اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یک مسافر عادی، راهی را برای خروج اضطراری پیدا می کند و درب ها را باز می کند، خود به خارج پرت شده و جان تمامی مسافران به خطر می افتد. این کابوس تقریبا به طور واقعی هفته گذشته اتفاق افتاد، زمانی که یک مسافر درجه یک تلاش کرد تا درب کابین هواپیما خطوط هوایی دلتا را بین شیکاگو و پکن باز کند. خدمه موفق شدند او را مهار کنند. هنگامی که هواپیما به زمین نشست او دستگیر شد.

اما آیا ترس های ما بوقوع می پیوندد؟ چه اتفاقی می افتاد اگر آن مرد موفق شده بود؟ در صورتی که کسی بتواند درب یک هواپیمای مسافربری بزرگ را در ارتفاع بالا باز کند، کابین فشار زیادی را از دست می دهد و هرج و مرج می شود.

حتی موارد از دست رفتن فشار به آهستگی، که تخمین حدود 40 تا 50 در یک سال وجود دارد، می تواند مرگبار باشد. در سال 2005 بوئینگ 737 که توسط خطوط هوایی هلیوس اداره میشد، پس از کاهش تدریجی فشار کابین، سقوط کرد و تمام 121 مسافر و خدمه (مرگبارترین فاجعه هوایی در تاریخ یونان) کشته شدند. کمبود اکسیژن در ارتفاع30000پایی، خدمه را از انجام هر کاری ناتوان کرد و هواپیما به آرامی، قبل ازسقوط به زمین، سوخت تمام کرد.

در چنین مواردی، ماسکهای اکسیژن (با اکسیژن کافی برای چند دقیقه) باید از سقف به پایین بیفتند تا هیپوکسی (کمبود اکسیژن که منجر به غیر فعال کردن قدرت فکر، تاری دید، بیهوشی و سپس مرگ می شود) را رفع کند. در کابین خلبان، خدمه پرواز ماسک های لاستیکی خود را زده و فرود سریع تا ارتفاعی امن را شروع می کنند - که چیزی کمتر از 10000پا است (ماسکهای اکسیژن خلبان را قادر می سازد تا هواپیما را به ارتفاع امن بازگرداند.

از دست رفتن ناگهانی فشار، زمانی که درب یک هواپیما به طور ناگهانی باز شود، رخ می دهد، موضوع دیگری است. کسی که در نزدیکی محل خروج است، به آسمان پرتاب می شود؛ دمای کابین به سرعت به سطح یخ زدگی کاهش می یابد و حتی ممکن است هواپیما از هم جدا شود. در سال 1988، یک هواپیمای خطوط الوها (همچنین یک بوئینگ 737) با 90 نفر مسافر در مسیری به مقصد هونولولو بود، در ارتفاع 24000پایی، زمانی که بخش کوچکی از سقف شکسته شد.

انفجار ناشی از(کاهش ناگهانی فشار) بخش بزرگی از سقف را از بین برد و یک مهماندار57 ساله به نام کلارابل لنسینگ از صندلی خود، از جا کنده شد و از سوراخ هواپیما به خارج پرتاب شد. خوشبختانه، تمام مسافرین دیگر، کمربندها را بسته بودند و برای اجتناب از تلفات بیشتر، خلبان بعد از 13 دقیقه موفق به فرود شد.

ده ها نمونه دیگر از انفجار ناشی ازکاهش ناگهانی فشار ثبت شده است و اغلب پایان خوشی ندارد  مانند پرواز123 خطوط هوایی ژاپن، زمانی که چنین افت فشاری ناشی از تعمیرات معیوب رخ داد، منجر به برخورد هواپیمای بوینگ 747 به کوه هایی در گونما شد که 520 نفر جان خود را از دست دادند که این مورد را تبدیل به مرگبارترین حادثه هواپیمایی در تاریخ نمود.

خوشبختانه، در حالی که افت فشار می تواند خطرناک باشد، قرار نیست که این اتفاق بیافتد، زیرا یک مسافر هوایی به یک دلیل ساده با اندکی هوای تازه خوشبین به نظر میرد: صرفا باز کردن درب هواپیما در طول پرواز غیرممکن است پاتریک اسمیت، یک خلبان هواپیمایی و نویسنده کتاب محرمانه های کابین خلبان، در یک کتاب درباره سفر هوایی توضیح می دهد: فشار کابین این اجازه را نمی دهد.

به درب یک هواپیما به عنوان یک مانع تخلیه فکر کنید، در محل توسط فشار داخلی ثابت شده است. تقریبا تمام خروجی های هواپیما به داخل باز می شود. بعضی از آنها به سمت بالا به سقف عقب کشیده می شوند و برخی دیگر به سمت خارج نوسان می کنند؛ اما ابتدا به داخل باز می شوند.

در یک ارتفاع هوایی معمولی، بیشتر از هشت پوند فشار در برابر هر یک اینچ مربع به بدنه داخلی فشار می آید. این بیش از 1100 پوند در برابر هر فوت مربع از درب است.

بنابراین حتی چاک نوریس نمی تواند آن را باز کند. اما در ارتفاعات پایین تر، زمانی که فشار کابین کاهش می‌یابد وضعیت چگونه می شود؟

اسمیت می گوید: (دو پوند ضعیف در هر اینچ مربع، هنوز هم بیشتر از هر کسی می تواند نیرو وارد کند  حتی پس از شش فنجان قهوه و نیروی تهاجمی که از نشستن در پشت یک کودک ترسناک ناشی می شود).

درب ها توسط مجموعه ای از قفل های الکتریکی و یا مکانیکی محافظت می شوند شما به جک هیدرولیکی نیاز دارید و امنیت فرودگاه حمل آنها را ه داخل هواپیما اجازه نمی دهداما حداقل یک حادثه رخ داده است زمانی که یک مسافر توانست درهای هواپیما را در حالی که در آسمان بود، باز کند.

در سال 1971 (دن دی بی کوپر) یک هواپیمای بوئینگ 272 را ربود، مبلغ 200000 دلار به ارزش (1/2 میلیون دلار امروز)اخاذی کرد و سپس از خروجی عقب با چتر نجات، بیرون پرید و دیگر هرگز دیده نشد. گرچه، او خلبان را برای انجام این کار وادار به کاهش فشار کرد، در حالی که یک سال بعد (کوپر وینز) به طور کامل درهای غیرفعال هواپیما را نصب کرد در حالی که موتور در حالت فعال بود.

در حقیقت، دلیل اینکه پرش کنندگان در آسمان و یا پرسنل نظامی می توانند به طور منظم از درهای هواپیما جهش کنند، این است که این هواپیماها تحت فشار قرار نمی گیرند.

اسمیت توضیح می دهد: «در حالی که هواپیما در حال حرکت است، شما می توانید درب را باز کنید. شما همچنین سرسره فرار اضطراری درب را فعال خواهید کرد. همانطوریکه هواپیما به ورودی نزدیک می شود، بعضی وقت ها صدای خدمه کابین را می شنوید که می گویند «درها به حالت دستی» در بیایند. این امر با عملکرد خودکار قرار دادن سرسره ها انجام می شود. این سرسره ها می توانند نیروی کافی برای کشتن یک فرد را ایجاد کنند و شما نمی خواهید آنها را بر روی پل جت یا به یک محموله غذا پرتاب کنید.»

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>