اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تراز تجاری
جدول ذیل وضعیت صادرات و واردات و تراز تجاری ونزوئلا طی سال های 2006-2015 (بر حسب میلیارد دلار) را نشان می دهد.

تجارت خارجی در ونزوئلا

همان گونه که مشاهده می شود، روند تراز تجاری ونزوئلا طی دوره­ی ده ساله 2006 - 2015 به استثنای سال 2007 همواره مثبت بوده است.

اقلام عمده صادراتی
ونزوئلا در سال 2015 برابر 38.3 میلیارد دلار صادرات داشته است. اقلام عمده صادراتی این کشور سوخت های معدنی، نفت خام، چدن، مروارید طبیعی، سنگ های گرانبها، آهن، فولاد، آلومینیوم، محصولات شیمیایی آلی و غیر آلی و... بوده است.

ونزوئلا در سال 2015 میلادی برابر 28.6 میلیارد دلار واردات داشته است. اقلام عمده وارداتی این کشور دیگ های بخار و آبگرم، سوخت های معدنی، ماشین آلات و دستگاه های برقی، محصولات دارویی، وسایل نقلیه زمینی، غلات و... بوده است. واردات این کشور در سال 2015 با 27.6 درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن، همراه بوده است.

کشورهای قاره ی آمریکا و جنوب شرق آسیا اصلی ترین صادرکنندگان کالا به ونزوئلا هستند. نزدیک به 74 درصد واردات ونزوئلا از هفت کشور آمریکا، برزیل، کلمبیا، چین، مکزیک و ژاپن انجام شده است. ایران با 5/37 میلیون دلار صادرات، جایگاه 41 را در بین صادرکنندگان کالا به ونزوئلا در سال 2006 میلادی به خود اختصاص داد.

در چند سال گذشته بیشترین حجم سرمایه گذاری ها در ونزوئلا در صنایع نفت و پتروشیمی، نهضت ساخت 3 میلیون آپارتمان، نهضت های اجتماعی، نهضت حمل و نقل عمومی انجام شده است. هم اکنون اکتشاف، تولید و فروش هیدروکربن ها در دست دولت است و بخش خصوصی از راه قراردادهای کاری در این پروژه ها مشارکت دارد.

از دهه­ ی نود میلادی، دولت ونزوئلا از سرمایه گذاری خارجی در صنایع نفت و پتروشیمی استقبال نموده است. در سال های اخیر برای افزایش واحدهای پتروشیمی و اکتشاف مناطق نفت خیز، قراردادهایی با شصت کشور خارجی بسته شده است. عمده سرمایه گذاری ها در بخش نفت متعلق به چین می باشد.

پس از نفت و پتروشیمی، بیشترین سرمایه گذاری در بخش انرژی و به ویژه در تولید، توزیع و انتقال برق انجام شده است. در این بخش تسهیلات بیشتری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شده است. هم چنین در بخش معدن، امکانات و تجهیزات گوناگونی برای مشارکت بخش خصوصی فراهم شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>