اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آبراه بهمنشیر

شهردار آبادان گفت: طرح جمع آوری لنج های فرسوده حاشیه آبراه بهمنشیر از هفته آینده شروع می شود. درحال برنامه ‌ریزی برای شروع عملیات جمع‌آوری لنج‌های فرسوده و متروکه موجود در حاشیه آبراه بهمنشیر در شرق جزیره آبادان از هفته آینده هستیم.

وی گفت: پیش از نوروز 98 اقدامات اولیه انجام این کار توسط شهرداری انجام شد و طی اخطاریه‌ای از مالکان این لنج‌ها خواسته شد تا نسبت به جمع‌آوری و انتقال این لنج‌ها اقدام و در صورت انجام نشدن به استناد ماده 55 قانون شهرداری‌ها نسبت به حمل آنها اقدام می‌شود. بروز سیل در خوزستان، سبب تاخیر در اجرای این طرح شد.

شهردار آبادان گفت: از آنجایی که لنج‌ها دارای مالکیت خصوصی است بنابراین طبق قانون برای جمع‌آوری آنها به دستور دادستانی نیاز داریم که در این‌باره نیز اقدام شده و منتظر دستور دادستان برای آغاز کار هستیم.در حال حاضر با توجه به پایان نوروز و گذر از بحران سیل، این طرح با جدیت از هفته آینده به سرانجام خواهد رسید.

رودخانه بهمنشیر که  شاخه ای از کارون است با حرکت به شرق آبادان، راهی خلیج فارس می شود.براساس برآوردهای میدانی، 21 فروند لنج در حاشیه آبراه بهمنشیر وجود دارد که به جز پنج فروند آن مابقی فرسوده، متروکه و رها شده است.آبراه بهمنشیر در دوران یک ساله محاصره شهر آبادان نقش تعیین کننده ای در ارسال تجهیزات جنگی و پشتیبانی از رزمندگان و مدافعان محاصره شده در این شهر ایفا کرد.

دشمن بعثی بارها تلاش کرد با عبور از آبراه بهمنشیر شهر آبادان را اشغال کند ولی با پایمردی و ایستادگی رزمندگان اسلام، هیچ گاه موفق به اجرای نقشه شوم خود نشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>