اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میلگرد
عموما برای تقویت بتن و سازه های سنگی در تحمل نیروهای کششی، از میله های فولادی استفاده می شود. بتن به صورت ذاتی برای تحمل نیروهای فشاری استحکام دارد، اما نیروهای کششی می توانند باعث شکستن آن بشوند. میلگردها به عنوان یک عامل تقویت کننده ی بتن از سال 1968 به شکل استاندارد تولید و استفاده می شوند، هرچند انواع مسطحی از میله های تقویتی هم وجود دارند که بیشتر برای تقویت سطوح افقی بتنی از جمله مسیر بزرگراه ها و اجزای پل ها به کار برده می شوند.

سازه های سنگی و دیواره های ملاتی مشخصاتی تقریبا شبیه به بتن دارند و در تحمل تنش های کششی نسبتا ضعیف هستند. برخی قطعات استاندارد سنگی مانند بلوک ها و آجرها طوری طراحی شده اند که در آن ها حفره های مخصوصی برای قرارگیری میلگردهای تقویتی تعبیه شده است.

اگرچه برای تقویت استحکام کششی بتن می توان از هر ماده ای با استحکام کششی بالا به عنوان عامل تقویت کننده استفاده کرد، اما فولاد و بتن وجه اشتراک خاصی دارند که این باعث استفاده ی بیشتر از فولاد برای ساخت میلگردهای تقویتی شده است. این وجه مشترک ضریب انبساط دمایی است و نزدیک بودن مقدار آن برای فولاد و بتن باعث می شود در شرایط دمایی مختلف، تغییر طول های یکسان مانع از بروز تنش های اضافی درونی در ساختار بتن شود و به این شیوه از تخریب زودهنگام بتن جلوگیری می شود.

آجدار کردن میلگرد با هدف بهبود چسبندگی میان بتن و فولاد تقویتی صورت می گیرد. طرح آج روی میلگرد مشخصات معینی ندارد، اما فضای میان برآمدگی ها و ارتفاع آج ها باید مطابق استانداردهای مربوط باشد. آج های ساخته شده روی بدنه ی میلگردهای فولادی اغلب با ایجاد سطح اصطکاک کافی، امکان چسبندگی فولاد و بتن را فراهم می کنند، اما همچنان این احتمال وجود دارد که با اعمال نیرویی که به اندازه ی کافی قوی باشد، از جای خود خارج شوند.

این اتفاق اغلب در موقع تخریب ساختمان رخ می دهد. برای پیشگیری از بروز این مشکل، میلگردها را در عمق زیاد در ساختار بتن جاسازی می کنند و یا اینکه انتهای آن ها را خم می کنند تا تا با ایجاد شکل قلاب مانند درون بتن قفل شوند و از جای خود حرکت نکنند. میلگردهای فولادی که از فولاد پرداخت نشده ساخته می شوند بیشتر در معرض زنگ زدن قرار دارند. زنگ خوردگی میلگرد باعث اعمال فشار درونی مضاعف به بتن می شود که در نهایت می تواند با ایجاد ترک منجر به تخریب ساختار بتن شود.این مشکل به خصوص در مناطقی که نزدیک به آب های شور قرار دارند، یا در ساختمان پل هایی که در مناطق سردسیر هستند و در فصل زمستان روی سطح آن ها نمک پاشیده می شود و یا کاربردهای دریایی اهمیت بیشتری دارد.

برای غلبه بر این مشکل، از میلگردهای فولادی ضد زنگ یا میلگردهای با روکش اپوکسی استفاده می شود که هرچند هزینه ی بیشتری در بر دارند، اما طول عمر پروژه را به شکل قابل توجهی افزایش می دهند. همچنین در مناطقی که احتمال زنگ زدن میلگرد بیشتر است، ممکن است از میلگردهای فولادی کامپوزیتی تقویت شده با فیبرهای پلیمری استفاده گردد.

مشخصات میلگرد
میلگردها عموما با استفاده از انواع گوناگون فولاد طی فرآیند نورد گرم تولید می شوند. بیشتر میلگردها از فولادهای تازه تولیدشده ساخته می شوند، اما گاهی از ضایعات فولاد هم برای تولید میلگرد استفاده می شود. میلگردها باید حاوی اطلاعات شناسایی خاصی باشند که از روی آن بتوان مشخصات آن را تعیین کرد.

انجمن آزمایش و مواد آمریکا مجموعه ای از اطلاعات استاندارد را تعیین کرده که باید برای هر میلگرد معلوم باشد:

  • شماره ی شناسایی اندازه ی میله.
  • نوع فولاد مورد استفاده. به عنوان مثال حرف N به معنای این است که میلگرد از فولاد نو ساخته شده و حرف W به معنای این است که میلگرد از فولاد ریخته گری شده ساخته شده است.
  • شناسه ی درجه ی میلگرد که در سیستم اندازه گیری انگلیسی می تواند 60 یا 75 باشد و در سیستم اندازه گیری متریک می تواند 420 یا 520 باشد. این شناسه بیان گر استحکام تسلیم میلگرد است.
  • نشانه ی اختصاری تولیدکننده ی میلگرد. این نشانه اغلب به شکل حرف اول اسم کارخانه ی سازنده است.

میلگردهای استحکام پایین تنها با سه نشانه که معرف نورد مورد استفاده در ساخت میلگرد، اندازه ی میلگرد و نوع فولاد مورد استفاده هستند شناسایی می شوند. در میلگردهای فولادی استحکام بالا، از خطوط ممتد برای تعیین درجه ی استحکام میلگرد استفاده می شود. دو خط موازی ممتد نشانه ی این است که میلگرد تحت نورد 75000 پوند بر اینچ مربع ساخته شده، و یک خط به نشانه ی تولید میلگرد تحت نورد 60000 پوند بر اینچ مربع است.

انواع میله تقویتی
شبکه ی مفتولی جوش خورده: این شبکه های مفتولی از اتصال مجموعه ای از سیم های ضخیم فولادی به یکدیگر ساخته می شود. شبکه ای مفتولی با خانه های مربعی که در نقاط زاویه ای به هم جوش خورده اند. این نوع از میله های تقویتی با نام اختصاری WWF شناخته می شوند و کاربرد آن ها بیشتر در بلوک های افقی بتنی در سطوح فشرده شده است

. از شبکه های متراکم تر و سنگین تر می توان در ساخت دیوارها و نیز کف های بتنی نیز استفاده کرد. از کاربردهای رایج این شبکه ها می توان به بلوک های بتنی به کار رفته در راه سازی، مجراهای انتقال و تخلیه ی فاضلاب، و کانال های کوچک بتنی اشاره کرد.

میله های تقویتی تخت:
از میله های تقویتی تخت عموما در ساخت کف های بتنی، پله ها و بلوک های سقف استفاده می شود. میله های تقویتی تخت به شکل قطعات صفحه ای فولادی ساخته می شوند که از وسط خم شده و عمق لبه ها حدود یک شانزدهم اینچ است. بر روی بدنه ی لبه ها هم سوراخ هایی در فواصل منظم ایجاد می شود.

میلگرد با روکش اپوکسی:
میلگردهای با روکش اپوکسی قیمت بالایی دارند و مناسب استفاده در مناطقی هستند که با آب های شور تماس دارند یا شرایط بروز پوسیدگی در آنها مهیا ست. تنها مشکلی که ممکن است در عملکرد این میلگردها اختلال ایجاد کند، نازکی بیش از حد روکش است و به همین دلیل باید این میلگردها را تنها از تولیدکننده های معتبر خریداری کرد.

میلگردهای فولادی ضد زنگ:
فولاد ضد زنگ را می توان به عنوان جایگزینی برای فولادهای پرکربن مورد استفاده در ساخت میلگرد به کار برد. استفاده از فولاد ضد زنگ از بروز خوردگی و پوسیدگی ناشی از اکسید شدن جلوگیری می کند و می تواند شیوه ای مناسب برای کاربرد در مناطقی باشد که امکان خوردگی و پوسیدگی بالا ست و یا انجام تعمیرات دشوار و پرهزینه است.

هزینه ی لازم برای استفاده از میلگردهای فولادی ضد زنگ حدود هشت برابر هزینه ی میلگردهای فولادی با روکش اپوکسی است. انواع آلیاژهای به کار گرفته شده در ساخت فولادهای ضدزنگ باعث ایجاد ویژگی های گوناگونی در این فولادها می شود اما در تمام انواع آلیاژهای فولادی ضد زنگ، کروم وجود دارد. به دلیل گوناگونی خواص انواع فولاد ضد زنگ با توجه به آلیاژهای متفاوت، انتخاب آلیاژ مناسب برای هر کاربرد اهمیت بالایی دارد.

میلگردهای فولادی ضد زنگ به دلیل توانایی در بالا بردن عمر سازه، از جمله مصالح محبوب و پرکاربرد در ساخت پروژه های مختلف از ساختمان های کوچک گرفته تا آسمان خراش های چندین طبقه هستند. درجه بندی های متفاوتی از فولادهای ضد زنگ وجود دارد که هریک استحکام و چقرمگی خاصی را در گستره های دمایی گوناگون ارائه می دهند. خواص فیزیکی و مکانیکی میلگردهای فولادی ضد زنگ باعث شده در بالا بردن مقاومت سازه نسبت به زلزله هم نقش قابل توجهی داشته باشند.

ملاحظات کیفی و ایمنی کار با میلگرد
میلگردهایی که از سطح بتن بیرون زده اند می توانند بسیار خطرناک باشند. تمام کارگران در محل ساخت و ساز باید از به خطرات این میلگردها آگاه باشند و هنگام کار ملاحظات ایمنی را رعایت کنند. کارگرانی که برای انجام کارهای مختلف ساختمانی مانند جاگذاری میله های تقویتی فولادی در دیوارها، طره ها، ستون ها یا هر کار دیگری لازم است در ارتفاعی بیش از دو متر از سطح کارگاه کار کنند، باید به کمربند قلاب دار یا شانه بند های ایمنی و طناب های نگه دارنده مجهز باشند در صورت سقوط اتفاقی، آسیب نبینند.سطح مقطع انتهایی میلگردها باید با سرپوش های تخت مخصوص چوبی، پلاستیکی یا هر جنس مقاوم دیگری پوشانده شوند تا میلگرد های بیرون آمده از سطح بتن برای آنان خطری ایجاد نکند.

خم کردن و جوش دادن میلگردها به اندازه ها و شکل های مناسب برای قرارگیری در بتن باید توسط متخصصان این کار انجام بگیرد. تقویت کننده های کوچک و جزئی را می توان در محل ساخت و ساز برش داد و خم کرد، اما با وجود اینکه فرایند شکل دادن و برش میلگرد کاری شدنی به نظر می رسد، لازم است این کار در کارگاه های مخصوص و توسط متخصصان کاربلد انجام گیرد تا امکان کنترل کیفیت تجهیزات و محصولات به خوبی فراهم گردد. دقت برش و خم کردن میلگردها در حین عملیات ساختمانی نکته ای حیاتی برای جاگیری دقیق میلگرد درون محل مورد نظر است.

صادرات میلگرد به ترکیه
صادرات میلگرد به ترکیه با توجه به قیمت جهانی فولاد امری منطقی و پربازده خواهد بود. کشور ترکیه با توجه به موقعیت و شرایط سیاسی و جغرافیایی و با گذر از رویدادهای مهم تاریخی، علاوه بر صادرات، واردات بسیاری از کالاها را از کشورهای دیگر پذیرا می باشد. مهم ترین محصولات وارداتی آنها، سوخت، مواد شیمیایی و در سال های اخیر محصولات فولادی شامل میلگرد، شمش و سنگ آهن بوده است. بیشترین واردات ترکیه از کشور روسیه با 12.8 درصد صورت می گیرد و ایران نیز 4% سهم واردات ترکیه را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر ایران، 45 رقم کالای مورد نیاز ترکیه را، صادر می کند. از این رو ترکیه به ششمین بازار صادراتی ایران تبدیل شده است.

صادرات میلگرد به ترکیه از سه روش زمینی، هوایی و دریایی امکان پذیر است ولی 90 درصد حجم صادرات ایران به ترکیه، از طریق زمینی و مرز بازرگان صورت می پذیرد.یکی از عوامل مهم و قابل تأمل در صادرات میلگرد به ترکیه، الزامات قانونی کشور ترکیه می باشد که در قالب گواهی استاندارد اجباری و آنالیز کیفیت میلگرد مطرح گردیده است. لذا میلگردهای صادراتی به کشور ترکیه، باید با آگاهی و شناخت کامل از بازار ترکیه و طبق الزامات قانونی آنها انتخاب و خریداری گردند.

صادرات میلگرد به عراق
صادرات میلگرد به عراق پس از افت و خیزهای سیاسی و نابسامانی های 10 ساله اخیر آنها، به منظور بازسازی و احیاء کشور حائز اهمیت است که همین امر، فرصت بسیار مناسبی برای واحدهای تولیدکننده فولاد به ویژه برای تولیدکندگان کشور همسایه آن یعنی ایران در امر ساختمان مهیا ساخت.

از آنجا که عراق خود، در زمینه فولاد تولیدات چشمگیری ندارد، ناچار به واردات محصولات فولادی هستند. کشورهای صادرکننده کالا به عراق به ترتیب ترکیه، ایران، چین و آمریکای جنوبی می باشد. ایران با سهم 17 درصدی از واردات عراق، در رتبه دوم زنجیره تامین قرار دارد. در حوزه ساختمان، پس از سیمان، آهن آلات به ویژه میلگرد مهم ترین محصول صادرشده به کشور عراق می باشد.

طی سال های اخیر به دلیل قیمت های مناسب تر و در نهایت هزینه های کمتر در تولید فولاد ایران، کاهش تعرفه گمرک عراق از صفر تا 5 درصد و معافیت مالیاتی در مناطق آزاد عراق، صادرات ایران به عراق افزایش پیدا کرده و بیشترین حجم واردات عراق را به خود اختصاص داده است. مناطق آزاد تجاری عراق شامل بصره، نینوا، الانبار و سلیمانیه است.

کیفیت و استاندارد میلگرد صادراتی به عراق با دیگر کشورها متفاوت است و غالباً سطح کیفی پایین تری نسبت به سایر کشورها دارا می باشد. صادرات به عراق نیز از سه طریق زمینی، هوایی و دریایی امکان پذیر می باشد ولی به طور کلی بیشترین روندهای صادراتی از مرزهای زمینی از جمله مهران و باشماق صورت می پذیرد.

تنها نکته حائز اهمیت در صادرات میلگرد به عراق، عملیات گمرکی و کیفیت محصولات فولادی می باشد که مجموعه بازرگانی اسماعیلی، تضمین می کند همراه شما باشد تا مسیری ایمن و پررونق تجاری را برای شما رقم بزند.

صادرات میلگرد به گرجستان
صادرات میلگرد به گرجستان که یکی از بازارهای هدف ایران می باشد، بسیار پرتقتضا است. پس از تصویب قانون همگرایی گرجستان به اتحادیه اروپا، گرجستان به بستر مناسبی جهت صادرات کالا تبدیل گردید. تا از این طریق کشورهای مختلف از جمله ایران، کالای خود را از طریق گرجستان به سایر کشورهای اروپایی و آمریکا صادر نمایند.

همچنین با حذف شدن تعرفه گمرکی اجناس تولید شده در گرجستان، صادرات از طریق این کشور، بسیار محبوبیت یافت. بدین ترتیب تجار اروپایی و آمریکایی نیز دیگر ترسی از قوانین تنبیهی اقتصادی از سوی آمریکا در معامله با ایران، نخواهند داشت.

مهم ترین محصولات صادراتی به گرجستان شامل مصالح ساختمانی به ویژه میلگرد صادراتی می باشد. گرجستان نیز استاندارد و کیفیت خاصی را برای واردات میلگرد در نظر گرفته است. صادرات و روابط تجاری ایران با گرجستان از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی صورت می پذیرد.

عمده ترین مبادله تجاری با گرجستان از طریق مرز زمینی بازرگان انجام می گردد. برای اطلاع بیشتر از چگونگی روابط تجاری و صادرات میلگرد به گرجستان و همچنین مرزهای صادراتی گرجستان، به صفحه مرزهای گرجستان و مقالات صادراتی رجوع نمایید.

از آنجاییکه بازار گرجستان فقط صادرات نیست بلکه فرصت های مناسبی جهت واردات کالا در مقابل صادرات دارد، لذا بازار گرجستان متفاوت از سایر بازارها می باشد. از این رو برای تجارتی موفق در کشور گرجستان، نیاز به مشاوره تخصصی و شناخت فرصت های بازار گرجستان و بازار داخل ایران، خواهید داشت.

صادرات میلگرد به افغانستان
صادرات میلگرد به افغانستان که از نظر اقتصادی، کشوری وابسته است و اقتصاد، امری مهم در زندگی ساکنین آن دارد، امری قابل توجه و تامل می باشد. از این رو افغانستان، یکی از بزرگ ترین بازارهای صادراتی در همسایگی ایران محسوب می شود. افغانستان بازار هدف کشور پاکستان نیز است ولی ایران با کیفیت بالاتر کالاهای خود، امنیت بیشتر تبادلات و همچنین هزینه تمام شده کمتر، بازار افغانستان را دست خود گرفته است و صادرات آن رو به فزونی است. افغانستان در تمامی کالا، وابسته به سایر کشورها است ولی حجم بالای صادرات از ایران شامل مواد ساختمانی از جمله میلگرد، سیمان و گچ می باشد.

در صادرات میلگرد به افغانستان، مهم ترین عامل قیمت میلگرد صادراتی و هزینه تمام شده آن می باشد و کیفیت در رده دوم اهمیت قرار می گیرد. با این حال، مجموعه شهرآهن در عین مطلوبیت کیفیت، با هزینه مناسب، سعی در توسعه صادرات به افغانستان داشته است.

صادرات میلگرد به پاکستان
صادرات میلگرد به پاکستان که بازار مکمل ایران محسوب می شود، نقطه عطفی در صادرات ایران می باشد. بدین معنی که در ازای صادرات به این کشور، واردات نیز انجام می پذیرد ولی حجم صادرات بسیار بالاتر از واردات است. از این رو بازار پاکستان، یکی از بازارهای پررونق و مهم کشور ایران است. از جمله مهم ترین کالاهای صادراتی به پاکستان، سوخت، آهن و فولاد به ویژه میلگرد صادراتی و کلیه محصولات غذایی و پوشاک است.

مهم ترین نکته در صادرات میلگرد به پاکستان، رقابتی بودن بازار این کشور می باشد. لذا قیمت میلگرد صادراتی به پاکستان و کیفیت آن باید مناسب باشد. همچنین به دلیل داشتن مرزهای متعدد، امور گمرکی و صادرات آهن، به دقت و تجارب زیادی نیاز دارد.

صادرات میلگرد به قبرس
صادرات میلگرد به قبرس که عضوی از اتحادیه اروپا بوده وسیاست این کشور تجارت و سرمایه گذاری خارجی را آزاد گذاشته است و برا جذب سرمایه، نرخ تعرفه مالیاتی شرکت های خارجی را در کمترین مقدار خود قرار داده است، می تواند بازاری مطلوب برای تجار ایرانی باشد. از طرف دیگر قبرس خود مبدا صادرات به کشورهای اروپایی می باشد و در تحریم های امروزی، یک فرصت طلایی برای تجار ایرانی به شمار می رود.

از آنجا که بازار قبرس، یک بازار خدمات محور می باشد، محصولات فولاد و آهن به ویژه میلگرد صادراتی، یکی از مهم ترین محصولات مورد نیاز آنها می باشد. همچنین مرزهای دریایی و دسترسی به نقل و انتقالات دریایی، یک مزیت در صادرات میلگرد به قبرس می باشد.

صادرات میلگرد به کویت
صادرات میلگرد به کویت فرصت بزرگی برای صادرکنندگان می باشد. بازارهای این کشور، پذیرای محصولات مختلف هستند که یکی از مهم ترین آنها، صادرات فولاد و صادرات میلگرد می باشد.

مهم ترین نکته در صادرات به کویت، ویژگی های بازار آنها است که محصولاتی با کیفیت و استاندارد را می‌پذیرند. لذا تیرآهن صادراتی به کویت، باید آنالیز و استانداردهای خاص آن کشور را داشته باشد که این مهم در صورتی محقق می گردد که تجربه و آگاهی لازم وجود داشته باشد.

صادرات میلگرد به عمان
صادرات میلگرد به عمان یکی از بهترین بازارهای صادراتی ایران می باشد. افزایش روابط تجاری با کشورهای دیگر جهان که در پی سرمایه حاصل از منابع نفتی و گاز صورت گرفته است، عمان را به بازار هدف مطلوب کشورها از جمله ایران تبدیل نموده است. به دلیل تولیدات نفتی، مهم ترین محصولات مورد نیاز آنها تجهیزات و فولاد و آهن می باشد.

میلگرد صادراتی بعد از سیمان، یکی از مهم ترین محصولات صادراتی به عمان می باشد. مزیت برتر ایران نسبت به سایر کشورهای تجاری، همجواری جغرافیایی با عمان و داشتن مرزهای دریایی مشترک می باشد. استفاده از این مزیت و شناخت بازار تجاری عمان در احتیاجات خود، دو کلید طلایی برای تجارت با عمان است.

صادرات میلگرد به قطر
صادرات میلگرد به قطر طی سال های اخیر، با تاریک شدن روابط کشور قطر با کشورهای عربی همسایه، که بازار واردات این کشور از عربستان و امارات را تحت تأثیر قرار داده و این کشور به بازار مصرف مطلوبی برای سایر کشورها ازجمله ایران تبدیل گشته است، رونقی بیش از پی گرفته است. هرچند این بازار، هدف کوچکی برای ایران است ولی پتانسیل بالایی در جذب صادرات ایران و رشد اقتصادی خواهد داشت.

صادرات آهن آلات، فولاد و چدن به ویژه میلگرد صادراتی، مهم ترین محصول صادراتی به قطر می باشد. مهم ترین نکته حائز اهمیت در تجارت با قطر، روابط مالی و سیستم های بانکی کشور قطر می باشد.

صادرات میلگرد به سوریه
صادرات میلگرد به سوریه که یکی از بهترین بازارهای هدف ایران در عین روابط تجاری و سیاسی مطلوب بوده است، بازاری موفق خواهد بود. چندی است به دلیل جنگ های داخلی از میزان سهولت تجارت کاسته شده است ولی همچنان یکی از بهترین بازارهای صادراتی می باشد و پذیرای حجم قابل توجهی از محصولات ایرانی است.

صادرات فولاد به ویژه میلگرد صادراتی به سوریه، یکی از مهم ترین محصولات مورد نیاز این کشور است. طبق توافقات تجاری صورت گرفته بین این دو کشور، تعرفه گمرک سوریه از محصولات ایرانی بسیار پایین بوده و همین امر، مشوقی برای افزایش صادرات میلگرد به این کشور می باشد.

صادرات میلگرد به ارمنستان
صادرات میلگرد به ارمنستان که یکی از بهترین بازارهای هدف کشورهای ایران، پاکستان و گرجستان است، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. با توجه به روابط تجاری موفق و توافق نامه های تجاری، فرصت بزرگی برای صادرات ایران به کشور ارمنستان وجود دارد که البته بخش اعظمی از مسیر طی شده است.

در حال حاضر بعد از محصولات غذایی، قیر و فرآورده های نفتی، میلگرد صادراتی و فولاد بیشترین حجم صادرات به ارمنستان را به خود اختصاص داده اند. تنها نکته حائز اهمیت در بازار ارمنستان، شناخت نیاز بازار ارمنستان، توانایی ها و منابع کشوری و داخلی و همچنین ایجاد مزیت رقابتی در محصولات صادراتی است.

صادرات میلگرد به ترکمنستان
صادرات میلگرد به ترکمنستان که دارای منابع غنی از نفت و گاز طبیعی است و برای تولیدات خود نیاز به تجهیزات و مصالح فلزی دارد، چشم انداز بزرگی را به همراه خواهد داشت. میلگرد صادراتی یکی از مهم ترین محصولات فلزی صادراتی به کشور ترکمنستان می باشد. استان خراسان به دلیل همجواری با این کشور، در صادرات به ترکمنستان نقش مهمی را ایفا نموده است.

اهمیت صادرات میلگرد به ترکمنستان، به دلیل وجود نقاط مرزی مشترک که 4 مرز رسمی می باشد، است. بازار ترکمنستان، بازار هدف بسیار مناسبی برای تجار ایرانی می باشد ولی تغییرات لحظه ای قوانین گمرکی ترکمنستان موجب گردیده تجارت با این کشور چالش هایی نیز داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>