اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارتر خودرو در واقع یک محفظه ایست که میل لنگ در آن قرار می گیرد و بزرگ ترین قطعه ایست که به شکل یک محفظه درون موتور قرار دارد. در بخش کفی کارتر خود به شکل مخزن است که روغن موتور داغ در آن جمع می‌شوند و این مجموعه در واقع از از میل لنگ و شاتون در برابر اشیای خارجی محافظت می کند.

گفتنی است عموما به کارتر، کارتل گفته می شود. داخل کارتر اویل پمپ قرار دارد که وظیفه اش پمپ کردن روغن به سمت میل لنگ و سایر قسمت های موتور است.کارتل از قطعاتی است که نسبتا زیاد عیب پیدا می‌کند به این دلیل که این قطعه پس از مدتی نشت پیدا می کند.

البته این نشتی در خودروهای جدیدتر کم تر اتفاق می افتد اما حداقل برای خودروهای قدیمی تر، ایراد رایجی بوده. خودرو هایی که کاسه زیر ندارند عموما مشکل برخورد کارتل با دست انداز ها را داشته اند. 

مزایای سینی زیر موتور خودرو بجز محافظت از کارتر خودرو
سینی خودرو کاربرد زیادی می تواند داشته باشد که محافظت از کارتر خودرو یکی از آنهاست.
سینی با جلوگیری از برخورد اجسام غلطان در خیابان یا جاده با لوازم زیرین خودرو، حرارت درونی موتور را بیشتر حفظ کرده که در هوای سرد می تواند کاربرد زیادی داشته باشد.

قطعاتی حساس مانند رادیاتور و منبع آب شیشه شور در صورت نبود سینی می توانند با سنگ های کف راه برخورد داشته باشند و به اصطلاح دچار سنگ خوردگی شوند که در صورت خراب شدن این قطعات و نشتی در آنها باید هزینه ها نسبتا زیادی کرد.

کارتر را حتی می توان یک موتور درونسوز پیستونی در نظر گرفت که میل لنگ درون آن قرار دارد. و مخزن کف آن به منظور خنک کردن روغن موتور داغ قرار دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>