اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صدای فس فس داخل موتور
به طور معمول صدای فس فس ناشی از نشتی هایی است که در درون موتور و یا لوله های اطراف آن در حال به وقوع پیوستن است. برای کنترل این صدا و رفع ایراد آن زود دست به کار شوید چرا که اگر صدا مربوط به لوله‌های رادیاتور باشند سیستم خنک کننده خودروی شما به طور کامل کار نخواهد کرد و احتمال سوختن موتور و یا آسیب دیدن سرسیلندر و هزینه های بعدی را در پی خواهد داشت. همچنین ممکن است لوله وکیوم خودروی شما آسیب دیده باشد که بی اهمیتی به آن موجب افزایش شدید سوخت خودرو خواهد شد.

در این مورد بهتر است لوله های مربوط به بخاری و کولر را نیز تست کنید. اگرچه نشت گاز کولر ظاهراً فقط منجر به کار نکردن کولر در محیط های گرم خواهد شد، ولی باید بدانید که نشتی گاز کولر و کم شدن فشار آن باعث می شود فشار مضاعفی برای خنک کردن به کمپرسور کولر خودرو بیاید و احتمالی آسیب دیدگی در قطعات کمپرسور و یا خود کمپرسور بسیار محتمل خواهد بود.

همچنین در صورتی که لوله های مربوط به رادیاتور بخاری نشتی داشته باشند علاوه بر کم شدن آب رادیاتور و آسیب به سیستم خنک کننده و موتور می تواند نشتی در درون کابین خودرو اتفاق بیفتد که باعث پوسیدگی و ایجاد بوی بد داخل خودرو خواهد شد.برای رفع اشکال این مسائل بهتر است به یک تعمیرکار مراجعه کنید، تا سیستم های مورد نظر را به درستی کنترل نماید.

صدای تق تق از سمت چرخ های خودرو
در صورتی که با سرعت پایین در حال حرکت هستید و در پیچاندن فرمان صدای تق تق به گوش شما می رسد ممکن است پلوس و یا سر پلوس آسیب دیده باشد.بهتر است برای بازدید از پلوس و دیگر قطعات سیستم تعلیق خودروی خود به یک زیر و بند سازی مطمئن مراجعه نمایید.شنیدن این چنین صدایی از قسمت عقب خودرو های دیفرانسیل عقب می تواند مربوط به اتصالات میل گاردان خودرو باشد.

صدای ناله در هنگام چرخاندن فرمان
در بسیاری از موارد دیده می شود که در حین پیچاندن فرمان صدایی شبیه به صدای ناله از درون کاپوت ماشین به گوش می رسد. این صدا به احتمال زیاد مربوط به پمپ هیدرولیک فرمان خودروی شماست. صدای ناله مربوط به پمپ هیدرولیک خودرو می تواند دلایل متعددی داشته باشد که از آن جمله می توان به کم بودن سطح روغن هیدرولیک در پمپ هیدرولیک خودرو، خراب بودن اورینگ های داخل پمپ و یا ضعیف عمل کردن پمپ هیدرولیک خودرو اشاره نمود.

معمولا در چنین شرایطی فرمان خودرو نیز به راحتی و خوبی قبل عمل نمی کند. ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که شما به کارکرد فرمان بسنده نکنید و در صورت شنیدن صدایی شبیه به این صدا حتما پمپ هیدرولیک را بررسی نمایید چرا که ممکن است افزودن اندکی روغن هیدرولیک مشکل را حل کند و یا هواگیری باعث قطع شدن صدا شود و در صورتی که شما این کارها را انجام ندهید باعث خرابی زودهنگام پمپ هیدرولیک شده و هزینه های سنگینی را باعث می شود.

صدای ضربه در محفظه زیر موتور
صدای ضربه در محفظه زیر موتور و داخل سیلندر خودرو مربوط به احتراق ناقص و انفجار درون سیلندر است که ممکن است به دلیل خرابی شمع و یا عدم توانایی خودرو در برقراری تعادل بین مخلوط هوا و سوخت باشد. این انفجار درون سیلندر در برخی از موارد قبل از مرحله جرقه زنی اتفاق می افتد که می تواند تایمینگ خودرو را برهم بزند.

به طور معمول خودروهایی که دارای احتراق ناقص و صداهایی شبیه به این هستند قادر به حرکت به طور یکنواخت نیز نخواهند بود و موتور اصطلاحا شل و سفت می شود و در نتیجه خودرو حرکت یکنواختی نخواهد داشت.در صورتی که این احتراق داخل سیلندر شدید باشد می تواند به پیستون ها و یا سوپاپ ها نیز آسیب جدی وارد کند.

صدای خرخر یا ضربه ای منظم از درون موتور
در برخی از خودروها و به خصوص خودروهایی که میل سوپاپ آنها بالا هستند در موقع روشن کردن خودرو صدای خرخر منظ می به گوش می رسد. در بعضی اوقات حتی دیده می شود که این صدا با گرم شدن خودرو و یا افزایش دور موتور به کل قطع می شود. این صدا معمولا مربوط به خرابی تایپیت و یا خلصی بیش از حد سوپاپ ها است.برای رفع این صدا بهتر است استکان های تایپیت خودروی خود را عوض کنید.

صدای زوزه دیفرانسیل و گیربکس
وجود هرگونه ساییدگی یا آسیب دیدگی ناهمواری و یا شکستگی، باعث ایجاد صدایی شبیه به زوزه در حین حرکت خواهد شد. در خودروهای دیفرانسیل عقب در صورت خرابی این صدا از قسمت انتهایی خودرو شنیده‌ می‌شود و در خودروهای دیفرانسیل جلو هم این صدا را از قسمت گیربکس خودرو می توان شنید.

تنظیم نبودن کلاچ خودرو، تنظیم نبودن اهرم دسته دنده، خرابی ماهک ها و غلاف کشویی و برنجی های داخل گیربکس همچنین تعویض بی موقع انتخاب بد دنده می تواند باعث آسیب هایی شود که در نهایت منجر به شنیدن صدای زوزه ای از درون دیفرانسیل و یا گیربکس خواهد شد.

صدای تیز هنگام کم کردن سرعت با ترمز
به صورتی که در مواقعی که ترمز می گیرید صدای تیز و گوش خراشی به گوشتان می رسد، می توانید مطمئن شوید که لنت های ترمز شما در حال تمام شدن است و جنس سخت زیر لنت در حال تماس با دیسک‌های خودرو است. در بسیاری از خودروها چراغی برای نشان دادن تمام شدن لنت تعبیه شده است.

ممکن است این چراغ بر اثر قدیمی بودن خودرو اصلاً وجود نداشته باشد و یا به درستی کار نکند و یا ممکن است تعمیرکار در هنگام تعویض لنت ها فیش و سیم این هشدار دهنده را به درستی متصل نکرده باشد. بنابراین در صورتیکه صدایی مشابه این صداها در هنگام ترمز گرفتن شنیده می شود سریعا برای سرویس و یا تعویض لنت های خودروی خود مراجعه کنید. بی اهمیتی به تمام شدن لنت ها می تواند آسیب جدی به دیسکی خودروی شما وارد نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
قربان محمد ازاددهنه:
با سلام ، خدمت شما عرض کنم که خودروی من ۲۰۶ تیپ ۲ هستش که موقع روشن بودن از اگزوز صدای فس فس میاید میخواستم بدونم دلیل این فس فس اگزوز چیست ممنون از شما
رضاخلفایی:
سلام امروزبعدازخاموش کردن ماشین،فن به مدت طولانی کارمیکنه وصدایی شبیه به خارج شدن بادلاستیکا برای حدودایک دقیقه ازموتورماشین میاد،علتش چیه؟
بهمن قربانی :
من یک دووریسر دارم در هنگام روشن کردن صدای فس فس میاد تا خاموش شود نظر بدید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>