است از: نساجی و پوشاک، اتومبیل سازی، کشتی سازی، وسایل خانگی، صنایع شیمیایی، پلاستیک و پتروشیمی، محصولات کشاورزی، تنباکو، سیمان، نوشابه سازی، سنگ های قیمتی، قطعات کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی، مدارات مجتمع. همچنین این کشور از تولیدکنندگان بزرگ قلع و تنگستن در جهان است.

صنایع الکترونیک تایلند، رقیبی برای کشورهای سنگاپور و مالزی؛ و صنعت منسوجات آن، رقیبی برای کشورهای چین و ویتنام به محسوب می شود.قیمت محصولات تولیدی در کشور تایلند در مقایسه با کشورهای همجوار همچون استرالیا، ژاپن و کره بسیار ارزان تر بوده که همین امر به رونق صادرات تایلند کمک به سزایی کرده است.

عمده حمل بار از تایلند به صورت هوایی از فرودگاه بین المللی سووارنابومی با کد یاتا (BKK) که فرودگاه اصلی شهر بانکوک است، انجام می شود. همچنین از دیگر فرودگاه های آن می توان به فرودگاه بین المللی فرودگاه بین المللی دن موئنگ واقع در بانکوک، فرودگاه بین المللی چیانگ مای و فرودگاه بین المللی هت یای اشاره کرد.

حمل بار از مالزی
مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. این کشور دربردارندهٔ شاهنشین های‌‌جوهور، پراک، پاهنگ، نگری سمبیلان، کداح، کلانتان، سلانگور، پرلیس و ترنگانا بوده و دو ایالت آن را فرمانداران پنانگ و ملاکا و دو منطقهٔ فدرال کوالالامپور و پوتراجایا سرپرستی می کنند.

اقتصاد مالزی، اقتصادی رو به رشد و یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان وسایل نیمه رسانا، تجهیزات و کالاهای‌الکتریکی، محصولات آی سی تی و پنل های خورشیدی است که محصولات خود را به سراسر جهان صادر می کند. از سوی دیگر در تهیه ماشین آلات صنعتی نیز به کیفیت ساخت بالایی دست یافته است از جمله این صنایع می توان به صنایع تولید کاغذ آ4 و ماشین آلات برش کاغذ، تولید لاستیک و مواد اولیه لاستیک صنعتی اشاره کرد.

برای ارسال بار به مالزی و حمل بار از مالزی به صورت هوایی از فرودگاه های بین المللی و مهم این کشور استفاده می شود. فرودگاه های بین المللی کوالالامپور با کد یاتا (KUL)، فرودگاه بین المللی کوتا کینابالو با کد یاتا (BKI)، فرودگاه بین المللی ثنای با کد یاتا (JHB) واقع در شهر جوهر بهرو و فرودگاه سلطان ازلان شاه با کد یاتا (IPH) واقع در شهر ایپوه از جمله فرودگاه های این کشور هستند که نقش پررنگی در حمل هوایی از مالزی دارند.

حمل بار از ویتنام
ویتنام یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن و از کشورهای جنوب شرقی محسوب می شود. پایتخت آن هانوی است و از شهرهای مهم آن می توان به شهر هوشی مین، بندر هایفونگ و شهر هویه است. از محصولات صادراتی این کشور می توان به نفت خام، برنج، محصولات دریایی، الوار، قهوه، چای، کفش و پوشاک است که به کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا، چین و آلمان صادر می شوند.

برای حمل بار از ویتنام می توان از فرودگاه های مهمی همچون فرودگاه بین المللی تان سون نهات با کد یاتا (SGN) در شهر هوشی مین، فرودگاه بین المللی نوا به با کد یاتا (HAN) در هانوی و فرودگاه بین المللی دا نانگ با کد یاتا (DAD) واقع در شهری به همین نام انجام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>