اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیلتر

وظیفه اصلی فیلتر روغن در مدار روغن کاری تصفیه روغن قبل از رسیدن به یاتاقان ها و قسمت های در معرض اصطکاک پیشرانه است. فیلتر روغن باید به صورت دائمی در سیکل روغن کاری بوده و بتواند تمام جریان روغن را از خود عبور دهد. اما فیلترها فقط تا مدت معینی می توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن؛ منافذ کاغذ فیلتر مسدود می شود که در این حالت به دلیل بالا رفتن فشار در محفظه فیلتر روغن سوپاپ اطمینان تعبیه شده در آن باز شده و جهت جلوگیری از آسیب دیدگی کلی قطعات پیشرانه اجازه عبور روغن بدون پالایش را به سیکل روغن کاری می دهد که این موضوع موجب بروز مشکلات جدی در قطعات حساس پیشرانه می شود.

نکته دیگر در فیلترهای روغن این است که در موقع خاموش شدن موتور فیلتر بتواند روغن داخل خود را حفظ کرده و خالی نشود. این امر باعث می شود تا هنگام روشن شدن دوباره موتور، جریان روغن فورا برقرار شده و به همه قسمتها برسد. اگر فیلتر روغن خالی از روغن باشد حدود چندین ثانیه طول خواهد کشید تا فیلتر پر شود و سپس روغن به قسمتهای دیگر موتور خواهد رسید.

جهت جلوگیری ازاین امر انتخاب روغن پیشرانه و فیلتر روغن و زمان تعویض آن باید بر اساس توصیه های سازنده خودرو و اطلاعات ارائه شده در دفترچه راهنمای خودرو صورت گیرد و باید به این نکته نیز توجه شود فیلتر جدید طبق توصیه های سازنده فیلتر نصب شود.

هنگام خرید و نصب فیلتر حتما به استاندارد بودن آن باید توجه نماییم. امروزه متاسفانه شاهد هستیم که فیلتر هایی در تعویض روغنی ها و اتوسرویس ها وجود دارند که بسیار ارزان خریداری شده و با حذف قسمتهای حیاتی در فیلترها نظیر سوپاپ اطمینان و استفاده از مواد نامرغوب باعث آسیب به موتور خودروها و کم شدن طول عمر موتور و تحمیل هزینه های سرسام آور به صاحبان خودروها می گردد.

در انتخاب فیلتر متناسب با پیشرانه خودرو باید به فاکتورهایی چون ظرفیت، راندمان فیلتر و دبی فیلتر توجه شود. اکثر فیلتر های ارزان قیمت موجود در بازار از جنس کاغذ و مقوا ساخته شده اند که در مقایسه با فیلترهای اصلی قدرت جذب بسیار پایین دارند.

فیلتر روغن در کنار خود روغن نقش مهمی در سلامت پیشرانه ایفا می کند. بی تردید استفاده از انواع روغن مناسب و فیلتر روغن باکیفیت و استاندارد در کنار یکدیگر باعث افزایش بازدهی هر دو محصول، کاهش استهلاک و افزایش بازدهی پیشرانه خواهد شد.

فیلتر روغن استاندارد چیست؟
یک فیلتر روغن استاندارد می بایست از مواد اولیه مرغوب با مشخصات مورد تایید مهندسی و نیز نظارت کنترل کیفی تولید شده باشد. مواد اولیه ای مانند ورقهای فولادی باید از ضخامت لازم برخوردار باشند، کاغذ باید از نوع مرغوب و مخصوص فیلتر روغن باشد و نیز وزن کاغذ مصرفی باید برای تولید فیلتر کافی باشد(تعداد چین کاغذ کم نباشد)، سر و تهی مغزی فیلتر از ورق فولادی با ضخامت استاندارد تشکیل شده باشد (ورق حلبی نباشد)، رنگ آمیزی پوسته فیلتر به وسیله تکنولوژی رنگ پودری و به صورت کامل باشد و هیچ گونه زنگ زدگی در فیلتر مشاهده نگردد.همچنین از لاستیک های آب بندی با کیفیت در تولید فیلتر استفاده شود.

فیلتر روغن نقش مهمی در کارکرد موتور دارد و عدم رعایت اصول استاندارد در تولید آن می تواند خساراتی را برای موتور به دنبال داشته باشد. مثلا در مورد نشتی فیلتر ممکن است موتور به از دست دادن روغن گیر پاش کند یا در اثر پارگی کاغذ فیلتر روغن و گیر کردن در مجاری روغن موتور قسمتهایی از موتور بدون روغن مانده و منجر به خرابی و سوختن موتور گردد.

با توجه به موارد مذکور و هزینه های بسیار بالای تعمیر موتور، دقت در انتخاب فیلتر مناسب اهمیت فراوانی داشته و باعث افزایش طول عمر موتور می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>