اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در حال رانندگی ناگهان خودرویتان خاموش می شود و هر چه استارت می زنید، نمی توانید آن را روشن کنید.

اولین کار چک کردن اینرسی سوئیچ یا قطع کن پمپ بنزین
بسیاری از ما بی اختیار درب موتور را بالا می زنیم و نگاهی به موتور خودرو می اندازیم و حداکثر چند سیم و شیلنگ را سفت می کنیم هر چند معمولاً این کار کمکی نمی کند. راه حل بعدی تماس با امداد خودرو است. اما اگر این عیب در نقطه ای دور از دسترس سرویس های امدادی رخ دهد، دیگر راه حلی باقی نمی ماند.

در این بخش قصد داریم به مرور نکاتی بپردازیم که در این مواقع می تواند به شما در رفع اولیه مشکل کمک کند تا حداقل خودرو را به نزدیک ترین تعمیرگاه برسانید. هر خودرو برای کار کردن به سه عامل مهم نیاز دارد:

  • سوخت
  •  هوا
  •  تایم موتور و برق آن.

به همین دلیل برای بررسی علت خاموش شدن ناگهانی باید این سه عامل را بررسی کنیم.
اگر خودرویتان خاموش شد حتی در بدترین شرایط، ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید. حفظ خونسردی سبب می‌شود تا کارایی شما بالا تر رفته و در این شرایط شما می توانید از محفوظات ذهنی و اطلاعات خود استفاده، مشکل را حل کنید. اولین قسمتی که باید نگاه کنید صفحه پشت آمپر است که اطلاعات نسبتاً کاملی از وضعیت خودرو به شما می دهد.

ابتدا ببینید خودرو سوخت دارد یا نه؟ هر چند داشتن بنزین مساله ای بسیار آشکار است اما عده بسیاری به آن توجه نمی کنند. البته داشتن سوخت تنها کافی نیست. رسیدن آن به موتور و ریل سوخت (در خودروهای انژکتوری) و یا رسیدن آن به کاربراتور در انواع کاربراتوری نیز مساله ای است که در ادامه باید بررسی کنید.

در بسیاری مواقع خودرو به درستی استارت می خورد و برق به نحو مناسب به سر شمع می رسد ولی سوخت به موتور نمی رسد.برای تست مسیر سوخت و رسیدن آن به موتورباید اموری که گفته می شود را تک به تک انجام دهید.

برای انجام این امور به تعدادی ابزار نیاز دارید. انبر دست، پیچ گوشتی دو سو و چهار سو. در مدل های انژکتوری ابتدا ریل سوخت را پیدا کنید. ریل سوخت در بالا و پشت انژکتورهاست. (در مورد پراید این قضیه بیشتر صدق می‌کند) یک لوله که به آن چهار انژکتور متصل است. به سر این لوله یک شیلنگ وصل است.

برای خارج کردن شیلنگ از این لوله نیاز به انبر دست دارید. بست دور لوله یا فشاری بوده یا پیچی.اگر فشاری است، دو طرف آن را با انبردست گرفته و به فشارید. سپس آن را عقب بکشید. اما اگر پیچی بوده باید پیچ بست را شل کرده و آن را عقب بکشید. 

معمولا بست ریل سوخت فشاری است. پس از خارج کردن شیلنگ بنزین از سر ریل سوخت، آن را درون ظرفی بگیرید تا در صورت خروج بنزین روی موتور و قسمت های داغ آن پاشیده نشود که خطرساز شود. سپس به کسی بگویید که استارت بزند (در مدل های انژکتوری باز کردن سوئیچ کافی است و نیازی به استارت زدن نیست)، به لوله دقت کرده و اگر بنزین به درستی از آن خارج شد می توان فهمید که سوخت به موتور می رسد.

حال اگر بنزین خارج نشد یا جریان بسیار ضعیفی داشت باید بخش های دیگری کنترل شود.اولین قسمت پمپ بنزین است. پمپ بنزین در انواع انژکتوری برقی بوده و معمولاً در باک نصب می شود. برای اطمینان از صحت کار آن، خودرو را در جایی آرام قرار دهید سپس سوئیچ را باز کرده و در قسمت عقب خودرو کمی دقت کنید.صدای وز وز کار کردن آن باید به گوش برسد.

اگر این صدا نیامد یقیناً پمپ بنزین سوخته یا مشکل دیگری دارد. توجه کنید پمپ بنزین در صورتی که خودرو روشن نشود چند ثانیه پس از شروع کار، خاموش می شود. بنابراین فرصت چندانی برای شنیدن صدای آن نخواهید داشت.در انواع کاربراتوری پمپ بنزین روی سرسیلندر قرار دارد. برای اطلاع از نحوه کار آن شیلنگ خروجی آن را بکشید و استارت بزنید.

اگر بنزین خارج شد پمپ سالم است در غیر این صورت باید باز شود. گاهی اوقات بنزین به پمپ نمی رسد و در سر راهش گرفتگی ایجاد می شود. به همین خاطر توصیه می شود هیچ گاه بنزین را تا انتهای باک مصرف نکنید.با توجه به کیفیت نازل بنزین در ایران و فرسودگی باک بنزین، ناخالصی های بنزین و پوسیدگی های باک، ته باک جمع شده و زمانی که شما بنزین ته باک را می کشید این مواد زاید وارد پمپ بنزین شده و مسیر عبور بنزین را سد می کنند یا در مسیر بنزین پیش از رسیدن به پمپ گرفتگی ایجاد می کند.

اگر از بحث سوخت خارج شویم به بحث هوا و رسیدن آن به موتور می رسیم. در انواع انژکتوری معمولاً از جانب این موضوع مشکلی پیش نمی آید و گرفتگی مسیر هوا فقط ممکن است مصرف سوخت را افزایش دهد اما در انواع کاربراتوری رعایت نشدن نسبت هوا به سوخت سبب می شود که کاربراتور اصطلاحاً فلوت کند.

بیشتر شدن نسبت سوخت به هوا و غنی سوختن و کار کردن موتور گاهی به حدی می رسد که بنزین بیش از حد وارد کاربراتور می شود که دلیل آن تنظیم نبودن شناور کاربراتور است.

اگر مدل کاربراتوری در اختیار دارید و تشخیص دادید که کاربراتور فلوت کرده باید هواکش را باز کنید و بنزین های داخل کاربراتور را خالی کنید و یا شیلنگ ورودی به کاربراتور را بکشید تا دیگر سوخت وارد کاربراتور نشود. سپس خودرو را روشن کنید تا بنزین درون کاربراتور به مصرف موتور برسد. آنگاه شناور را کمی رو به پایین تنظیم و شیلنگ سوخت را متصل کنید.

استارت بزنید و به حرکت ادامه دهید. دقت داشته باشید در اولین تعمیرگاه شناور را به درستی تنظیم کرده و حرکت کنید. تنظیم شما فقط برای رسیدن به تعمیرگاه بوده و نمی تواند درست باشد. برای انجام این اعمال نیز باز هم به انبر دست و پیچ گوشتی دو سو، چهار سو و یک آچار فرانسه کوچک نیاز دارید. حال به بحث پر دامنه و پر مشکل برق خودرو می رسیم.

برق در تمامی خودرو ها نقش اساسی در محترق کردن مخلوط هوا و سوخت دارد. برای بررسی این مساله ابتدا به یکی از پر کاربردترین قسمت ها یعنی جعبه فیوز می رسیم. برای آگاهی از محل جعبه فیوز خودرو بهتر است از قبل دفترچه راهنمای خودرویتان را مطالعه کرده باشید اما به طور معمول جعبه فیوز خودرو ها در سمت چپ راننده و زیر داشبورد است.

در این جعبه تعداد زیادی فیوز قرار داشته که هر کدام مربوط به قسمتی می شود (در شماره آینده جعبه فیوز کاملاً شرح داده می شود) گاهی سوختن یک فیوز که مربوط به سیستم انژکتور یا سیستم مولد برق می شود از روشن شدن خودرو جلوگیری می کند.

عده ای برای بیرون کشیدن فیوز مشکل دارند. معمولاً در پایین جعبه فیوز یا روی درب آن یک انبر پلاستیکی کوچک قرار داشته که زائده ای در دو سر آن وجود دارد. این انبر کوچک مخصوص در آوردن فیوز است. عده بسیاری به آن دقت نکرده و به سختی فیوز را در می آورند.

همیشه فیوز نو و سالم همراه داشته باشید. اگر همراه نداشتید فیوزهای غیر ضروری مثل فیوز سیستم صوتی یا فیوز فندک را بکشید و در جای مورد نظر بگذارید. اما اگر از جعبه فیوز بگذریم به برق خودرو می رسیم که بسیار مهم است. خودرو خاموش کرده است. بنزین به انژکتورها یا کاربراتور می رسد ولی خودرو روشن نمی شود. اولین کاری که می کنید یکی از وایرها را بکشید.

وایر به کابل های نسبتاً قطوری گفته می شود که برق را از دلکو یا کویل دوبل به شمع ها منتقل می کنند. چهار وایر وجود داشته که برق را به سر شمع منتقل می کند. یکی از آنها را بکشید. سپس یک پیچ گوشتی داخل قسمت فلزی وایر قرار دهید.

پیچ گوشتی را به نقطه ای فلزی تکیه دهید، طوری که قسمت فلزی پیچ گوشتی به نقطه ای فلزی در تماس باشد. حال دست خود را از روی آن برداشته، به کسی بگویید استارت بزند. باید جرقه ای آبی رنگ بین پیچ گوشتی و قسمت فلزی رد و بدل شود. حال اگر این جرقه زده نشد، برق به سر شمع نمی رسد. باید مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کنید.

نرسیدن برق به سر شمع دلایل زیادی دارد. یا ممکن است از کویل دوبل باشد (در انواع انژکتوری) یا ممکن است از کویل یا دلکو به خصوص مگنت آن باشد (در انواع کاربراتوری). اگر از کویل دوبل باشد و یکی از قسمت‌های آن سوخته باشد شما نمی توانید کاری بکنید. اما اگر از سایر بخش ها باشد باید یک به یک کنترل شده تا مشکل برطرف شود.

پس از مرور فرآیند سوخت رسانی به موتور از باک تا ریل سوخت و انژکتورها نوبت به مرور اشکالات احتمالی در برق خودرو می رسد. گفتیم که باید برق را از سر شمع کنترل کنیم به گونه ای که اگر برق به سر شمع رسید و جرقه مناسب داشت از آن می گذریم اما اگر نرسید و یا جرقه ضعیف بود باید چهار قسمت را کنترل کرده و آنها را بررسی کنیم.

در مورد کنترل و تعمیر بخش های الکتریکی خودرو در شرایط خاص توجه داشته باشید در بعضی موارد کار خاصی از دست شما ساخته نیست و خودرو تنها توسط مکانیک و با داشتن ابزار خاص و البته قطعات یدکی قابل تعمیر است.

در خودرو های امروزی تلاش شده این قطعات حساس با کیفیت و طول عمر بالا ساخته شوند تا کمتر نیاز به تعویض پیدا کنند اما در نهایت همواره احتمال خرابی آنها وجود دارد. اولین قسمتی که باید کنترل شود جعبه فیوز است. این جعبه که به طور معمول سمت چپ شما کنار فرمان قسمت پایین قرار دارد تعداد زیادی فیوز را در خود جای داده است که هر یک از آنها وظیفه کنترل شدت جریان برق یکی از قسمت های خودرو را بر عهده دارند.

در این بخش باید برای یافتن مشکل برق رسانی خودرو فیوزی که مربوط به سیستم برق خودرو استت کنترل شود (در خودروی پراید از فیوزهای سمت چپ آخرین فیوز ردیف وسط). اگر این فیوز آب کرده بود و فیوز یدک به همراه نداشتید فیوز وسط ردیف پایین را کشیده و جای آن قرار دهید. فیوز وسطی که می کشید مربوط به ساعت و فندک است که در این مواقع زیاد اهمیت ندارد.

اگر مشکل رفع نشد از جعبه فیوز می گذریم و قطعه بعدی که روی گیربکس قرار دارد می رسیم. سنسوری کوچک که به آن یک سوکت قهوه ای رنگ متصل است. این قطعه که به چشمی گیربکس مشهور است در مسیر برق خودرو قرار داشته و اگر احیاناً بسوزد خودرو به هیچ وجه روشن نمی شود.

این قطعه را نمی توان تغییر داد یا به وسیله حذف آن از مسیر برق را به سر شمع رساند. پس اگر بسوزد باید تنها عوض شود تا خودرو روشن شود.در اتومبیل های انژکتوری به جز مدل های قدیمی دیگر از دلکو در این خودروها خبری نیست و عملاً دلکو حذف شده است. سوال در اینجاست که تقسیم برق که توسط دلکو صورت می گیرد چه می شود؟

در این خودروها از کویل دوبل استفاده می شود که خودش برق را به هر شمع می رساند. همچنین جریان برق را نیز تقویت می کند. در این کویل ها دیگر چیزی به نام تقسیم برق نداریم بلکه کویل این وظیفه را انجام می دهد به این صورت که به این کویل ها، کویل دوبل می گویند و نحوه کار آنها به این صورت است که این کویل ها همزمان دارای دو جرقه هستند.

سیلندر یک و چهار با هم جرقه می زنند و سیلندر دو و سه نیز با هم جرقه زده می شود بنابراین اگر ما جای وایر یک و چهار را با هم عوض کنیم عملاً هیچ اتفاق نمی افتد در مورد سیلندر دو و سه نیز چنین است. وقتی سیلندر یک و چهار با هم جرقه می زنند چون فقط یکی از سیلندرها در مرحله انفجار است پس فقط جرقه همان شمع مفید واقع می شود و سیلندر دیگر نیز هم زمان در آن جرقه می زند هرز می زند و آن جرقه به هدر می رود.

کویل ها نیز به دو قسمت تقسیم می شوند:

کویل های دوبل یکپارچه: چهار برجک که وایر به آنها متصل می شود بر روی یک واحد قرار دارد و با سوختن یکی از برجک ها نیاز به تعویض کل کویل می باشد.

کویل های دوبل دوپارچه: دو برجک یک و چهار بر روی یک کوئل و دوبرجک دو و سه بر روی یک برجک دیگر است ولی نزدیک هم هستند و مزیت آن این است که با سوختن یکی از کویل ها نیاز به تعویض کل کویل نیست. در این موارد گفته می شود یکی از خانه های کویل سوخته است و همان یکی تعویض می شود.

توجه داشته باشید وایرهای مورد استفاده در کویل های انژکتوری باید از نوع سیلیکونی باشد که قطر آن هشت میلی متر مربع است.

قسمت فشار ضعیف کویل که سیم های نازک به آن وارد می شود دارای ترمینال‌هایی به شماره 1-2-3-4 است که به ترمینال یک و دو آن قطب منفی از ECU وارد می شود و شماره چهار آن برق مثبت از رله دوبل وارد می‌شود و ترمینال شماره سه به صورت آزاد رها شده است که تعمیرکاران آن را به عنوان سیم یکسره میشناسند ولی محلی برای نصب خازن است تا عمر مفید کویل بالا رود (نکته مهم اینجاست که این قطعه به صورت استاندارد خازن ندارد) شاید برای عیب یابی تعبیه کرده اند.

خازن مورد استفاده باید 25درصد میکروفاراد ظرفیت داشته باشد.این نکته را باید یادآوری کنم که کشیدن وایرها و تست برق خودرو با بدنه کار درستی نبوده و امکان آسیب رسیدن به ECU و کویل دوبل وجود دارد. برای تست باید یک شمع در سر وایر قرار داد و جرقه را کنترل کرد.

اما وقتی در شرایط اضطراری گیر می کنید و شمع در دسترس ندارید باید با بدنه خودرو چک کنید یا اگر وقت دارید با آچار شمع یکی از شمع ها را باز کرده و وایر را سر آن قرار دهید سپس جرقه سر شمع را نگاه کنید. اما اگر از کویل دوبل بگذریم در نهایت به رله دوبل می رسیم. این رله نیز نقش اساسی در سیستم برق خودرو ایفا می‌کند.

ابتدا باید وظایف این رله را شرح داد تا بتوان قطع بودن آن و روشن نشدن خودرو را بررسی کرد. رله دوبل وظیفه برق رسانی به قسمت های مختلف موتور را بر عهده دارد و از ECU دستور می گیرد. این رله از دو رله مجزا تشکیل شده است.

این رله برق رسانی برای ECU را در حالت های سویچ بسته، سویچ باز و موتور روشن را بر عهده دارد. برق رسانی به این قطعات نیز از وظایف رله دوبل است: پمپ بنزین، انژکتورها، ECU، کویل دوبل، شیر برقی کنستر، گرمکن دریچه گاز، المنت، سنسور اکسیژن. حال متوجه شدید که اگر این رله خراب شود جز با تعویض آن هیچ گاه خودرو روشن نمی شود. همچنین وظایف این رله نیز تا حد بسیار خلاصه ای شرح داده شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
Alidarush:
سلام،خدا قوت ،تشکر و سپاس بابت مطالب ارزنده،مفید وپرمحتوي ، اجرکم عندا...
محمد عباسی:
ماشینم کاربراتور هست ودرحین رانندگی خاموش شد وهرچی استارت زدم روشن شد علت چیه
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

ابوالفضل عزیزی:
سلام خسته نباشید خدمت شما بنده ام وی امx33دارم برق برای کویل نمیاد
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمدرضا جهانبخش:
سلام علت نرسیدن برق سرکویل وشمع مزدا۳۲۳ وفیوز آن کجاست ماشین استارت مخورد وبنزین جریان دارد اما جریان برق ندارد ممنون از راهنمایی شما
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد فرجی:
سلام من ماشینم پراید کاربراته ماشین حوش میارع بعدش که خنک کردم و امپر اومد پایین ماشینو خاموش کردم ولی اب توی رادیات یه خورده داغ بود ولی 5 دققه بعد که استارت زدم ماشین روشن شد ولی حواسم نبود بنزین نداره خاموش کردم فرداش رفتم بنزین گرفتم ریختم تو ماشین ولی روشن نشد هلشم دادم زدم تو دنده ولی روشن نشد بعد بنزین ریختم تو کاربرات بازم روشن نشد تز چیه این مشکل؟؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد:
باسلام .ممنون بابت راهنمایی خوبتون.ماشین من استارت میزدم ولی سر شمع جرقه نداشتم که به لطف راهنمایی های شما مشکل رو پیدا کردم ورله دوبل رو باز کردم وتمیزش کردم درست شد مونده بودم ماشین رو چجوری ببرم توشهر بازهم ممنون
:
سلام خسته نباشید .ماشین من پیکان انژکتور است هرازگاهی برق به شمع نمی رسید من هم تکه سیمی بر سر و ایر یک وصل میکردم و به بنده وصل میکردم وبا یک یا دو بار استارت زدن برق میومد .ام آلن این کارو میکنم دیگه برق نمیاد .اگه امکانش است برام مشکلش رو تو1یح دهید.باتشکر
اصغر شاه راه:
باسلام::من یک پراید نیمه انژکتور دارم چند وقتی است که وقتی خودرو داغ میشود خاموش میکنم با استارت روشن نمی شود باید چند دقیقه بگذرد بعد روشن می شود ::اگر راهمناییم بفرمایید که مشکل از چیه ممنون می شوم ::
روح الله علیمرادی:
با سلام من یک لیفان 520 دارم که از دو دهنه کویل برق به دو تا وایر نمی‌رسد. وماشین خیلی بد روشن می‌شود. وزمانی که روشن می‌شود ماشین پرت پرت می‌کند. اول فکر کردم از کویل است آن راتعویض کردم. درست نشدوبعدفکر کردم از سنسور دور موتور که وی گیربکس است از آن است. ولی آن هم نبود از چی است؟حتی به یکی از سیم هایکوی برق نمی‌رسد. باتشکر ممنون میشم اگه پاسخی در این مورد دارید
مجید نصری:
سلام ماشینم۴۰۵ کاربراتور هست.یک دفعه تو حرکت دور موتور افتاد وهر چه استارت زدم روشن نشد.کوعل ومگنت عوض کردم قطع کن رو هم بررسی کردم چکش برق در دلکو.ولی باز برق سر وایر نمیاد.راهنماییم کنید ممنون میشم.فقط لطفا فردا حتما با من تماس بگیرید.سپاس
بابک کاویانی:
سلام من ی سمند مدل 91دارم ک ی مدته خود ب خود خاموش میشه همه جا بردم میگن برق ب کویل نمی‌رسه ب همه چی وصله ب کویل نمی‌رسه روشن نمیشه ولی از باطری سیم یسره میکشم ب کویل ماشین روشن میشه سنسور روکیربکس چشمی رله دوبل همه چیش سالمه ممنون میشم کمکم کنید درضمن کویلمم نو انداختم
:
سلام من پرایدکاربرات دارم چندروزپیش شستم دیگه روشن نشدکویل خریدم چکش برق خریدم استارت میخوره روشن نمیش لطفاکمک کنین ازچیه چیکارکنم
علیرض :
سلام خسته نباشید غرض از مزاحمت پراید مدل 83 نیمه انژکتور دارم استارت میزنم ماشین روشن میشه نزدیک یک کیلومتر که با هاش مسیری را طی کردم ناگهان خاموش میشه استارت میزنم روشن نمیشه بعد از 2 الی 3ساعت استارت میزنم روشن میشه دوباره پس از طی کردن مسیری خاموش میشه بنزین رسانی اش خوبه چیکار کنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

علیرصا شریفی:
پژو ۴۰۵ دارم چند روزی حالت خفگی و عطسه شدید داشت والان کلا برق شمع پمپ بنزین قطع شد ریل دوبل تعویض کردیم باز همان استارت میزنه ولی برق سر شمع نمیرسه لطفا راهنمایی کنید کلافه شدم مدل ۸۶
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حسین زاده:
سلام ماشین پیکان دارم صبح درهنگام استارت زدن برق سر شمعها نمی اید ولی وقتی موتور پس میزند جرقعه سرشمعها می آید وقتی روشن می‌شود تا شب مشکلی ندارد تا روز بعد
امید زنگویی:
سلام ماشین پراید مدل 86 تو حرکت خاموش شد و برق سر شمع ها و کویل نمیاد همچنین پمپ بنزین برق نمیاد ولی بقیه جاها برق داره واستارت هم میخوره
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

احمد کریم زاده:
سلام ماشین من کاربراتور هست استارت میزنم استارت میخوره ولی روشن نمیشه بنزین داخل کاربرات میره ولی روشن نمشه
پژو۲۰۰۰:
سلام ایراد از سوکت کویل هستش براپژو۲۰۰۰
سعید محمدی:
سلام خسته نباشید.من یه پراید ۸۲کاربراتوری دارم صبحها که ماشین کاملا سرده هرچی استارت میزنم روشن نمیشه اومدم برق ماشینو امتحان کردم برق برا کویل میاد ولی اصلا جرقه نداره کویلم عوض کردم بازم همنطوره .بعضی وقتاهم روشن میشه خود به خود خاموش میشه یکی میگه مگنته .یکی میگه فیوز مگنته یکی میگه چکش برقه میشه راهنمایی کنید لطفا.
مصطفی رضایی:
سلام پژو 405 دارم ماشین رو خاموش کر دم هرچی استارت زدم روشن نشد برق سرشمع نمیاد
سیدحمید رضا دهقان:
سلام نیسان ۲گانه کارخانه انژکتور دارم توحرکت ۳کارکرد ویک دفعه خاموش شد.فیوزها سالم بودن رله دوبل عوض کردم پمپ بنزین سالمه برق سر وایر شمع نمیاد سنسور روی گیربکس هم عوضکردم .سنسور دور موتورم عوض کردم بازم برق نیامد دیگه باید چیکار کنم که درست بشه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حسین شهیکی راد:
سلام من پژو2000دارم چندروزخاموشه هرچی استارت میزنم روشن نمیشه برق چک کردم از کویل برق ردنمیکنه موندم چکارش کنم توشهرما هیچکس ازکاربراتوری نمیدونه اگ امکانش هست دراین موردکمکم کنیدممنون میشم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد مژدی :
سلام خسته نباشید من ماشینم پراید کاربراته یک هفته پیش صبح میخاستم ماشینو روشن کنم هر چی استارت زدم روشن نشد برق از کوئل به دلکو و سر شمع نمیومد تعمیر کار گفت از مگنته دو بار مگنت عوض کردم باز هم روشن نمیشه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

علی:
من گربیکس تعمیر کردم. بعد ماشین بسته شد. الان برق همه جا ماشین هست ولی سر شمع نمیاد. کوئل. و سکوت دبل عوض کردم و چمشی. گیربکس. ولی برق سر شمع نمیاد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

:
سلام چرا سویچ رو باز میکنم صدای پمپ بنزین نمیاد و روشن نمیشه ولی سیمی که از کوئل به باطری کشیده شده که به باطری وصل میکنم صدا پمپ بنزین میاد ماشین روشن میشه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مهدی:
سلام من نیسان دوگانه‌ کارخانه دارم بعضی مواقع شب خاموش میکنم صبح روشن نمیشه همه چیزها عوض کردم فقط سرشمع برق نمیاد ولی باهل‌روشن‌میشه لطفا‌راهنمایی‌کنیدممنون
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

م ع همّت:
ماشین من تیبای دوگانه هست با اینکه باک پر بوده و کپسول گاز هم تانیمه پر است سوئیچ بعد از باز شدن استارت نزده و ورجه بنزین و گاز روی صفر قرار دارد بعد از باز کردن سوئیچ صدای پمپ بنزین هم نمیاد و برق هم سر شمعها نمیرسه اشکال از چی هست. ممنونم از پاسخ گوئی شما .
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نصیری:
سلام خسته نباشید . من ماشین هیوندای اکسل مدل ۱۹۹۲ دارم .دوسال تو پارکینگ خوابیده بوده .بردم باتریسازی .مگنت و سیم کشی کامل تعویض شده ولی هرچه استارت میزنیم روشن نمیشه .روغن موتور هم که عوض کردیم روغنی که تخلیه شد مقداری بنزین قاطی داشت . ممنون میسم از راهنمایی شما
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مجتبی :
سلام ماشین من پراید 83 برق کول 1و4 ندارد وماشین بد روشن میشه ووقتی هم روشن میشه پر پر میکنه من سنسور دور موتور رله دوبل کول ایسیو را نو انداختم بازم روشن نشد سیم کشی را چک کردم بازم نشد لطفا راهنمای کنید باتشکر کول 2و3 برق دارد ولی 1و4ندارد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

هیمن احمدی:
سلام ماشین پیکان استارت میخور برق پشت شمع قط هست صدای پمپ نمی آید
مرتضی کیخایی:
پژو۴۰۵دارم مدل۹۲تازگی خاموش میکنم وقتی میخوام روشن کنم استارت میخوره ولی روشن نمیشه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مسعودطحانی مشکانی:
سلام من یه لیفان ۵۲۰ دارم توحرکت خاموش شد بکسلش بردم برق پشت امپرنمیومدبعدازچندساعت برق اوردیم پشت امپرالان پمپ تمام برقیش کارمیکنه فقط برق به کوهیل نمیده عیبش چیه ممنون
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

ابراهیم لاهوتیان:
من یه پراید 82 نیمه انژکتور دارم برق برای کویل نمیا د یعنی برق سویچ میاد روی کویل ولیوایر جرقه نمیزند خواستم ببینم ایا اسیو نقش در این سیستم دارد یا عیب از دلکو هست ممنون میشم اگه کمک کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

دانیال:
من ماشینم تو پارکینگ مونده پمپ کار می‌کنه بنزین اوکی از چیه ماشین روشن نمیشه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

آریا:
سلام پراید ۹۱ الان هرچی استارت میخوره روشن نمیشه رله دوبل سالمه رله دوقلو سالمه سوزن انژکتورها تعویض شده وبرق میرسه شمعها سالمه وجرقه داره بنزین هم میاد سنسور دور موتور تعویض شده هیچ خطایی هم نداره با دیاگ چند بار ریست کردیم ولی همچنان استارت میخوره ولی روشن نمیشه به نظر شما علت چی میتونه باشه؟؟؟؟ در ضمن خودرو تک سوز بنزینی است
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

زاهدین مرادیان:
سلام خدمت شما عزیزان من یه وانت مدل نود دارم مشکلش اینه سیلندر دو وسه برق به سر شمع نمیاد کویل دو تیکه روشه کویل شماره دو وسه عوضکردم با رعله دوبل باز درست نشد به نظرتون مشکل از کجاست کمکم کنید ممنونتون میشم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

آرسین:
پراید۸۷ دارم.بعداز بارکردن سوئیچ،صدای پمپ شنیده شد،استارت زدم روشن نشد،دراستارت دوم اصلا صدای پمپ نیومد.استارت میخوره،کوئل دوبل رو یکسره کردم.صدای ممتد پمپ راشنیدم،ولی با زدن استارت بازهم روشن نشد! بنظر شما علتش چیه؟دسترسی به مکانیک ندارم.چیکارباید بکنم؟
محمود فتحی زاده :
با سلام پراید ۱۳۲ مدل ۹۵ دوگانه دستی دارم شمع وایر عوض کردم دیدم برق میده دوباره یک دست وایر نو زدم دویاره برق داد رو وایر ها اومدم کویل نو و یک دست وایر نو زدم دوباره برق میده هیچ استاد کاری هم این علت نمی دونه ممنون میشم راهنمایی کنید
محمد:
سلام من ماشینم پیکان وانت کاربراتور هست دیروز ماشین اوکی بود همچیش قشنگ با تک استارت روشن میشد دیشب ماشین گذاشتم در خونه یه چن ساعت بعد اومدم استارت زدم دیدم روشن نمیشه هر چی هولم دادم روشن نشد سوختشم نگاه کردم دیدم بنزین تو کاربرات میره اما روشن نمیشه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم
سهرابی:
سلام خسته نباشید ماشین من پرایدمدل 90 انژکتور است کویا 1.4 با سوکت عوص کردم الان برق به شعم نمی شه مشکلش دیگه از کجا میتونه باشه اتصالی هم داشت گرفتم الان بازم برق نمیده
حمید علیپور:
سلام ماشین ۴۰۵دارم گاهی اوقات برق سرشمع قطع میشه بعد ده دقیقه روشن میشه هر چیزی که مربوط میشه به برق وسوخت تست کردم امانشد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مجید علیجانی:
سلام.ماشین من مدل 79, هست العان ریپ زد وخاموش شد چند بار استارت زدم روش میشه ولی ریپ میزند دفعه آخر دیگه روشن نشد.بنزین داخل کاربراتور میاد ولی برق سر شمع نیست وایر را از سر کویل در آوردم و استارت زدم بازم برق نیامد.. میخواستم ببینم مشکل از چی هست.ایا مگنیت یوزونده یا مشکل از جای دیگه هست
خالده:
سلام من خاور دارم چند روز که استارت میزنم اما روشن نمیشه دلیلش چیه میشه راهنماییم کنید
مهرعلی سهرابی:
سلام خسته نباشید ماشین من مدل۸۰ پیکان وانت کاربراتوری است برق به وایرها نمی رسدشمع ووایرومگنت افتامات عوض کردم وفیوزهاراهم چک کردم علت قطع شدن برقراپیدانکردم لطفاراهنمایی کنید
کیانوش خاضعی:
باعرض ساام، من یک پراید نیمه انژکتور دارم. که برق به سر کوئل نمیاد. تمامی رله ها تعویض کردم. ولی روشن شد. حالا چکار کنم.
پایدار صفایی:
سلام ماشین من پیکان هست بنزین زیادفلودمیکنه ازکاربراتوروقتی استارت میزنم بنزین ازکاربراتوربیرون میزنه روشن هم نمی شود علت اش چی هست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

رحیمی:
با سلام دوو اسپرو دارم ماشینم در حال حرکت خاموش شد وروشن نمی شود پس از بررسی مشخص شد فقط یکی از وایرها برق دلرد ضمنا شمع ها سالم قسمتی که باید دلکو را به حرکت دراورد نمی چرخد و قفل کرده است بفرمایید باید چکار کرد و مشکل چیسا
رضاایرانمنش:
سلام خسته نباشید وانت دیارخودرو دارم واشرسرسیلندر تعویض کردم الان نه پمپ بنزین کارمیکنه نه سیستم کویل برق داره ممنون میشم راهنمایی کنید
مجتبی بدیعی:
سلام پراید ۸۹ انژکتور دارم برق به پمپ بنزین و سر شمع نمیاد که روشن بشود مشکل از چی میتوند باشد
عادل نادری:
سلام هرجندبار برق پمپ وکویل ماشینم قط میشود استارت میخورد روشن نمیشودرله دوبل فیوض سه تای م عوض شد
قنبرعلیپور :
سلام من ماشینم پراید هستش در مسیر یه دفعه خاموش شد هرکاری کردم روشن نشد رله دوبل عوض کردم فیوزها رو چک کردم همه کار کردم نشد برق به کوعل نمیرسه مشگل کجاست ممنون می‌شم لطفا راهنمایی کنید
علیرضا نوچیان :
سلام خسته نباشید. من دوو اسپرو مدل 1994 دارم برق کویل قطع شده رفتم پیش برقکار بهم گفت کویل سوخته عوض کن درست میشه . گرفتم گذاشتم روش ولی باز برق از کویل نمیاد ک ماشین روشن بشه مشکل چیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید"
سزار فراعنه:
این کارشناس کجاست پیامه این ملتو جواب بده .
پاسخ زینگ:
سلام.
کارشناسان و متخضضان ار تمامی رشته ها می توانند در این سامانه ثبت نام کنند تا هم پاسخگوی مردم باشند هم تبلیغی برای کسب و کارشان باشد
مجموعه هومان پویان فقط متخصص حمل و نقل و بازرگانی هست

محمد:
سلام ماشین وانت کار براتی برق سر شمع نمی اید از چه
داود بهبودی :
باسلام من ماشین روامدل 86دوگانه کارخانه می‌باشد دارم استارت میخوره ولی روشن نمیشه برق به سرشمع هانمیرسه تازه کویل هرچهارتاشوعوض کردم ولی نمیدونم باچرابرق به شمعهانمیرسه بااینکه بنزین هم بخوبی میادیکدفعه درحین رانندگی ماشین خاموش شدودیگرروشن نمیشه ممنون میشم راهنماییم بکنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حسن:
سلام من ماشین پیکان ۸۳ دارم همیشه اولین استارتم ۲۰ ثانیه طول می‌کشه تا روشن شه.باخاموش کردن بلافاصه استارت روشن میشه اما بعداز ۵دقیقه خاموشی مثل اول ۲۰ثانیه طول می‌شه.ممنونم اگه راهنمایی کنید.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سیروس نوری:
سلام خسته نباشید.متخصانه محترم لطفن راهنمایی کنید پیکان کاربراتور دارم ۳شب پیش اومد پارک کردم صبح هرچی کردم روشن نشددلکو چکش برق فیوض دلکو عوض کردم برق سر شمع نمیاد.البته شب که میومدم خوب کارنمیکرد ریپ میزد وایمستادم خاموش میکرد.الان موندم دستمم خالیه ببرم تعمیرگاه توروخدا اگه میتونید کمکم کنیدرفتیم تو ۴روز کارنکردم برا خرجی موندم چیکارکنم 😔😔😔
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

غلامعلی کوچکی:
سلامپراید مدلذ٧٩دارم سه روز پیش تو دنده عقب گرفتن خاموش شد بعد از وض کردن مگنت درست شدذولیشبب دوباره تو حرکت خاموششد دوباره گنت بر اش خریدم ولی الان دیگه برق روی دللکو نمیاد و روشن نمیشه دیوده دلکو هم عوض کردم از بررق نمیاد عللت چیه لطفا راهنمای بفرماید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

پیمان:
جواب سوال آقای علیرض که پرایدنیمه انژکتوری مدل ۸۳ داشت اینکه اگه پس ازطی خاموش میشه وبایدصب کنه بهدازچنددقیقه دوباره روشن میشه وبازهم بعدتزطی مسیری دوباره خاموش میشه ومجددبعدازچنددقیقه دوباره روشن میشه ایرادازکویل هست که نیم سوزشده.یعنی وقتی که مسیری رومیری کویل داغ میکنه وماشین خاموش میشه چون ازکارمی افته امابعدازگذشت چنددقیقه که خودروسروممیشه دوبارت روشن میشه
پاسخ زینگ:
سلام.

احمدی:
سلام دوستان من پراید نیمه انژکتوردارم.جاده میرفتم یهو شروع ب ریپ زدن کرد.گازمیدادم هی خفه میکرد.خاموش کردم دیگ روشن نشد.قشنگ استارت میخورد ولی روشن نمیشود.پمپ بنزین نو گرفتم انداختم.بنزین میاد.وایروسط رو درمیارم برق تا سر کوئل میاد.ولی وقتی ب دلکو وصل میکنم برق سر وایر نمیاد.خاهشن کسی آگاهی داره راهنمایی کنه.
محمدروشن زاده :
سلام ماشین پراید کاربراتوری چرا صبح هوا سرد جرقه سر شمع نداره میشه کسی راهنماییم کنه ک مشکل از کجاست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد ضعیفی :
با سلام پراید ۸۵ انژکتور برق پمپ بنزین و کوبل قطع شده فیوز پمپ داخل ماشین هم برق نداره ولی رله دوبل سالمه استارت میخوره ولی روشن نمیشه علت را لطف میکنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

ناصر سالاری:
ماشینم 405روشن نمیشه با استارت زیاد روشن شد بنزین از درب منبع اغزوز سرسلند بنزین میدهد
علی قاسمی:
سلام ماشین پژو 405استارت میخوره روشن نمیشه ولی با برق مستقیم به کویل دادنی روشن میشه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سجاد رحمانی:
سلام. پراید مدل ۸۳ نیم انژکتور دارم یدفعه خاموش کرد برق پمپ بنزین و برق شمع ها نمیاد .علت چیه ؟ ممنونم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد حسین:
سلام من پژو دوهزار دارم دیروز یهو خاموش شد همه چیو نگاه کردم اما برق سر وایر نمیاد روشن نمیشه اگه امکان داره راهنمایی کنید
امین:
سلام خسته نباشی من پراید کاربرات دارم چند وقتی هست ماشین در حین رانندگی خاموش میشه هرچی استارت میزنم روشن نمیشه بعدویه سیم ازدسر منفی باطری میزنم به منفی کویل یه تک‌استارت میزنم بعد سیم بر میدارم با استارت بعدی روشن میشه یعنی دروواقع شک‌میدم به کویل خواستم ببینم‌مشکل از چیه کویل مگنته .....با تشکر
امیری حسن:
عالی تشکر
میثم نیک ابادی:
سلام من دوو ریسر دارم ماشینم یه دفعه تو خیابان خاموش شده که برق ماشین روچک کردم فقط برق به سرشمع نمی‌رسه همه ماشین برق داره جز دلکو هرجا هم بردم نتونست کمک کنه لطفاً کمکم کنید،
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سیدمهدی امینی:
پاسخ ازافراد متخصص کمک بگیرید وسوال نفرمایید
محمد یزدان مهر:
سلام پراید ۸۶ گیر بکس باز بسته کردم یه ۱۰دقیقه روشن بود بعد خاموش شد برق سر شمع ها نمییاد ممنونم راهنمایی کنید
حسین قربانی:
سلام ماشین پیکان انژکتوری برق سر شمع نمیاد اما یه سیم به واریر خونه یک به منفی اتصال میدم روشن میشه مشکلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
سعیداکبری:
برق کول داردولی سره وایرشمع نمیادپژو۲۰۰۰
اکبر افشار:
سلام ماشین پژو ۲۰۰۰برق کویل قطع شده بعضی وقت وصل میشه با استارت زدن دوباره قطع میشه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

علی رضا:
سلام ۲۰۶ مدل ۸۳ دارم بار آدل که سوئد باز میکنم صدای پمپ بنزین میاد وقتی میبندم ودوباره سویچ باز میکنم دیگه صدا نمی‌یاد و ماشین هم چون بنزین نداره روشن نمیشه ظاهرا برق به دلکو نمی رسه شاید از bm34 باشه چکار کنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

پرویز:
خودرو پژو 405 استارت میخوره ولی روشن نمیشه .سر باطری منفی رو در میارم میزنم و برق ماشین رو که تخلیه میکنم و سر باطری رو جا میزنم ماشین روشن میشه علت چیه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

جعفر عظیمی :
سلام من پراید 82 نیمه انژکتور دارم دیشب موتور شوئی کردم دیگه روشن نشد برق سر شمعها میاد بنزین هم میاد ولی روشن نمیشه کسی هست کمکم کنه خدا خیرتون بده
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد باستانی :
سلام ماشین من سیلو هستش برق سر کوئل نمیاد انژکتوری هست تمام فیوزها هم سالمه ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مهدی انیسی:
باسلام و احترام پژو ۲۰۶ مدل ۸۱، مدتی است که گاها برق پشت کوئل بدون دلیل قطع می‌شود و ماشین روشن نمی‌شود که بعد از چند استارت و بازدید بدون دلیل و اینکه قطعه ای تعویض گردد جریان برق وصل شده و ماشین روشن می‌شود، ممنون می‌شوم راهنمایی فرمائید. باتشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمدرضا شیری:
سلام خسته نباشید ماشین من پژو۲۰۰۰هست ماشین من گاهی اوقات دور موتور شلاقی میزنه بعد که خاموش میشه دیگه روشن نمیشه.بنزین هم میاد داخل کاربرات گاهی هم راحت روشن میشه مشکلی نداره ۲/۳روز یه بار این مشکل من دارم.میشه کمک کنید واقعا گرفتار شدم اینجا میکانیک که دست بزنه به این ماشین نیست واقعا به کمک احتیاج دارم یه مکانیک هم هست که آقا امیر هست تعمیرگاه سخاوت کارش حرف نداره ولی متاسفانه مسیرش دوره جرعت نمیکنم با این وضع ماشین برم پیشش که رفع ایراد بشه
پاسخ زینگ:
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

صفدر عمرانی :
سلام من ماشین پزو ۴۰۵دارم استارت میخور روشن نمیش بنزین میات وسرشمع برق نمیات
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

ابوالفض زارعی :
سلام علت عدم رسیدن برق به کویل 2 و 3 در ماشین لیفان ایکس 60 چیست ؟
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سمانه کارگشا:
سلام یک اردی کاربرات دارم برق ازکویل نمدیه یکی نوخریدم بازم برق نمیاد مشکلش چی ممنون میشم کمک کنین
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>