اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاریخچه حمل ونقل

بی شک ما انسان ها مسیر بسیار طولانی را در زمینه حمل و نقل و رفت آمدهای کلان در قرن های گذشته طی کرده ایم. پیش بینی شده است که تکنولوژی انتقال از راه دور که در فیلم های علمی تخیلی به کاربرده می شود در آینده ای نزدیک توسط انسان ها اختراع شود. مدل های جدید حمل و نقل مثل اسکوتر هاوربرد رفت و آمد را آسان تر، سریع تر و لذت بخش تر کرده است.

و اما سیستم حمل و نقل از کجا شروع شد؟ چه کسی ماشین را اختراع کرد؟ چه زمانی دوچرخه رایج شد؟ چه کسی این رویا را در ذهن ها پروراند که روزی انسان بتواند در آسمان ها پرواز کند؟ در این جا نگاه کاملی به تاریخچه حمل و نقل بشریت می اندازیم.

3500 سال قبل از میلاد مسیح: نخستین وسیله نقلیه چرخدار
در این زمان گاری های با چرخ ثابت اختراع شدند. مخترع این گاری ها هنوز ناشناخته است. یکی از نمونه‌های این نوع وسیله حمل و نقل "ارابه" می باشد.

نخستین قایق ها
همزمان با اختراع وسائل نقلیه چرخ دار، نخستین قایق های پارویی نیز ظاهر شدند.

2000 سال قبل از میلاد مسیح: اسب ها
اسب ها نیز انتخابی شدند برای افرادی که مسیر بسیار طولانی که با پای پیاده هفته ها طول می کشید را سفر کنند.

سال های 181 تا 234: چرخ دستی ها
در این زمان دسترسی به چرخ دستی بزرگ ترین قدم در زمینه کشاورزی بود. دیگر کشاورزان می توانستند محصولات خود را جا به جا، ارائه و گسترش دهند.

سال 1492: ماشین پرواز داوینچی
اگر چه این ماشین ها هیچ گاه تولید نشدند ولی ما آن را در این لیست قرار می دهیم چون مسیر را در این راه هموار کرد و الهامی برای اختراع وسایل نقلیه هوایی در آینده شد.

سال 1620: زیردریایی ها
کورنلیس دربیل مخترع هلندی برای اولین بار زیردریایی پارویی را اختراع کرد. تصور می شد که این زیردریایی بعدها بتواند صدها کیلومتر به اعماق دریا نفوذ کند.

سال 1783: کشتی بخار
کشتی بخار یک موفقیت غیر منتظره در سفرهای دریایی در کوتاه ترین زمان ممکن بود. مخترع اولین کشتی بخار Marquis Claude Francois de Jouffroy d’Abbans بود. اختراع او باعث کوتاه تر شدن زمان سفرهای دریایی شد.

بالن های حرارتی
نخستین بالن های حرارتی توسط برادران مونت گلفیه اختراع شد.

سال 1769: نخستین خودروی موتوری
نیکولاس جوزف کاگنوت مخترع اولین خودروی موتوری است که بعدها به اتومبیل معروف شد. موتور آن با بخار کار می کرد و می توانست 4 مسافر را با سرعت 3٫6 کیلومتر در ساعت با خود حمل کند.

سال 1790: دوچرخه مدرن
نخستین دوچرخه که با 2 چرخ حرکت می کرد توسط بارون کارل فون دریس اختراع شد. به این دوچرخه Dandy Hourse، Draisienne یا Laufmaschine نیز می گفتند.

سال 1801: لوکوموتیو بخار
نخستین لوکوموتیو بخار در سال 1814 توسط ریچار ترویتیک اختراع شد که بعدها توسط جورج استفنسون اصلاح شد.

سال 1807: نخستین ماشین
مذاکرات زیادی در این باب که چه کسی ماشینی که شبیه به ماشین های امروزه است را نخستین بار اختراع کرده شده است. در سال 1807 فرانکو آیزاک د ریواز نخستین ماشین با موتور احتراق داخلی که سوخت آن هیدروژن بود را اختراع کرد. در سال 1886 نخستین اتومبیل با سوخت بنزین به نام Benz Patent-Motorwagen توسط کارل بنز اختراع شد.

سال 1885: موتور
موتور برای اولین بار در سال 1885 توسط مخترع آلمانی ویلهلم مایباخ و دایملر اختراع شد.

سال 1871: ماشین برقی
اندرو هالیدی مخترع ماشین برقی است. او اختراعش را در سال 1873 در سان فرانسیسکو در خیابان های Sacramento و Clay معرفی کرد. هر ماشین کابل بزرگی داشته که در شکافی از بین ریل های ماشین تا شفت موتور عبور می کرده است.

سال 1889: زپلین (کشتی هوایی)
فردیناند فون زپلین مخترع نخستین هوابرد و کشتی هوایی بود که آن را زپلین نامگذاری کرد.

سال 1907: هلی کوپتر
نخستین نمونه آزمایشی هلی کوپتر موفقیت آمیز نبود تا سال 1940 که نخستین هلی کوپتر مدرن ساخته شد.

سال 19454: اسکیت برد
به گزارش یک سرباز ارتش آمریکایی، کودکان فرانسوی در سال 1994 از بردهایی با چرخ های اسکتینگ استفاده می کردند. مخترع این اسکیت ها هنوز شناخته نشده است. در سال 1950 موج سواران کالیفرنیا از اسکیت بردها برای موج سواری استفاده می کردند.

سال 1956: هواناو
مخترع خودرو هواناو سر کریستوفر سیدنی کوکرلی می باشد. نخستین هواناو می توانست 5 نفر را در 25 مایل در ساعت حمل کند. همچنین توانست در سال 1959 با موفقیت کانال های بین کاله و دوور انگلیس را طی کند.

سال 1959: آپولو در ماه
یکی از به یادماندنی ترین وقایع تاریخ نشستن آپولو در کره ماه ساعت 20:18 تاریخ 20 جولای 1969 توسط Neil Armstrong و Buzz Aldrin می باشد.

سال 1970: نخستین پرواز جامبوجت
معروف به Boeing 747 برای اولین بار در سال 1970 پرواز کرد و برای 37 سال است که بیشترین آمار حمل و نقل را داشته است.

سال 1974: اسکوتر
اختراع اسکوترها به سال 1921 باز می گردد. بعضی از اسکوترها چرخ دار بودند. اسکوترهای موتور دار Vespa و لامبرتا در سال 1950 بسیار رایج بودند.اسکوترهای امروزی که قابل تاشدن هستند در سال 2000 در ژاپن بسیار معروف شد. این اسکوترها از جنس آلومینیوم و چرخ های پلی اورتان ساخته شده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>