اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بنزین سوپر Premium gas به بنزین معمولی گفته می شود که برای بالابردن عدد اکتان آن، به آن مقداری افزودنی additive اضافه شده است. این افزودنی ها انواع مختلفی دارند که در مقاله زیر به آن پرداخته شده است.

حال چرا باید از بنزین سوپر استفاده کرد؟
ابتدا باید با ضریب تراکم موتور آشنا شویم؛مفهوم ضریب تراکم موتور Compression Ratio نسبتی در موتورهای درون سوز است که به مقدار حجم سیلندر در نقطه آغاز تراکم و نقطه پایان تراکم که همان نقطه آغاز آتشزایی است گفته می شود.برای نمونه موتوری که نسبت تراکم آن یازده به یک باشد حجم سیلندر در متراکم ترین حالت خود یک یازدهم حالتی است که سیلندر در باز ترین حالت خود قرار دارد. که این نسبت را به صورت 11/1 (یازده بر روی یک) نمایش می دهند.

مخلوط سوختی که در موتور ماشین ها مورد استفاده قرار می گیرند بسته به ضریب تراکم موتور مخلوطی اشتعال زا است. به طور خاص در موتورهای با ضریب تراکم بالا مانند 1 به 12 (در برابر مدل های قدیمی تر که دارای ضریب های 1 به 5 یا 6 است)، این مخلوط ممکن است در مرحله تراکم قبل از جرقه زدن شمع دچار اشتعال شده و حالتی کوبشی knocking را به وجود بیاورد که به دلیل کاهش بازده پدیده ای نامطلوب محسوب می شود.

برای جلوگیری از این پدیده سعی می شود با افزودن موادی خاص مانند دی اتیل سرب (منسوخ شده) الکل‌ها مثل متانول و اتانول هیدروکربن های حلقوی مثل تولوئن و زایلن ( به دلیل آلایندگی کاهش یافته) مخلوط سوخت، عدد اکتان بنزین توسط مکمل های اکتان بوستر بالا برده می شود. این افزودنی ها موجب آرام تر سوختن بنزین می شود. در ایران عدد اکتان بنزین معمولی حدود 87 و برای بنزین سوپر حدود 94 تا 95 است.

در صورت عدم دسترسی به بنزین سوپر یا سوخت با کیفیت بهترین راهکار چیست؟
مشکلات عدم دسترسی به بنزین با اکتان بالا همواره وجود دارد و اکثر رانندگان از نبود آن سردرگم هستند، یکی از راهکار های بسیار سریع و در دسترس استفاده از مکمل های اکتان بوستر با کیفیت است که می‌توان با اضافه کردن به مخزن سوخت کامل(50 لیتری) عدد اکتان را تا 4 در جه افزایش داد که این عمل باعث تبدیل بنزین ساده (بدون سرب) به بنزین سوپر جایگاه می شود.

مکمل های بسیار فراوانی در بازار وجود دارند که با توجه به نحوه عملکرد متفاوت می باشند، مهم ترین نکته در هنگام خرید مکمل سوخت خرید آن از مراکز معتبر و دقت به شناسنامه درج شده بر روی قوطی آن می‌باشد.فروشگاه اینترنتی کاریز شاپ با انتخاب بهترین مکمل های سوخت از سراسر جهان آماده ارائه بدون واسطه مکمل اکتان بوستر با برندهای DG، LUXIT، GAT می باشد، با توجه به نیاز به مصرف مداوم اکتان فروشگاه آنلاین کاریز اقدام به فروش عمده با قیمت و کیفیت مناسب می نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>