اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روابط تجاری دو کشور در سال های گذشته همواره تحت تأثیر سطح عالی روابط سیاسی بوده است که منجر به صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی ج.ا.ایران به ونزوئلا شده است. با توجه به تک محصولی بودن کشور ونزوئلا و وابستگی شدید اقتصاد این کشور به نفت، درآمدهای نفتی و واردات کالاهای اولیه و واسطه ای قیمت تمام شده تولید و مونتاژ در این کشور بسیار بالاتر از ج.ا.ایران می باشد. راه اندازی کارخانه تولید مشترک خودروهای سمند و پراید و همچنین کارخانه تولید انواع تراکتور در ونزوئلا سبب شده عمده صادرات کالای کشورمان به ونزوئلا را لوازم و قطعات این محصولات تشکیل بدهد.

کشور ونزوئلا پس از فوت رئیس جمهور فقید این کشور، هوگو چاوز و در پی کاهش شدید قیمت جهانی نفت ناچار در مسیر دگردیسی از اقتصاد کاملاً دولتی و سوسیالیستی به سمت اقتصاد سرمایه داری در حال گذر می‌باشد.

در خصوص تعاملات تجاری فی مابین دو کشور و تجربیات بسیار ارزنده کشورمان در تولید انواع محصولات کشاورزی، غذایی و کالاهای اساسی و وجود مزیت رقابتی بسیاری از کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای کشورهای همسایه ونزوئلا، نظیر اروگوئه، آرژانتین، برزیل و کلمبیا فارغ از روابط سیاسی فی مابین دو کشور که در طی سال های گذشته نقش اساسی در حضور کشورمان در ونزوئلا داشته است می بایست زمینه حضور و عرضه توانمندیهای کشورمان را با ایجاد تسهیلات مناسب ایجاد نمود.

راهبردهای توسعه ی صادرات ایران به بازار ونزوئلا، نخست باید بر عرضه ی کالاهای مزیت دار کنونی محصولات غذایی، دارویی صاردات خدمات فنی مهندسی در زمینه توانمندسازی صنایع غذایی و کشاورزی ونزوئلا و در درجه ی دوم، بر افزایش تنوع و حجم کالاها و خدمات صادراتی استوار باشد.

از سوی دیگر سیاست تنوع گرایی و تقویت صادرات محصولات توانمند و دارای مزیت های رقابتی، مانند محصولات دارویی، محصولات پلاستیکی، محصولات شیمیایی، میوه و خدمات فنی - مهندسی به این کشور نیز، باید پیگیری شود.

با توجه به اهمیت عضویت در پیمان های اقتصادی و موافقت نامه های تجاری، در تسهیل صادرات و کاهش تعرفه های ورود به بازارهای هدف صادراتی، پیشنهاد می شود با توجه به وجود موافقت نامه­ی تجارت آزاد بین ایران و ونزوئلا، طرفین به منظور اجرایی شدن این موافقت­نامه گام بردارند. این امر می تواند باعث افزایش رقابت در بازار داخلی و افزایش توان صادراتی کشور شود.

بسیاری از کشورها، با انعقاد موافقت نامه های تجارت آزاد با دیگر کشورها و اجرایی نمودن آن­ها، کالاهای صادراتی را با تعرفه گمرکی نزدیک به صفر به بازار هدف صادر می کنند. عدم عضویت در پیمان های اقتصادی و موافقت نامه های تجاری موثر، موجب شده تا امکان ورود آسان تر به بازارهای هدف صادراتی و استفاده از تعرفه های ترجیحی برای صادرکنندگان ایرانی فراهم نباشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>