اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در کشور ما به دلیل تحریم‌های اعمال شده امکان استفاده از روش پرداخت LC وجود ندارد. بنابراین صاحبان کسب و کار برای تبادلات ارزی خود ترجیح می‌دهند که از طریق حواله T/T اقدام نمایند.

حواله T/T چیست؟
T/T مخفف telegraphic transfer می‌باشد و مربوط به نقل و انتقال پول از طریق تلکس می‌شود، یعنی ارسال پول از طریق کابل‌های قدیمی و سیستم رادیو و تلفن. ارسال حواله‌ی T/T معمولا دو تا سه روز کاری طول می‌کشد و فرایند ارسال حواله‌ی T/T نسبت به روش‌های معمولی سریع‌تر می‌باشد. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که می‌توانید همراه با ارسال حواله، به ارسال پیام برای گیرنده نیز بپردازید.

سیستم ارسال حواله ی T/T چگونه کار می کند؟
در یک سیستم معمولی انتقال تلگرافیک، فرستنده، به بانکی مربوط به حساب خود اطلاع می دهد که قصد دارد مبلغی را ارسال نماید. بسته به نوع سیاست های بانکی برای نقل و انتقال پول، انتقال مبلغ مورد نظر فرستنده، در یکی از شعب بانکی صورت خواهد گرفت و بانک مقصد، آن مبلغ را به حساب گیرنده در بانک مقصد واریز می کند. در صورت نیاز بانک مقصد می تواند به عنوان یک واسطه عمل کرده و تبدیل واحد ارزی را هم بنا به ارز درخواستی گیرنده یا فرستنده انجام دهد.

سیستم ارسال حواله T/T برای خرید کالا از سایت های خارجی چگونه کار می کند؟
هنگامی که شما کالایی را از یک سایت خارجی خریداری می کنید، اگر بخواهید پرداخت خود را از طریق حواله T/T انجام دهید، باید از کل مبلغ مورد نظر 10 الی 50 درصد آن را به عنوان پیش پرداخت بپردازید. پس از آن فروشنده برای تهیه‌ی و بسته بندی کالای شما اقدام نموده و آن را برای ارسال مهیا می کند، اما تا زمانی که شما مابقی هزینه ی کالا را پرداخت نکرده اید، آن را برای شما ارسال نخواهد کرد. به همین علت ریسک خرید و پرداخت از طریق روش T/T قدری بالا است و توصیه می شود که قبل از این که بخواهید از یک شرکت خارجی و یا یکی از وب سایت های بین المللی از طریق حواله T/T خرید کنید، حتما از اعتبار شرکت مربوطه اطمینان حاصل کنید.

چگونه می توان از هزینه ها در استفاده از سیستم انتقال حواله T/T کاهش داد؟
در پرداخت ها در سیستم سوئیفت قدری هزینه بردار است. علت هم آن است که وقتی واحدهای ارزی از بانک مبدا بخواهند به بانک مقصد ارسال شوند نیاز است تا در سایر بانک ها در طول مسیر تا بانک مقصد، هزینه ی نقل و انتقال پرداخت شود حتی گاهی بانک های واسطه، تبدیل واحد ارزی را انجام می دهند و بابت آن هزینه دریافت می کنند.

به منظور حذف این هزینه‌های اضافه شما می‌توانید از سیستم انتقال حواله T/T استفاده نموده و انتقال حواله‌های ارزی را با هزینه‌ای بسیار کم و منصفانه انجام دهید. سیستم پرداخت ارزی T/T بسیار امن و آسان است و هزینه‌ی تراکنش‌ها در آن معمولا کمتر از دیگر سیستم‌های پرداخت حواله‌های ارزی می‌باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>