اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقش پکن در تولید ناخالص داخلی اسمی در سال 2016 به اندازه 386.45 میلیارد دلار، یعنی حدود 3.45 درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور بوده که رتبه دوازدهم را در بین استان های چین دارد. سرانه تولید ناخالص داخلی اسمی آن 17,795 دلار بوده که رتبه اول را در کشور از آن خود کرده است.

از آنجایی که بیشتر شرکت های دولتی در پکن متمرکز هستند، این شهر بیشتر از هر شهر دیگری، شرکتهای لیست 2013 مجله Fortune را در خود قرار داده بود. اقتصاد این شهر دیگر پساصنعتی است و وابسته به فعالیت بخش خدمات شده است که 76.9 درصد از بازار را در اختیار خود در آورده اند.

صنعت بعدی غالب در پکن، بخش صنعت است که 22.2 درصد از بازار را در اختیار دارند و در نهایت 0.8درصد از بازار در اختیار بخش کشاورزی و معدن داری است.

در آمار سال 2013، بخش خدماتی این شهر به چند قسمت تقسیم شده است: خدمات حرفه ای، عمده‌فروشی و خرده فروشی، فناوری اطلاعات، مستغلات تجاری، تحقیقات علمی و مستغلات ملکی که هر کدام از این بخش ها حداقل 6 درصد از اقتصاد این شهر را در اختیار دارند.

پس در مقایس با این موارد، بخش صنعت با در اختیار داشتن 18.1 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2013، هنوز بزرگ ترین زیرمجموعه اقتصاد این شهر است.

البته در بخش صنعت، سهم زیر مجموعه های این بخش از سال 2013 تغییرات زیادی کرده است. در این سال شهرداری اعلام کرد که 140 شرکت آلاینده و مصرف کننده انرژی و آب، تا پنج سال آینده باید از این شهر خارج شوند.

البته جا به جایی کارخانه های Capital Steel به شهر هبئی از 2005 شروع شد. در 2013، تولید بخش های خودروسازی، هوافضا، نیم رساناها، داروسازی و تولید غذا با رشد زیادی همراه بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>