اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صنعت هواپیماسازی یکی از حساس ترین و در عین حال پردرآمدترین صنایع است. صنعت هوایی یکی از عوامل مهم توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود که در این راستا برخی از کمپانی های بزرگ از جمله بوئینگ و ایرباس توانسته اند گوی رقابت را بربایند.

بوئینگ
این شرکت در سیاتل، در ایالت واشنگتن توسط ویلیام.ای بوئینگ، تحت عنوان «شرکت محصولات و تولیدات هوایی اقیانوس آرام»با کمک جرج کُنراد وسترولتس مهندس ملوان ایالات متحده آمریکا تشکیل شد.

شرکت بوئینگ بزرگ ترین شرکت فرآوران هوافضایی در جهان است و در سال 2011 به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ تجهیزات دفاعی جهان، شناخته شد. بوئینگ، بزرگ ترین صادرکننده کالا و خدمات، در ایالات متحده است و سهام آن، در بازار بورس نیویورک مبادله می شود.

این شرکت بزرگ هواپیمایی در سال 1916 تأسیس شده است و دارای بزرگ ترین ساختمان کارخانه به مساحت 13میلیون مترمربع است. جالب است بدانید که بیش از 35 هزار نفر در این کارخانه تولید هواپیما مشغول به کار هستند.

ایرباس
شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگ ترین هواپیمایی جت مسافربری جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تولوز فرانسه قرار دارد و کارخانه های آن در سراسر اروپا گسترده هستند.

شرکت ایرباس هم اکنون به عنوان بازوی تولید هواپیماهای مسافربری گروه ایرباس فعالیت می کند. ایرباس هم اکنون پس از بوئینگ، دومین شرکت هواپیماسازی جهان به شمار می آید و در حدود نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می کند.

این شرکت دارای 57هزار کارمند و 16 دفتر در کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا است. مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه، هامبورک، در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می پذیرد.

ای تی آر
هواپیمای ای تی آر، توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی- ایتالیایی تولید می شود. بحران انرژی در سال 1973 باعث شد که توجه بسیاری از سازندگان هواپیما در جهان به لزوم توسعه هواپیماهای مسافربری منطقه ای دو موتوره توربوپراپ با ظرفیت بیش از 30 صندلی جلب شود.

در بین این سازندگان، شرکت های آئرواسپشیال(فرانسه) و آئریتالیا(ایتالیا) به فعالیت در زمینه توسعه هواپیماهای این رده علاقه مند شدند.

مذاکرات بعدی این اتحادیه تازه تأسیس با خطوط هوایی، نیاز بازار به حدود دوهزار فروند هواپیمای ترابری منطقه ای را تا سال 2000 نشان می داد. در پرتو این پیش بینی امیدوارکننده، در 4 نوامبر 1981 توافق مسئولان دو شرکت برای تکمیل و ساخت هواپیمای ای.تی.آر-42، مقرر شد که کار ساخت ای.تی.آر-42 به طور مساوی تقسیم شود. بدین شکل که آئریتالیا متولی ساخت بدنه دوم و دم و آئرواسپشیال عهده دار ساخت بال و مونتاژ نهایی شد.

سوخو
شرکت هوافضای روسی است که در سال 1939 توسط پاول سوخو بنیان گذاشته شد. این شرکت در زمینه ساخت هواپیماهای جنگنده تخصص دارد که شرکت سوخو بزرگ ترین تشکیلات هواپیماسازی روسیه است.

این شرکت مالکیت سهام های تمامی شرکت هایی را که برای هواپیمای سوخو قطعه تولید می کنند، در اختیار دارد و به همین علت بر چرخهٔ تولید، از طراحی گرفته تا ساخت و کنترل کیفیت، نظارت کامل ایفا می کند.

هواپیماهای سوخو نه تنها خط مقدم نیروی هوایی روسیه را تشکیل می دهند، بلکه بخش عمده ای از نیروی هوایی کشورهای دیگری مانند هند، ایران، آلمان، چین و مصر نیز هستند. در ژوئن سال 2007، شرکت سوخو ورود خود را به بازار هواپیماهای مسافربری اعلام کرد. نخستین هواپیمای مسافری طراحی شده توسط سوخو سوپرجت- 100 نام دارد.

توپولف
هواپیمایی میان برد و ساخت کشور روسیه است که نخستین بار در 4 اکتبر 1968 میلادی به پرواز در آمد. این کمپانی 900 هواپیمای توپولف در مدل های گوناگون ساخته که از این تعداد 325 فروند آن مدل Tu-154M است.

در ایران شرکت های هواپیمائی ایران ایرتور، تابان، آریا، کیش ایر، هواپیمایی کاسپین از مدل Tu-154M این هواپیما استفاده می کردند اما تا تاریخ 1389/11/10 فقط شرکت های ایران ایرتور، کاسپین، کیش ایر و تابان کاربر این هواپیما بودند که پس از این تاریخ این هواپیما در ایران زمین گیر شدند.

فوکر
یک هواپیمای مسافربری ساخت شرکت فوکر در کشور هلند است. فوکر100 که یکی از ساخته های این کمپانی است از سال 1988 روانه بازار شد. این هواپیماها از روی مدل قدیمی تر فوکر اف 28 ساخته شدند، که در آغاز این هواپیما توانست بازار هواپیماهای مسافربر کوچک را تسخیر کند، اما با ورود بوئینگ 737 و ایرباس ای 318 و ارباس ای 319 به این بازار نتوانست به رقابت ادامه دهد.

در مجموع 283 فرونداز این هواپیما ساخته شد. ایران ایر با داشتن 16 فروند فوکر 100 و آسمان با داشتن 20 فروند یکی از بزرگ ترین اپراتورهای این هواپیما هستند. تولید این هواپیما در سال 1997 متوقف شد. تا سال 2006 مجموعاً 229 فروند فوکر 100 در 47 خط هوایی دنیا مشغول به فعالیت بودند.

ساب
شرکت ساب واقع در کشور سوئد در سال 1937 تأسیس شده است. این شرکت در ابتدا سازنده خودرو بود و سپس وارد صنایع هوایی شد. اکثر محصولات صنایع هوایی این شرکت بیشتر هواپیماهای نظامی بوده است.

شرکت ساب از بدو تأسیس خود پستی و بلندی های بسیاری دیده است و در صنایع دیگری مانند کامپیوتر خودروهای سبک، خودروهای تجاری دیزل سنگین و دیگر صنایع نظامی از جمله صنایع دفاع الکترونیک و... نیز فعالیت کرده است. در تاریخ اول ژانویه 2010 شرکت از 15 واحد تجاری به پنج زمینه تجاری بازسازی، هوانوردی، دینامیک، سیستم های دفاع الکترونیک، راه حل های امنیت و دفاع و پشتیبانی و خدمات تبدیل شد.

ایلیوشین
این کمپانی در زمینه ساخت هواپیماهای نظامی، ترابری و تجاری فعالیت دارد. شرکت ایلیوشین در سال 1933 توسط سرگئی ایلیوشین بنیان گذاشته شد. این شرکت هم اکنون به همراه شرکت هایی چون میگ، انتوف، سوخو، آنتونوف، توپولوف، ایرکوت و یاکوولیفزیر مجموعه ای از کمپانی یونایتد ایرکرف به شمار می آید.

حجم قابل توجهی از ناوگان هوایی جهان را تولید شرکت های بوئینگ و ایرباس تشکیل می دهد اما بررسی های آماری نشان می دهد برخی مدل های تولیدی این شرکت ها در فهرست هواپیماهای خطرناک جهان قرار دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سعیدیزدی :
اینجانب سعید یزدی حمله دار ۳۴ساله از ایران مفتخر هستم درشرکت بویینگ آمریکا با کمال افتخار با این شرکت همکاری کنم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>