اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کالیپر ترمز یکی از قطعات مهم در سیستم ترمز هر خودرو محسوب شده که به توقف و ایستادن خودرو کمک می‌‍کند. البته بد نیست بدانید که اغلب خودروهای امروزی برای چرخ های جلو از ترمز های دیسکی استفاده‌ می‌کنند. در خودروهایی که ترمز دیسکی دارند چرخ های خودرو به یک دیسک فلزی یا یک روتور چسبیده اند که همراه با چرخ ها در گردش هستند.

کالیپر ترمز در واقع سرعت چرخ ها را با اصطحکاکی که با روتور ایجاد می کند کاهش می دهد. بد نیست بدانید که کالیپر ترمز مانند یک گیره در بالای روتور قرار گرفته است. به طور کلی سیستم ترمز بدون حضور کالیپر ترمز هیچ کارایی نخواهد داشت.

چه زمانی باید کالیپر ترمز خودروی خود را چک کنید؟
اگر که یکی از علائم زیر را در خودرو شاهد بودید سریعا باید کالیپر ترمز خودرو را چک کنید و نسبت به تعمیر آن اقدام کنید:

  • اگر که در حین ترمز گرفتن از سیستم ترمز صدایی شنیده شود باید کالیپر ترمز بررسی شود. در واقع صداهای عجیب و غریب در سیستم ترمز نشان دهنده خرابی احتمالی کالیپر ترمز است.
  • اگر که چراغ ترمز ABS و چراغ چک خودرو در نمایشگر پشت غربیلک فرمان و یا بر روی مانیتور خودرو روشن شود قطعا کامپیوتر مرکزی خودرو مشکلی را در سیستم ترمز خودرو تشخیص داده است که بهتر است خودرو را به یک مکانیک نشان دهید.
  • اگر که در حین گرفتن ترمز اتومبیل شما مسافت طولانی را طی می کند و این مسافت از حالت عادی خود بیشتر باشد، همچنین اگر که در حین ترمز گرفتن به ماشین ضربه وارد شود این دو مورد می تواند نشان دهنده مشکلی در سیستم ترمز و کالیپر خودرو باشد.
  • اگر که پدال ترمز خودرو بیش از اندازه سفت یا نرم باشد باید کالیپر ترمز چک اگر که در حین گرفتن ترمز اتومبیل شما مسافت طولانی را طی می کند و این مسافت از حالت عادی خود بیشتر باشد شود. میزان فشار وارد شده به پدال ترمز نه باید بیش از اندازه باشد و نه باید کم باشد. در واقع شما باید با یک فشار کم به پدال ترمز قادر به توقف خودرو باشید و حتما نباید پدال را تا انتها فشار دهید تا سیستم ترمز دست به کار شود.
  • اگر که در زیر خودرو یا اطراف چرخ ها و حتی در ناحیه موتور خودرو روغن و نشتی دیده شود حتما باید سیستم ترمز و کالیپر ترمز را بررسی کنید.

فراموش نکنید که بدون وجود کالیپر سیستم ترمز عملا از کار خواهد افتاد پس همین موضوع میزان اهمیت کالیپر ترمز را نشان می دهد. به همین خاطر هرگز فراموش نکنید که هر چند مدت در طی فرآیند بررسی خودرو کالیپر ترمز را نیز چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید زیرا غفلت از سیستم ترمز خودرو ایمنی شما و سرنشینان را به شدت در خطر قرار می دهد. پس قبل از هر آسیب دیدگی جدی به تعمیر و بررسی کالیپر اقدام کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>