اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پیوندهای اقتصادی و روابط بازرگانی ایران با ونزوئلا در سال های گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار بوده است. در این فصل پیشینه روابط بازرگانی، تراز تجاری و وضعیت مبادلات بازرگانی میان دو کشور در سال­های 2010 تا 2015 بررسی می شود.

پیشینه روابط بازرگانی ایران و ونزوئلا
از دو دهه پیش تا کنون روابط نزدیک سیاسی و تجاری میان دو کشور برقرار شده است. طی سال های گذشته اقدامات متعددی جهت افزایش سطح همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور صورت پذیرفته، که از آن جمله می توان به اعزام هیات های تجاری متعددی از بخش های خصوصی و دولتی ایران به کاراکاس و افزایش قابل ملاحظه ی سطح مبادلات تجاری دو کشور اشاره نمود. این روند با انعقاد قراردادهای جدیدی از سوی طرفین در حال افزایش است.

احداث کارخانه های تولید خودرو، تراکتور، ساخت کشتی های نفت کش، سیمان، ساخت خانه های ارزان قیمت، دوچرخه، کارخانه های تولید خطوط لبنیات، کارخانه تزریق پلاستیک، خانه های پیش ساخته از جمله زمینه های صادرات خدمات فنی مهندسی، تولید مشترک و سرمایه گذاری ایران در ونزوئلا است.

آخرین وضعیت مبادلات بازرگانی و تراز تجاری
تراز تجاری ایران با ونزوئلا در سال­های گذشته تا قبل از شروع بحران نفتی در سال 2014 روند مثبت همراه بوده است. تراز تجاری از ابتدای سال 2001 تا 2014 همواره مثبت بوده است. طی سال های 2008 و 2009 به ترتیب با 80 و 78.5 میلیون دلار مثبت نقطه اوج مثبت بودن تجارت ایران با ونزوئلا می باشد.

تراز تجاری در سال 2013 میلادی تراز تجاری ایران با ونزوئلا به میزان 19 میلیون دلار بوده است. افزایش حجم صادرات ایران در سال 2005، تراز تجاری ایران با این کشور، با جهشی چشمگیر به 9.9 میلیون دلار مثبت رسیده است. با تداوم روند مثبت در سال 2006 میلادی، میزان تراز تجاری به 60.9 میلیون دلار مثبت رسیده است.

در سال 2004 میلادی ارزش صادرات ایران به ونزوئلا بسیار اندک و برابر 35/0 میلیون دلار بوده که در سال 2005 با رشد چشمگیری، به بیش از 15 میلیون دلار افزایش یافته است. این میزان صادرات در سال 2006 میلادی با افزایش نسبی روبرو بوده و با رشدی بالای 100 درصد، به 37 میلیون دلار افزایش یافته است. میزان صادرات در سال های 2011 و 2012 به ترتیب به 53.8 و 65.3 میلیون دلار افزایش یافت که عمده صادرات ناشی از صادرات SKD، CKD خودرو و تراکتور بود.

ارزش صادرات ایران به ونزوئلا طی سال های 2004- 2015 میلادی (میلیون دلار).

کل صادرات ایران به ونزوئلا در سال 2006 میلادی، شامل شانزده گروه کالایی و در سه سال گذشته شامل 23 گروه کالایی مندرج در جدول شماره ی 41 می­شود. اقلام عمده ی صادراتی ایران به ونزوئلا در سه سال گذشته شامل وسایل نقلیه زمینی، دیگ های بخار و آبگرم، محصولات گوناگون شیمیایی، محصولات دارویی، میوه های خوراکی و مواد پلاستیکی بوده است. در سال 2013 از 19 میلیون دلار واردات ونزوئلا از ج.ا.ایران 9 میلیون کالاهای با تعرفه غیرمذکور، 2.3 میلیون دلار قطعات خودرو و تراکتور و 2.4 میلیون دلار محصولات دارویی است.

واردات ایران از ونزوئلا در سال 2004 برابر 772 هزار دلار بوده است. این میزان واردات در سال 2006 به 13.2 میلیون دلار افزایش یافته و در یک سر نزولی در سال های 2011 به 721 هزار دلار رسید با 175 درصد کاهش به 28/0 میلیون دلار رسیده است. با این حال، میزان واردات ایران از ونزوئلا در سال 2006 میلادی، 47 برابر شده و به بیش از 13 میلیون دلار رسیده است. به عبارت دیگر، ارزش واردات ایران از ونزوئلا در سال 2006 نسبت به سال 2004 بیش از هفده برابر شده است.

در چند سال گذشته، رفت وآمدهای مقامات بلندپایه ی سیاسی و دولتی دو کشور، موجب امضای تفاهم نامه ها و موافقت نامه های سودمند زیر شده است:

  • موافقت نامه ی بازرگانی میان دو کشور که در آذرماه 1383 در تهران به امضا رسید.
  • موافقت نامه ی تجارت آزاد که در اسفندماه 1383 درکاراکاس به امضا رسیده و اجرایی نمودن ضمایم پنج گانه آن در حال انجام است.
  • یادداشت تفاهم تأسیس شرکت مشترک بازرگانی ونزوئلایی - ایرانی (ونیزانکو)، که در سفر تیرماه آقای چاوز در سال 1386 توسط معاونین وزرای بازرگانی دو کشور امضا شد.
  • یادداشت تفاهم تأسیس بانک و صندوق مشترک ایران با ونزوئلا.
  • موافقت نامه ی پرهیز از دریافت مالیات مضاعف.
  • موافقت نامه ی گمرکی.
  • موافقت نامه ی تشکیل صندوق استراتژیک (راهبردی) سرمایه گذاری سنگین.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
Meshed aslame :
در خواست همکار بین تجار دو کشور و معرفی ظرفیت ها دوکشو
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمود سرابادانی:
سلام در زمینه مراودات مالی میتوانیم به افرادحقیقی وحقوقی که به ونزوئلاصادرات دارند ونمی توانند پول خودرتبیاورند خدماد میدهیم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

فریدنصاری:
سلام. درزمینه صادرات به ونزوئلا درخواست همکاری و مشاوره دارم . مهندس نصاری
پاسخ زینگ:
سلام. لطفا به بخش خدمات کشتیرانی زینگ مراجعه نمایید

محمدملاحسنی:
باسلام.تولید کننده چراغ های محوطه ای وپارکی وتزئینات داخل ساختمان هستم.به کشورهای عراق و افغانستان و وشهر بیشکک صادرات دارم.مایل هستم به ونزوئلا صادرات داشته باشم.تقاضای راهنمایی و همکاری دارم
حسین رحیمی:
درخواست معرفی ب تجار خرما و میوه خشک
نیما امجدی:
من چطوری میتونم یک صادر کننده محصولات ایرانی به ونزوئلا باشم‌
پاسخ زینگ:
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان) سلام.

مصطفی مالک:
آموزش شارج کارتربج در ونزوعلا
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد پیچلو :
با سلام من تولید کننده سماور هستم اگر بشود برای صادرات به ونزوئلا راهنمایی کنید یا به تجار معرفی نمایید برای ما خیلی خوب هست
علیرضا شفیعی:
باسلام تعرفه‌ و روش واردات از ونزوئلا به چه صورت است!؟ کشورهای مسیر میسر برای واردات از ونزوئلا کدام است!؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

وحید براهویی فر:
سلام خدا قوت در باره صادرات به ونزوئلا در خواست راهنمایی دارم ممنون میشم
مجتبی صحرایی:
با سلام بنده تولید کننده انواع الکل هستم جهت صادرات به کشور ونزوئلا نیاز به صادرکننده فعال در این زمینه و ارسال الکل به کشور هدف (ونزوئلا ) داریم منتظر تماس هستم
محمد رضا تلخابی:
باعرض سلام واحترام اینجانب تولید کننده اسباب بازی ومواد پلاستیکی هستم درمورد صادرات محصولات احتیاج به راهنمایی ومشاوره دارم از لطف شما ممنونم
محمدرضا مرحمتی:
با سلام درخواست صادرات محصول رب گوجه فرنگی و زعفران به ونزوئلا را دارم لطفا راهنمایی کنید
پاسخ زینگ:
سلام با شما تماس میگیریم

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>