اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیرانی

پیش بینی ها حاکی از آن است که روزگار کاملا به وفق مراد مالکان بازار فله بر رقم خواهد خورد، اما مالکان تانکر به بهبود کمی می توانند امیدوار باشند.

فله بر

به دنبال افزایش عرضه سنگ آهن از برزیل و استرالیا، فرصت های جذب برای فله برهای کیپ سایز و حمل کننده های غول پیکر سنگ آهن VLOC در دو مسیر اصلی تجاری این محصول شیب صعودی را طی خواهد کرد. برهمین اساس باید منتظر رشد نرخ کرایه حمل در ماه جاری باشیم.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، سطح اوراق در بخش کیپ سایز VLOC، نزدیک به 13درصد افزایش پیدا کرده است. پیش بینی می شود ظرفیت این ناوگان کمتر از دو درصد طی دوسال آینده گسترش پیدا کند. چرا که درپی توسعه تجارت های سنگ آهن و ذغال سنگ، روند تقاضا برای فله برهای بزرگ صعودی می شود و اجازه افزایش چشم گیر ظرفیت عرضه را نمی دهد.

مالکان بازار فله بر پاناماکس روزهای خوبی را تجربه خواهند کرد، چرا که افزایش تقاضا برای الکتریسیته دراکثر کشورهای آسیایی منجر به رشد بالای تقاضا برای ذغال سنگ وارداتی می شود، درنتیجه فرصت های جذب بیشتری برای فله برهای پاناماکس به ارمغان می آید.

داستان مشابه ای نیز برای بازار سوپراماکس روایت می شود، چنانچه به دنبال فرا رسیدن فصل غلات در آمریکای جنوبی، تعداد فله برهای سوپراماکس بیشتری در مسیرهای طولانی برای حمل این محصول به کار گرفته خواهند شد. این افزایش تقاضا فرصتی را برای مالکان فراهم می کند تا فتیله نرخ کرایه حمل را بالا بکشند.همچنین به دنبال تجارت قوی کالای فله جزئی، فله برهای هندی سایز بیشتری جذب می شوند و در نتیجه نرخ کرایه حمل در این بخش به سمت صعودی پیش خواهد رفت.

تانکر

پیش بینی می شود از پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی و به دنبال افزایش فعالیت پالایشگاه ها در بازارهای غربی و بازگشت پالایشگاه های آسیایی از فصل تعمیر، نرخ های کرایه حمل در بازار تانکر کمی افزایش خواهد یافت. نکته قابل توجه اینکه تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر پایان معافیت واردات نفت ایران مانع جدی بر سر مسیر بهبود بازار تانکر به شمار می آید، چرا که کم رنگ شدن نقش ایران به معنی کمبود عرضه در بازار جهانی و آسیب به پیکره این بازار است.

با توجه به تحویل بالای شناور، انتظار می رود درماه های باقی مانده سال جاری میلادی ظرفیت ناوگان تانکر حمل نفت خام به سرعت گسترش پیدا کند. همچنین نرخ های کرایه حمل نفتکش غول پیکر از ماه ژوئن به آن طرف و به دنبال افزایش فعالیت پالایشگاه ها روند بهبود کمی را به نمایش می گذارد. برای بازار تانکرهای سوئزماکس و افراماکس نیز روال مشابه ای پیش بینی می شود.

نرخ های کرایه حمل در بازار حمل مواد شیمیایی روند نزولی را در ماه جاری طی خواهد کرد. چرا که میزان تقاضا پایین است و نیروگاه های پتروشیمی در حال ورود به فصل تعمیر در آسیا هستند. ناگفته نماند درحال حاضر ناوگان کشتی های حمل کننده مواد شیمیایی تعداد 4546 فروند شناور با مجموع ظرفیت 112 میلیون و 400 هزار DWT را در اختیار دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>