اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خودرومسئولیت تصادفات خودروهای بدون راننده با کیست؟ برایان واکر اسمیث کارشناس حقوقی تکنولوژی های نوظهور همچون خودروهای بدون راننده، پاسخ می دهد.  برای اولین بار در ماه مارس بود که خودرویی بدون راننده از سانفرانسیسکو به مقصد نیویورک حرکت کرد. آیا اصلاً این کار قانونی است؟

این سؤالی است که برایان واکر، استادیار علم حقوق از دانشگاه کارولینا درصدد پاسخ به آن برآمده است. او کارشناس مسائل حقوقی در خصوص خودروهای بدون راننده است. برایان آینده ای را می بیند که در آن تصادفات ریشه کن می شوند، مسئولیت ها تغییر حالت می دهند و ما را ترسی فرا خواهد گرفت که آن را قبلاً در زمان اولین رانندگی مان در جاده تجربه کرده بودیم.

برایان می گوید: مردم از من می پرسند: "آیا تو مسئول خودروهای بدون راننده هستی؟" و من پاسخ می دهم: "بله، اما من از ماشین های امروزی واقعاً می ترسم." هرساله سی هزار نفر در جاده های آمریکا جان خود را از دست می دهند و بیش از یک میلیون نفر در این حوادث دچار جراحت می شوند. 94% این تصادفات به خاطر اشتباهات انسانی رخ می دهد."

با استفاده از خودروهای بدون راننده، در عمل انسان از جایگاه تصمیم گیری سقط می شود. با این توصیف، مسئولیت رانندگی از شخصی که سابق بر این پشت فرمان می نشسته گرفته شده و به گروهی از مهندسین کمپانی خودروساز داده می شود که موقعیت های مختلفی که ممکن است یک خودرو در آن قرار بگیرد را پیش بینی و شبیه سازی می کنند. بسیاری از مسئولیت ها متوجه کمپانی های خودروسازی، طراحان و تأمین کننده سیستم های خودرو خواهند شد. با استفاده از سیستم های خودکار، مسئولیت های مردم به سرعت کاهش خواهد یافت. اما مسئله اینجاست که قانون چقدر کشش این موضوع را دارد.

ماشین

خودروها نیز تجربه کسب خواهند کرد. آنها مقادیر زیادی داده را بین خود ردوبدل خواهند کرد و به مرور زمان باهوش تر خواهند شد. دقیقاً مثل فناوری موبایل و اینترنت مردم با این مسئله کنار خواهند آمد که مزیت های تکنولوژی، مضراتی را نیز به همراه خواهد داشت. مانند در دسترس قرار گرفتن اطلاعات آنها در فضای اینترنت.

در آینده شما از خودرویی خودران استفاده خواهید کرد و خواهید گفت: "می خواهم به یک رستوران خوب بروم" و دیگر برایتان مهم نخواهد بود که شما را به کجا خواهد برد. در آن صورت باز هم آسیب پذیر خواهیم بود ولی به شیوه ای دیگر. هکرها خواهند توانست اتومبیل شما را هک کرده و اختلالاتی در سیستم مسیریابی آن به وجود بیاورند که شما را در رفت وآمد دچار مشکل خواهد کرد.

اما سؤال اینجاست برای بهره بردن از چنین تکنولوژی، متحمل چه میزان ریسکی خواهیم شد؟ 40 درصد مرگ و میر جاده ای در اثر اشتباهات رانندگان غیر هوشیار و مست اتفاق افتاده است. اما یک خودرو هیچ گاه نمی تواند مست باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>