اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کویل

وظیفه اصلی کویل افزایش ولت است بدین صورت که برق 12 ولت باتری را تبدیل به برق 5000 تا 20000 ولت برای ایجاد جرقه در محفظه احتراق تولید می کند.

ترمینال ورودی کویل:
برق خروجی از سوییچ وارد ترمینال ورودی کویل می شود. این ترمینال با علامت + و15 و coil و SW مشخص می شود.

ترمینال خروجی فشار ضعیف کویل:
برقی که وارد سیم پیچ اولیه می شود پس از مغناطیس کردن سیم پیچ وارد ترمینال خروجی می شود و از انجا وارد دلکو می شود. این ترمینال با علائم - و CB و DIS و1 مشخص می شود.

ترمینال فشار قوی کویل:
انتهای سیم پیچ ثانویه به این ترمینال وصل می شود تا جریان برق فشار قوی را به خارج از کویل منتقل کند.

بدنه کویل:
جنس بدنه کویل باید ضریب انتقال حرارت بالایی داشته باشد تا حرارت تولید شده توسط سیم پیچ اولیه وثانویه را بتواند به هوای محیط منتقل کند و همچنین سبک باشد. به همین دلیل از الومینیم استفاده می شود.

سیم پیچ اولیه:
به دلیل اینکه حرارت تولید شده توسط سیم پیچ اولیه زیاد است انرا روی سیم پیچ ثانویه قرار می دهند تا بتواند حرارت را به خوبی به بیرون منتقل کند و برای اینکه گرمای ان به سیم پیچ ثانویه منتقل نشود بین ان دو از یک عایق کاغذی استفاده می کنند. قطر سیم حدود یک میلی متر و جنس ان از مس است. تعداد حلقه های ان بین 250 تا 350 حلقه است و مقاومت ان حدود 3 اهم است.

سیم پیچ ثانویه:
این سیم پیچ روی کویل و زیر سیم پیچ اولیه است. قطر سیم پیچ 0.1 میلیمتر است و جنس ان از مس است. تعداد حلقه های ان بین 15000 تا 30000 حلقه است. نسبت سیم پیچ اولیه به ثانویه 50:1 تا 150:1 است.

هسته:
برای افزایش قدرت مغناطیسی سیم پیچ اولیه از هسته اهنی در کویل استفاده می شود. جنس هسته از فولاد نیکل منگز دار بوده و باید به گونه ای باشد که پس از قطع جریان برق خاصیت مغناطیسی خود را سریع از دست بدهد.

این هسته اهنی اگر به صورت یک تکه ساخته شود یک جریان گردابی ناخواسته در ان به وجود می اید که باعث داغ شدن هسته و اتلاف انرژی و کاهش راندمان کویل می شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی انها را به صورت لایه لایه درست می کنند به طوری که دارای ضخامت بین 0.5 تا 1.5 میلیمتر و پهنای 1 سانتیمتر می‌باشد. لازم به ذکر است که این لایه ها توسط لاک یا پلاستیک نازک نسبت به یکدیگر عایق می شوند.

مقاومت داخلی کویل:
این مقاومت به صورت سری با سیم پیچ اولیه وقبل از ان درون دلکو قرار می گیرد. این مقاومت در حقیقت جبران کننده تعداد سیم پیچ اولیه را بر عهده دارد واز داغ شدن و سوختن سیم پیچ اولیه جلوگیری می کند. البته دیگر از این نوع استفاده نمی شود زیرا باعث گرم شدن درون کویل ودر نتیجه سوختن سیم پیچ ها می شود.

مقاومت خارجی کویل:
در بعضی از کویل ها قبل از سیم پیچ اولیه مقاومتی قرار می گیرد وکار ان محافظت از سیم پیچ اولیه است. کار ان جبران تعداد حلقه های سیم پیچ اولیه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>