اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

علائم خرابی واتر پمپ چیست
برای تشخیص خرابی واتر پمپ چندین علامت وجود دارد که توجه به آن ها بسیار ضروری بوده و می تواند تضمینی برای عملکرد صحیح موتور و عدم تحمیل هزینه های زیاد تعویض و تعمیر گردد.

نشتی آب یا ضدیخ از زیر خودرو
اگر خودروی شما نشتی آب یا ضدیخ دارد به احتمال زیاد واتر پمپ خودرو نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. برای اطمینان از نشتی می توانید یک تست ساده انجام داد.

شب هنگام پس از خاموش کردن خودرو در پارکینگ، یک تکه مقوای رنگ روشن دقیقاً زیر واتر پمپ قرار دهید (چون ممکن است نشتی از مخزن رادیاتور، واشرها، مخزن بخاری و یا خود رادیاتور نیز باشد) و صبح قبل از روشن کردن خودرو مقوا را چک کنید. اگر روی مقوا اثری از قطرات آب یا لکه سبز رنگ (که نشان دهنده نشتی ضدیخ است) بود، باید اقدام به تعویض واتر پمپ خودرو کنید.

البته این نکته را باید توجه داشت که دیدن چند قطره آب در زیر خودرو در یک روز گرم تابستان ممکن است به دلیل کارکرد کولر خودرو باشد و دلیلی بر خرابی و نشتی واتر پمپ نیست.

چنانچه نشتی آب از واترپمپ بود باید به این نکته حیاتی توجه نمایید که در چنین مواقعی به دلیل خروج زیاد آب، امکان تخلیه آب رادیاتور وجود دارد پس همواره ظرفی پر از آب با خود به همراه داشته باشید تا در صورت تخلیه رادیاتور، مجددا آن را پر نمایید.

مشاهده نشتی قطرات آب یا بخار آب در اطراف واتر پمپ
اگر اطراف واتر پمپ قطرات آب یا بخار آب مشاهده نمودید به احتمال زیاد یک نشتی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

خوب کار نکردن کولر خودرو
اگر کولر خودروی شما خوب خنک نمی کند و کارکرد آن با مشکل روبروست بهتر است واتر پمپ خودروی خود را بررسی نمایید.

 روشن شدن چراغ هشدار دمای آب
توجه داشته باشید اگر واتر پمپ کار خود را به درستی انجام ندهد یا نشتی داشته باشد موتور خنک نخواهد شد درنتیجه آمپر دمای آب بالاتر از میزان معمول رفته و چراغ هشدار آب روشن خواهد شد.

شنیدن صدای ساییدگی از داخل موتور خودرو
هنگامی که کاپوت ماشین بالاست به صدای موتور گوش کنید، اگر مقدار کمی صدای ساییدگی شنیده شد، می تواند نشان از خرابی واتر پمپ باشد؛ هرچند تشخیص این امر شاید برای شما چندان ساده نباشد ولی پس از چند سال رانندگی، به راحتی این صدا را متوجه خواهید شد.

نحوه برطرف کردن نشتی واتر پمپ
نشتی مربوط به واتر پمپ از دور پوسته، دور شفت مرکزی واتر پمپ و دور شیلنگ رفت و برگشت اتفاق می‌افتد. اگر نشتی از شیلنگ باشد می توان مکان نشتی را پیدا کرد و راه آن را مسدود کرد اما اگر نشتی از داخل واتر پمپ باشد حتما باید واتر پمپ را باز نموده و آن را بررسی کنیم.

اگر نشتی از پوسته واتر پمپ بود می توان با چسب موقتا آن را آب بندی کرد و بعدا نسبت به تعویض آن اقدام کرد. اگر نشتی از شفت مرکزی واتر پمپ باشد بهتر است آن را تعویض کنیم.در برخی مواقع هیچ دلیل و یا علامتی مبنی بر خرابی واتر پمپ وجود ندارد، اما با این حال آب رادیاتور بیش از حد داغ می شود و بخار از کنار درب رادیاتور بیرون می آید.

در اینجا واتر پمپ هیچ مشکلی نخواهد داشت، چون درب رادیاتور به گونه ایی طراحی شده است که فشار اضافی را دفع می کند تا به قسمت های دیگر آسیب وارد نشود.ذکر این نکته خالی از لطف نیست که یکی دیگر از عوامل جوش آوردن موتور خودرو که بسیار حائز اهمیت است، کم بودن میزان آب و ضدیخ داخل رادیاتور است.

اگر با کمبود میزان مایع داخل رادیاتور مواجه شدید باید به آن آب و یا مخلوط مساوی آب و ضدیخ اضافه کنید اما توجه داشته باشید در هنگام اضافه کردن مایع به رادیاتور باید موتور کاملا سرد شده باشد، اگر موتور داغ باشد و آب اضافه کنید به دلیل اختلاف دمای زیاد، به پوسته سیلندر آسیب وارد می شود و پوسته سیلندر ترک می‌خورد. مراقب باشید هیچ گاه از ضدیخ به تنهایی در رادیاتور استفاده نکنید چون ممکن است بیش از حد داغ شده و مطابق توضیحات فوق به خودرو آسیب رساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
امیر جلالی:
با عرض سلام. ماشین ساینای من مدتی آب رادیات کم میکند که مجبور به اضافه کردن آب رادیات میشوم. این یک مشکل در حالی که این آب کم شده از رادیات به قمقمه اضافه میشه. یعنی بجای اینکه قمقمه آب اضافی، آب از دست رفته رادیات جبران کنه بر عکس آب قمقمه بیشتر میشه. میخواستم بدونم دلیل اینکار چیست ممنون از شما
حمید ناهیدی:
سلام ،206صندوقدار TU5مدل 93 بعد ازرسیدن دمای آب به وسط در ترافیک و داخل شهر دما موتور بالا رفته و فن دور تند میگیرد و تا 110درجه پایین می آید ولی فن دور کند کار میکند در سرازیری دما 90درجه میباشد ،ترموستات و مایع خنک کننده تعویض شده رادیاتور هم شستشو شد ولی تغییر نکرد در حال درجا دما با لا رفته و گاهی اوقات چراغ قرمز روشن میشود و باید دور موتور را تا 4-5هزار دور ببری سریع دما برمیگرددبه حالت استاندار لطفا راهنمایی کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

اراس ازادی:
باسلام خدمت شما ماشین من مدتی است که درداخل جاده که میرم هنگامی که سرعت ماشین بالا میرود سرعت ماشین 100 روبه بالا امپراب بالا میرود وقتی سرعت راکم میکنم بعد ازچند دقیقه امپرپایین میاد ممنون میشم راهنمایی کنید ماشینم پراید هست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

جمشیدی:
سلام وقت بخیر چند روزی هست که از سمت واتر پمپ وقتی که ماشین برای چند دقیقه اول روشن میکنم بعد خاموش میکنم چند قطره آب میچگه ولی به مدت طولانی رانندگی میکنم دیگه اب نمیده علتش چیه
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>