اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اقتصاد مجارستان
باید به علاقه مندان تحصیل در مجارستان عرض شود که همسایگان این کشور در شمال، چکسلواکی در شرق، رومانی و اوکراین در غرب، اتریش و اسلوونی و در جنوب، کراوسی و صربستان می باشند. دشتهای حاصلخیز مجارستان توسط رود دانوب آبیاری می شوند.

معادن بوکسیت بسیار غنی در این کشور، شناسایی شده و به بهره برداری رسیده است. نیمی از صادرات مجارستان را ماشین آلات کشاورزی، ابزار مهندسی، غلات و بذر اصلاح شده و ماشینهای صنعتی تشکیل می دهند.

از محصولات الکترونیکی این کشور لامپهای تنگسرام را می توان نام برد و همچنین مزارع و باغات میوه کشور مجارستان زبان زد می باشد. تقریبا نیمی از میوه اروپا از کشور مجارستان تامین می شود.

فرهنگ کشور مجارستان
سده نوزدهم برای این کشور احیاء ملی را به بار آورد که در آن، فرهنگ نقش بسیار ارزنده ای را ایفا نمود. بخش عمده مؤسسات فرهنگی و سنت های موجود کشور، ریشه در قرن نوزدهم دارند. بیش از نیمی از جامعه مجارستان تا میانه های سده نوزدهم از زندگی روستایی برخوردار بودند و در مقایسه با جامعه غرب، طبقه روشنفکر مجارستان منفعل باقی ماند. در همان زمان، جمهوری مجارستان به عنوان یکی از کشورهای اروپای مرکزی نوعی انتقال غربی از سنتهای قدیمی به سنتهای جدید را تجربه نمود که با مخالفت شدید کشورهای شبه جزیره بالکان و اروپای شرقی مواجه گردید.

در اواخر دهه 40 عنصر پیشرو سیاست فرهنگی از نوع بلشویکی حذف گردید و تا انقلاب سال 1956 سیاست فرهنگی طراحی شده به سبک اتحاد جماهیر شوروی سابق در کشور حاکم بود.
پس از فرونشستن آتش انقلاب، فرهنگ آمرانه در اوایل دهه 60 روبه زوال نهاد. در سال 1989، فرایند تجدیدنظر در زمینه های مختلف زندگی و انتقال تدریجی از سنت های قدیمی به سنتهای جدید در کل بلوک کمونیسم در حال شکل گیری بود.

در نتیجه تضعیف نظام کمونیسم، منابع دولتی به تدریج تحلیل رفته و به موازات حذف کنترل سیاسی، حوزه فرهنگ کشور از نظام یارانه ای خارج گردید. در سال 1980، فرهنگ تجارتی به اوج خود رسیده و بنیاد فرهنگی سوروس نقش مهمی را در این میان ایفا نمود. سوارکاری و موسیقی دو بخش مهم از فرهنگ مجار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>