اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیستم ترمز هیدرولیکی

هیدرولیک

معمول ترین سیستم ترمز بوده، که به سیستم بوستر خلائی نیز معروف می باشد. در این سیستم با توجه به فشار خلایی که در ورودی هوای موتور قرار داشته و با استفاده از پمپ فشاری روغن ( چه به صورت اهرم کنترل شونده به وسیله انسان و چه به وسیله سیستم کنترل کننده الکترونیکی)، نیروی ترمز چندین برابر شده و به بوسترها انتقال خواهد یافت.انتقال نیروی ترمز از پدال به چرخ ها.

از این سیستم ترمز هنگامی که خودرو خاموش بوده، نمی توان استفاده نمود و یا حداقل به آن اعتمادی نمی‌توان داشت در مواقعی که خودرو خاموش می باشد. به همین دلیل در اکثر خودروها شدیدا توصیه شده است که حتی برای جابه جایی کوچک ( دنده خلاص بوده و هل دادن به اصطلاح)، خودرو را روشن نموده چون امکان خارج شدن کنترل به وسیله ترمز گیری ناقص وجود دارد.

سیستم ترمز دستی

ترمزدستی

ترمز دستی به ترمز پارک نیز معروف بوده است و برای ساکن نگه داشتن خودرو، بیشترین استفاده را دارا می‌باشد. البته در چندین نمونه و مورد فنی از لحاظ کارایی وجود داشته، که در مقالات تکمیلی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

سیستم ترمز، ترمز پنوماتیکی

پنوماتیک

این سیستم ترمز به وسیله نیروی کمپرس باد ( همان نیروی پنوماتیکی) عمل می نماید که به جای نیروی خلاء و استفاده از مایع روغن ترمز ف از نیروی کمپرس باد برای به حرکت درآوردن بوسترها استفاده می گردد. این سیستم در خودروهای سنگین و نیمه سنگین بیشترین استفاده را دارد.

سیستم ترمز الکتریکی

الکتریکی

در این سیستم، که جایگزینی مناسب برای سیستم هیدرولیکی یا بوستر خلائی گردیده است، عملگرهای این سیستم کاملا الکتریکی بوده و جایگزین اهرم بندی سیستم بوستر خلایی و هیدرولیکی گردیده است. این سیستم را با نام سیستم ترمز خشک نیز شناسایی می نمایند، زیرا فاقد هرگونه مایع هیدرولیک و سیستم خطوط هیدرولیکی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>