اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کنیستر خودرو نقش مهمی در سیستم سوخت دارد که در هنگام بنزین زدن اگر باک بنزین را کامل پر کنید به این قسمت از خودرو آسیب می رسد. زمان زدن بنزین، نازل پمپ بنزین پس از پر شدن باک، موجب قطع جریان بنزین می شود. نازل، زمان کافی بودن مقدار بنزین را تشخیص می دهد و سبب توقف جریان بنزین بدلایل ایمنی و فایده برای فیلتر جذب بخار سوخت (کنیستر) می شود. کنیستر نقش بسیار مهمی در سیستم سوخت خودرو دارد.

بنزین موجب تولید بخاری می شود که بسیار سمی و فرار است و موجب انفجار می شود. در خودروهای قدیمی برای جلوگیری از جمع شدن بخار بنزین، باکهای بنزین به گونه ای بود که بخار بنزین می توانست از آن خارج گردد. خروج گازهای بنزین، موجب آلودگی هوای شهرها و شرایط بد هوایی در روستاها می شود و اثرات زیانباری برای محیط زیست دارد.

باک

چرا نباید باک بنزین را پر کرد؟
راه حل مشکل بخار بنزین در خودروهای امروزی، فیلتر بخار بنزین (کنیستر) است. کنیستر به طور پیوسته بخار را بررسی می کند و با کربن پر می شود. اگر در بنزین بخار وجود داشت، این بخار را مجددا به سامانه سوخت رسانی وارد می کند تا به داخل موتور رفته و بسوزد.

بنزین مایع سبب ایجاد آثار مخربی بر روی کنیستر می شود به طوری که بعد از گذشت مدتی کنیستر غیر قابل استفاده می شود وباید آن را تعمیر نمود در حالی که هزینه تعمیر آن بالا است.برای جلوگیری از خراب شدن کنیستر، هنگام قطع جریان بنزین توسط نازل پمپ بنزین، به پر کردن باک ادامه ندهید.

برای غلبه بر متوقف کردن جریان بنزین توسط نازل راه های زیادی وجود دارد:
برخی از مردم مجددا بر روی دستگیره نازل فشار می آورند تا دوباره بنزین داخل باک شود و نازل متوقف گردد و این کار را تا پر شدن کامل باک انجام می دهند.

برخی دیگر از مردم نازل را تا گردنه فیلتر از باک خارج می کنند تا نتواند جریان بنزین را قطع کند. در هر دو روش ممکن است بنزین به داخل کنیستر وارد شود و بنزین بر روی زمین بریزد. ریختن بنزین بر روی زمین خطرات زیادی را به همراه دارد بنابراین ایستگاه های پمپ بنزین از این کار جلوگیری می کنند. پر کردن باک خودرو باعث ریخته شدن بنزین بر روی لباس راننده و زمین می شود.

بوی بنزین گرفتن لباس راننده کمترین ضرر ریخته شدن بنزین و آتش سوزیهای گسترده از خطرات جدی ریخته شدن بنزین است.بهتر است باک بنزین خود را تا آخر پر نکنید زیرا در زمان مناسب، نازل پمپ بنزین، موجب قطع جریان بنزین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>