اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختار کلی صنایع چین از سه قسمت مهم تشکیل شده است:

1- صنایع:
چین نو که در سال 1949 تأسیس شد، به توسعه همه جانبه صنایع خود اقدام کرد و پس از سال ها توسعه، میزان تولیدات صنعتی این کشور با 10ها برابر سرعت رشد یافته و انواع این فراوده های صنعتی به سراسر دنیا صادر شده است.

صنایع اصلی چین شامل ماشین آلات صنعتی مدرن و لوازم الکترونیکی، آهن واستیل، کفش، اسباب بازی، نفت و پتروشیمی و زغال سنگ می باشد و همواره میزان تولید تلویزیون، سیمان، زغال سنگ، کود شیمیایی، آهن و فولاد چین در مقام نخست جهان قرار گرفته است.

عمده صادرات کالاهای صنعتی چین شامل ماشین آلات، مواد شیمیایی، سوخت معدنی، پوشاک، اسباب بازی و کفش و واردات صنعتی نیز شامل ماشین آلات، مواد شیمیایی، سوخت معدنی و آهن و استیل می‍باشد.

2- کشاورزی:
در اقتصاد چین کشاورزی نقش مهمی را ایفا می کند به این دلیل که بیش از 50 درصد مردم چین کشاورزند. مهم ترین بخش تولید کشاورزی چین مربوط به کشت و زرع است. برنج، گندم، ذرت و لوبیای سویا از عمده محصولات غلاتی و پنبه، نیشکر، چغندر، بادام زمینی از محصولات اقتصادی چین به شمار می روند. اکنون چین در میزان تولید غلات، پنبه، تخم کلم، برگ تنباکو، گوشت، تخم مرغ، محصولات آبزی و سبزی در مقام اول جهان قرار دارد.

برخی از محصولات کشاورزی که به چین وارد می شوند شامل پسته، میوه، دام زنده، خرما و صیفی جات است که در ایران وجود دارند و این محصولات می توانند در آینده میزان صادرات کشور ما را افزایش دهند. همچنین کشورهای دیگر مانند ایران می توانند به واردات از چین در زمینه محصولات کشاورزی مانند برنج، گندم، سیب زمینی، ذرت، بادام زمینی، چای، ارزن، جو، کتان و ماهی اقدام کنند.

3- صنایع خدماتی:
تا به امروز صنایع خدماتی چین پیشرفت قابل توجهی داشته است که این پیشرفت در دو زمینه مشخص است: اول در گسترش صنایع خدماتی و دوم در تبدیل شدن این صنایع به کانال مهم اشتغال زایی در کشور.
اکنون این صنایع خدماتی با صنف های اطلاع رسانی، گردشگری، حمل ونقل، آگهی، خرده فروشی، بیمه، بانکداری، ساختمان و… در ارتباط است بنابر برنامه ریزی توسعه چین، نسبت ارزش افزوده صنایع خدماتی به ارزش کل تولیدات داخلی تا سال 2020 میلادی به بیش از 50 درصد ارتقا خواهد یافت.

الگو بودن چین برای کشورهای توسعه نیافته از آن جهت حائز اهمیت است که راه آن راهی هموار است و به کار گرفتن آن نه تنها سبب نارضایتی صاحبان ثروت نمی شود بلکه این الگو با رضایت کامل مورد استقبال ثروتمندان همه کشورها قرار می گیرد و هر دو طرف از این کار سود میبرند. بنابراین همواره، ایرانیان زیادی به دلیل تجارت و سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می کنند و در جهت فریت بار، حمل بار از چین و حمل هوایی از چین از خدمات ما بهره می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>