اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوربین

دوربین رانندگی چیزی بیش از یک ضبط کننده‌ی سوابق رانندگی است. بازخورد به راننده و تجزیه و تحلیل رفتاری نیز بخشی از خدمات این سیستم است.

دوربین‌های فیلمبرداری در وسایل نقلیه یکی از ابزارهایی هستند که مدیران ناوگان‌های حمل و نقل برای کمک به بهبود رفتار رانندگان، کاهش آسیب‌ها، جراحت‌ها و همچنین مصرف سوخت از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از این سیستم‌ها فقط با استفاده از دوربینِ نصب شده در پشت شیشه‌ی جلو از نمای مقابل تصویربرداری می‌کنند. سپس تصاویر ویدئویی روی یک کارت حافظه ضبط می‌شود که می‌تواند برای تجزیه و تحلیل‌های بعدی از دوربین خارج شود یا ممکن است سیستم دارای مودمی باشد که امکان بارگذاری تصاویر را فراهم نماید. سیستم ممکن است، با ضبط بر روی اطلاعات قبلی، به صورت پیوسته همه‌ی وقایع عادی رانندگی را ضبط کند.

دِرایوکَم1 شرکتی است از ساندیِگوی کالیفرنیا در ایالات متحده که با هدف گسترش فعالیت‌هایش در بریتانیا و اروپا، چندماه پیش دفتری را در لندن تأسیس کرد. مدیریت دفتر لندن بر عهده‌ی پاوِل جونز، معاون و مدیرکل برنامه‌ریزی در بریتانیا است که سال 2005 در ساندیگو به دِرایوکَم پیوسته است.

چرخه ی حیات دِرایوکَم
این شرکت سیستم دوربینی ارائه می‌دهد که فقط در زمان فعال شدن، وقایع را ضبط می‌کند. این فعال شدن به صورت خودکار و وقتی صورت می‌گیرد که سنسورهای از پیش نصب شده روی سیستم، سرعت گرفتن یا کاهش سرعت و یا حرکت پیچشی شدید را گزارش کنند. از طرف دیگر خود راننده هم می‌تواند به صورت دستی سیستم را فعال کند، مثلاً برای نشان دادن زمانی که دسترسی به یک موقعیت به دلیل وجود دروازه ی قفل شده ناممکن بوده است. در هر ضربه و برخورد، سیستم نیروهای برخورد را ضبط می‌کند.

این سیستم شامل یک دوربین رو به جلوست که می‌تواند نمایی با زاویه‌ی 131 درجه‌ی افقی و 152 درجه‌ی عمودی مقابل وسیله‌ی نقلیه را ضبط کند. علاوه بر این، سیستم دارای یک لنز داخلی است که وقایع داخل وسیله‌ی نقلیه شامل واکنش راننده و هرآنچه از شیشه‌های عقبی یا کناری قابل دیدن هستند را ضبط می‌کند. سیستم پس از فعال شدن 12 ثانیه فیلمبردرای می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده است که 8 ثانیه قبل و 4 ثانیه بعد از هر واقعه ای را ضبط کند. این بدان معناست که شرکت به جای نگهداری ساعت‌ها سابقه ی ویدئویی می‌تواند فقط چند ثانیه‌ای را که سیستم رفتار خطرناک یا شواهدی از تصادف را شناسایی کرده است حفظ کند.

تصاویر ضبط شده با فرمت ایمن کدگذاری شده و از طریق شبکه ی وُدافُن2 در اروپا به مرکز تجزیه ی و تحلیل دِرایوکَم ارسال می‌شود. سپس داده‌ها توسط کارشناسان مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و وقایع خطرآفرین برای مدیران ناوگان فرستاده می‌شود. آنگاه ممکن است این وقایع با راننده به بحث گذاشته شود و در صورت لزوم راننده تحت آموزش های لازم قرار گیرد.

دوربین

به علاوه مدیر ناوگان در هر تصادف به شواهد ویدئویی دسترسی دارد که در چند ثانیه پیش از تصادف، هم در جلوی وسیله‌ی نقلیه و هم در داخل آن رخ داده است. سیستم، امکان نظارت دوربینی مستقیم را فراهم نمی‌کند بنابراین لازم نیست رانندگان نگران "جاسوسی" باشند. سایر مزایای سیستم شامل ارائه‌ی شواهد جهت رد ادعاهای تقلبی بیمه یا رفع تقصیر از رانندگانی که به ناحق در تصادف مقصر شناخته شده‌اند می‌گردد.

پایگاه داده ویدئویی به دِرایوکَم امکان داده است که با استفاده از تحلیلگران آموزش دیده به تجزیه و تحلیل بسیاری از رخدادهای رانندگی بپردازد. سپس از این اطلاعات برای پیش بینی رفتار راننده و تشخیص رانندگانی که از همه بیشتر در معرض خطر تصادف هستند پیش از اتفاق افتادن تصادف استفاده می‌شود. دِرایوکَم ادعا می‌کند که می‌تواند تصادف‌ها را تا 75% کاهش دهد. همه‌ی ویدئوهای ضبط شده رمزگذاری شده است تا فقط افراد مجاز امکان تماشای آن ها را داشته باشند.

علاوه براین، سیستم دِرایوکَم به راننده ی داخل ماشین بلافاصله بازخورد می‌دهد تا به بهبود رانندگی وی کمک کند.

این سیستم می‌تواند با رهگیری ناوگان و مدیریت سوخت یکپارچه سازی شود تا جذابیت آن برای سیستم ناوگان حمل ونقل افزایش یابد. برای هر ناوگان حمل و نقل مدیر برنامه ریزی اختصاصی داده می‌شود و دِرایوکَم برنامه‌های بازرسی سه ماهه ترتیب می‌دهد که در آن‌ها این مدیر به مدیران بالاتر از خود بازخورد ارائه خواهد داد.

دوربین


برای مشاهده مشروح مطلب بر روی این لینک کلیک کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>